Dato/klokkeslett: 23 Jun 2025, 01:27

Frøyas have - 40 års jubileum - 7.6.2025

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

• Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Re: Frøyas have - 40 års jubileum - 7.6.2025

Innlegg06 Jun 2025, 14:37

4. juni sendte jeg spørsmål til "post.delillos@gmail.com" for å høre om konsertene blir filmet. Jeg spurte også om de kunne sørge for å få tilbake Forum-knappen på startsiden til delillos.no.
Aner ikke hvem som leser/svarer på denne adressen, men faktum er at jeg ikke har fått noe svar.
Kjipt...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

lykkeligfyr

Innlegg06 Jun 2025, 19:02

Endelig er ventetiden over - og vi gleder oss. Ser fremt til å høre endel nye låter fra "20 Lillos.." som har blitt spilt om og om igjen under ventetiden. Normalt ville gutta spilt hele albumet for så å dra på en en full konsert til - vi får se. Vi (12 stk) har billett til i morgen 07.06 men det er mulig jeg får kjøpe meg en billett for søndagen også.

Tenker man må møte opp tidlig med teppe / liggeunderlag - kjøpe noen pils og nyte tilværelsen i Hagen. Det blir gøy gøy gøy !

Noe favoritter fra "20 Lillos"

- Fin dag å dø på : "...vær så snill hent mer vin nede i boden" :D
- Din konge døde på kafè sjakk matt (digger bridge/overgangen - her er det bare å fortsette lenge alla Tapetser). Bør funke bra live.
- Endelig
- Frogner er selvskreven på Frogner
- La tiden gå. Kul Lars Lundvall låt. Med et lite riff sound fra A-ha? (2.45..)
+ mange fler. Ja spill alle.

DETTE BLIR GØY GØY GØY
---- likevel sitter vi nå her og griner ------- Tapetser t: 03:45 og utover - legendarisk
Avlogget

Stian A

Innlegg07 Jun 2025, 16:45

Ja dette blir magisk :D
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget

Nils1982

Innlegg07 Jun 2025, 20:37

Greit plassert midt i den store mengden med folk som sikkert er her for å se og bli sett. Håper det går an å høre noe av musikken. God fornøyelse.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg08 Jun 2025, 01:28

Nils1982 skrev:Greit plassert midt i den store mengden med folk som sikkert er her for å se og bli sett. Håper det går an å høre noe av musikken. God fornøyelse.

Godt sagt, Nils! Jeg lar meg fascinere av slike brautende, høylytte flodhester som kjedesnakker om Åld Træffård og annet svineri til en tydelig kjedet reisevenn. Kunne blitt en sang om det! Så var det en annen fem meter lenger bort, også i kategorien flodhest (hvis du skjønner hva jeg mener) som hadde verdens mest støyende latter. Han sto med fire kompiser og ei dame. Hørte ikke en lyd av hva de andre i følget sa, men flodhesten hørtes godt. Dette var i halvtimen før Evig Ferie gikk på. Nytt emne til en sangtekst!
Om konserten med deLillos skriver jeg ingenting nå, slik at de som går søndag forhåpentligvis lever i spenning om settlister og gjesteartister... :D
"Faen som det regner ute
Avlogget

Nils1982

Innlegg08 Jun 2025, 01:46

arne skrev:
Nils1982 skrev:Greit plassert midt i den store mengden med folk som sikkert er her for å se og bli sett. Håper det går an å høre noe av musikken. God fornøyelse.

Godt sagt, Nils!

Takk i like måte. Vi får ta debriefen på mandag eller noe sånn.
Avlogget

Nils1982

Innlegg08 Jun 2025, 23:13

Noen som har vært både lørdag og søndag?
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg09 Jun 2025, 11:53

https://youtu.be/jingo69k00A?si=Oz6N6dFUppNRMn8J

Her er første smakebit fra lørdagens konsert. "Finnes Det En Kvinne" med hele bandet pluss Rune Lindstrøm og Øystein Jevanord og Jørn Christensen! Samtidig!!!
"Faen som det regner ute
Avlogget

Stian A

Innlegg09 Jun 2025, 12:23

Det var rørende når alle ble samlet slik, og det passet så bra å gjøre det på
Den låten ! Og Jørn med Telecaster da 8-) helt fantastisk

Her er en liten snutt av Lars som avslutter Lørdagen ved å synge ‘’se på meg’’ alene.

https://m.youtube.com/shorts/yeSDoPYd8oQ
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

Innlegg09 Jun 2025, 14:24

Som jag skrev på Facebook, denna helg kan man skriva en kilometer text om.
Men just nu nöjer jag mig med att det var fint att - om än så kort - se en del kända deLillos-heads fra nå og förr. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

aks23

Innlegg09 Jun 2025, 15:27

Takk for opplastede klipp! Her er noen klipp til: https://youtube.com/playlist?list=PLZ3a ... en7PXONfwo

Var spesielt gøy å se deLillos' "fifth Beatle"-kandidater, Jørn Christensen og Kyrre Fritzner, spille med dem.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

Innlegg09 Jun 2025, 18:48

https://youtu.be/EO_Mehk34Ew
Her er smakebit #2 fra lørdagens konsert. Her får du hele "Stakkars Oslo" med Stein Torleif Bjella som gjesteartist.
"Faen som det regner ute
Avlogget

Nils1982

Innlegg17 Jun 2025, 12:56

Ja hva tenker vi egentlig om konsertene? Her er noen linjer om min opplevelse av lørdagen.

Jeg var ikke helt forberedt på at Frøyas Have skulle være så stor og at det skulle være så mye folk der. Så jeg var nok litt skeptisk da jeg kom inn på området selv om jeg skjønte at stemningen var god. Etter å ha stått veldig langt bak mens oppvarmingsbandet spilte klarte jeg å trekke meg innover i crowden etter hvert. Jeg er blant de som ofte reiser alene på disse konsertene. Det kanskje oppleves litt ensomt i perioder og det fargelegger nok litt totalopplevelsen også. Men som sagt så hjalp det å få med seg en øl og komme seg i en grei posisjon sånn ca. midt på.

Selve konserten til deLillos var jo veldig bra (og ikke minst veldig lang) men samtidig hadde jeg kanskje ønsket meg et enda større spenn/variasjon i setlisten. Det blir som vanlig ganske forutsigbart og merker at bandet går for de sangene de spiller mest og som de antakelig vet publikum har kommet for å høre. Når S'il vouz plait kom helt på slutten syntes jeg det var litt rart at Lillo nevnte at han "ikke helt visste" hva annet de kunne spille. Ser at søndags-publikumet fikk "Johnny Fredrik". Det er en sang jeg gjerne kunne tenkt meg å høre live selv. Men men.

Så er det slutt og konserten varte i 3 fulle klokketimer. Imponerende opplegg. Spilleglede og varme mennesker og lukta av grill/bål. 10000 publikummere skal hjem. Jeg følger strømmen opp til Skarpsno og der er 13-trikken allerede full på bristepunktet og jeg skjønner (som mange andre) at det greieste er å ta beina fatt i den fine tidlige sommernatten. Følger trikkesporene inn mot sentrum og på Skillebekk står det en bøling med festklare mennesker som bryter oh my God når den stappfulle 13-trikken ikke kan ta ombord en eneste passasjer til. Men den turen fra Skarpsno til Stortingsgata var veldig fin i grunn. Var ikke så veldig full siden jeg bare hadde hatt én øl under konserten men trasket fornøyd gjennom Oslos gater og var passe sliten i beina etter en lang dag.

Konklusjon: Dette var nok ikke den aller beste deLillos konserten jeg har vært på. Men den var ikke ille heller. Det var jo åpenbart mange som hadde lyst å være med på festen og man må konkludere med at deLillos var griseheldig med været blant annet. Man kan jo tenke seg om de hadde klart å skape like god stemning ved å f.eks fylle opp Oslo Spektrum?

Hvis to eller tre litt mindre brukte sanger hadde kommet kunne konserten meget mulig fått en sekser av meg. Men denne gangen lander jeg på en femmer.

Her er setlisten til lørdagen:

40 år
Glemte minner
Vår
Tre små ord
Tøff i pysjamas
Se på et tre
Nei ikke gjør det
Frogner
La tiden gå
Dragens hule
Halvveis rundt jorden