Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 11:42


deLillos som gjesteartister i X-Factor

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg18 Nov 2010, 15:21

Jeg regner med at de fleste av forumistene her inne ikke akkurat benker seg foran tv-skjermen hver fredag kveld for å få med seg X-Factor, men i morra får vi kanskje lide oss igjennom deler av sendinga, da gutta i deLillos dukker opp som gjesteartister. Når de kommer vet ikke jeg, og hvor lenge de skal være på tv-skjermen kan jeg heller ikke si sikkert, så det er nok fare for at jeg og flere andre medforumister må lide oss igjennom noen usjarmerende og uinteressante karaokeversjoner på norsk (norske låter er temaet for kvelden).

Hva syns folk om at deLillos stiller opp på noe slikt? Litt artig, og egentlig rart at de velger deLillos som gjesteartister i et slikt program. For hverken Lars Lillo eller Lars Fredrik kan vel kategoriseres som typiske X-Factor-artister, og jeg kan garantere at de ikke hadde kommet videre i det sirkuset der... Men artig at de stiller opp hvertfall :D
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg19 Nov 2010, 21:13

Hjernen er alene er låten de skal fremføre. Blir spennende å se om de spiller hele låten, for det programmet der har for vane å kutte ned låter slik at de har en varighet mellom halvannet og to minutt, men jeg nekter å tro at Lars Lillo & co stiller opp noe slikt hvis de må amputere et av norsk musikks største mesterverk med flere minutter, så vi får satse på at X-Factor-fansen får oppleve magien i låta med minst de 5.28 minuttene vi er vant med fra skiva.

Sjelden jeg gleder meg til X-Factor, men nå gleder jeg meg faktisk skikkelig, faktisk mer enn når jeg skulle se meg selv på det programmet der... :D
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg19 Nov 2010, 21:56

Jeg skyr et hvert program som inneholder en dose av denne Karlsen. Fysj!
Men i kveld skal jeg sette på meg tykke hornbriller og putte doble hørselvern i ørene. Beskyttelsen tas av for å nyte deLillos. Deretter forlater jeg tv-sfæren umiddelbart.
:twisted:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg19 Nov 2010, 22:53

Og selvfølgelig dukket aldri deLillos opp i hovedsendingen kl. 19.30 som vi ble lurt til å tro, så må se på dette pinlige karaokeprogrammet også kl. 21.40 for å se deLillos... :evil:
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg20 Nov 2010, 00:28

Fikk no sett det , her i huset er x factor fast fredags innslag ikke det at jeg synes det er spesielt bra for det er det ikke, men ungene liker det å blir det til at man sittende glo sammens med dem. Post 4 som gikk ut i dag hadde en fin versjon av "her kommer vinteren" med Jokke så alt er ikke like gale. Synes jeg det er fint jeg at delillos stiller opp på slikt. De når jo ut til ett veldig stort publikum tross alt. :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg20 Nov 2010, 01:23

Jeg så ikke programmet, men jeg synes det er veldig flott at deLillos er med på X-Faktor. Det er viktig å ære misjonærer for en god sak.
Jeg tenker på konserten jeg var på i Trondheim for ei uke sia, tipper at bare 25 % av publikum hadde "Hjernen er alene" hjemme hos seg (det var gratiskonsert og stinn brakke)
Jeg stod sammen med noen unge jenter ca 19 år og disse var råbegeistra for disse rare sangene på Hjernen er alene.
Tipper at 75 % av publikum gikk og kjøpte Hjernen er alene dagen etterpå!!!! :lol: (25 %+75 % = 100 %)
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg20 Nov 2010, 01:42

Flott at de stiller opp på slike "fjortis-show" også, som har stor oppslutning som du sier, og det er viktig at ungene lærer seg litt om musikk:-) Og da er ikke Hjernen er Alene en dum låt å bli introdusert for, selv om låta ble litt amputert, slik som forventet.

Jokke-coveren var forferdelig spør du meg, og fikk vel fortjent terningkast 1 hos Dagbladet. Men det som var interessant å se var hvor smiskete og hyklerske dommerne var da de skulle omtale Jokke. Jeg var selv på audition da jeg sang en egenkomponert låt, og da fikk jeg tilbakemelding fra Bettan (som jeg forøvrig ikke visste var en annerkjent tekstforfatter...) på at jeg ikke burde skrive direkte, og ikke benytte ord som hat i tekstene mine. (verselinjen jeg sang var ...jeg vet nøyaktig hva jeg gjorde, og skjønner hvis du hater meg. Man lærer så lenge man lever, men det gikk utover deg...). Men i dag, på noe halvhjertet vis, hyller de rockepoeten Jokke, selv om et av hans kjennetegn var at han var veldig direkte i skrivestilen, og ikke akkurat var en flinkis-vokalist (som også jeg fikk beskjed om var det som var viktig i den konkurransen)...

Jeg kunne skrevet side opp og side ned med mine meninger angående X-Factor, men dette er tross alt et deLillos-forum, og å kritisere den slags programmer er ikke veldig kreativt, så jeg skal gi meg her :) Men artig at gutta stilte opp på det her, sånn at flere unge fans blir rekruttert, slik at deLillos fortsatt kan holde på også om 25 år, uten at de eneste dedikerte fansene er de som har holdt ut i flere tiår allerede:-)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg20 Nov 2010, 11:56

Heisann. Ser at det er en på forssida som tror at Hjernen er alene er en Seigmenn-sang, og at deLillos coveret dem! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Marius - Hjernen |84.212.36.Xxx |2010-11-20 00:04:49
Hei, Dere har utrolig mye bra musik, mn Cover sangen til seigmenn, HJERNEN burde
dere latt være, dette var rett og slett ike bra...


Ifjor var det et spørsmål på NRK Superkviss kl. 18.30. "Take On Me" ble splt, deltakerlagene skulle gjette hvem det var som "hadde den låta". A1 ble foreslått og laget fikk korrekt svar!! :roll:
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg20 Nov 2010, 15:38

Litt artig sak det der ja :D Jeg valgte å forklare han på på en hyggelig måte at han hadde tatt feil, så får håpe han og mange andre ungdommer som tror Seigmen er opphavsmenn, sjekker ut originalen og lærer seg seg historien bak låta, så kanskje de opplever magien i låta (som ble vanskelig med en amputert liveversjon på X-Factor).
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg23 Nov 2010, 00:36

orket ikke se...deLillos på et sånt program
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg23 Nov 2010, 13:01

Asmund skrev:Heisann. Ser at det er en på forssida som tror at Hjernen er alene er en Seigmenn-sang, og at deLillos coveret dem!

Jeg tipper dette er noen som bare har kødda...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg23 Nov 2010, 18:31

Jeg har inntrykk av at det er forbausende mange som tror Seigmen har originalen, så overrasker meg ikke om det innlegget var 100% seriøst.

Sendingen fra fredag er nå tilgjengelig gratis hos TV2 Sumo, forutsatt at man har brukernavn og passord. deLillos sin opptreden (m/ introduksjon) starter ca. 10.40 inn i denne sendingen:

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=3353&progId=&itemId=
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg23 Nov 2010, 18:49

Introduksjonen som er før låta inneholder noen fine bilder fra Hjernen er Alene i Operaen, samt noen gamle klipp, så det anbefales å sjekke det ut for de som ikke orka lide seg igjennom sendingen på fredag.

Bortsett fra at det var en amputert versjon, uten det nydelige munnspillet til Per Vestaby, så skilte denne versjonen seg ut med at Lindstrøm var med på synth, og jeg personlig fikk i en liten periode et lite flasback fra demoversjonen fra 1981 (den på den ekstra kaka), og det var litt kult :D
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos som gjesteartister i X-Factor

Innlegg25 Nov 2010, 14:13

Jeg hører til de som faktisk ser på X-faktor (gremmer meg mest over Marion) - Akkurat som hos Brumm er det fast fredagsunderholdning hos oss sammen med barna. De er helt "med"... Fryktet på forhånd at noen av artistene skulle forsøke seg på en deLillos-cover - det tror jeg ikke hadde blitt helt bra - men det slapp vi altså.

Interessant med en kort versjon av Hjernen, det tror jeg ikke jeg har hørt før, den gikk som Borgersen sier kjapt over i det raske partiet uten munnspillsoloen. Klokket vel inn på 3:40 ca. Og fint at både Øystein og Rune var med.

Samtidig fikk de jo gitt litt reklame i forkant av utgivelsen av Hjernen i operaen, derav låtvalget tipper jeg.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron