Dato/klokkeslett: 01 Jun 2026, 12:41

Lars Lillo og Maridalen 24. mai

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

• Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Lars Lillo og Maridalen 24. mai

Innlegg26 Mai 2026, 00:35

Lørdag hadde jeg og kona en topp opplevelse i Holmsbu kirke. Nei, jeg er ikke blitt religiøs, men Lillo og trioen Maridalen hadde en deilig lyttekonsert i kirken. Repertoaret var en blanding av skiva de lagde sammen i Frankrike i fjor, og Lillo solo og noe fra trioen.
Lars spilte blant annet "Sigarett Stomp" (Ja, det ble stavet slik) som onkelen hans var vokalist på. Dette var en stor hit på 1940-tallet. Fred Lange-Nielsen (jazzmusiker og bassist/vokalist i Syv Muntre) og dette ble Lars sin inngang til jazzmusikken.
Det var et godt voksent publikum på konserten og vi var heldige og fikk plass helt foran på første benk. Lyden var utmerket, på tross av vikarlydmann og strømbrudd tidligere på dagen. Gitarspillet til Lars var helt fenomenalt og alle tekstene satt uten feil. En skikkelig god konsert med musikk i sentrum. Ingen skrålende publikummere med ryggen til scenen og null interesse for artistene. Deilig!
Gjengen spiller på Oslo Jazzfestival i august. Anbefales!
https://www.visitoslo.com/no/produkt/?tlp=8372133&name=Maridalen--Lars-Lillo-Stenberg

Sesongåpning av sommeren på Holmsbu kirkested: «Fransk utgang».
Lars Lillo-Stenberg opptrer sammen med Maridalen, som de siste årene har markert seg både nasjonalt og internasjonalt, med kritikerroste album og konserter på festivaler i hele Europa. Låtene er skrevet og komponert i Frankrike – landet hvor mange av holmsbukunstnerne hentet sin inspirasjon. Temaet kretser rundt reiser, lengsel, undring og følelsen av å komme hjem igjen.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

Re: Lars Lillo og Maridalen 24. mai

Innlegg26 Mai 2026, 14:39

Takk for artig innlegg! Hørtes ut som en bra konsert.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Stian A

Re: Lars Lillo og Maridalen 24. mai

Innlegg30 Mai 2026, 12:59

Takk for fin oppsummering.
Ja dette hørtes helt topp ut ! :D
Når du er hos meg så blir jeg så grei

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest