Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 13:23


delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg20 Okt 2010, 16:31

Nå leste jeg netopp at delillos spilte i Bergen i går, nå bor ikke jeg i Oslo så det er en aldri så liten happening når delillos tar turen over fjellet å spiller her. Det ble iallefall en gratiskonsert på Garage , litt kjedelig å oppdage slikt i ettertid. Skulle så gjerne ha vært der..
De spilte i anledning at konsert filmen fra Operaen som skal vises BIFF (Bergen internasjonale filmfestival)
Her er en video av konserten ,det er iallefall en liten godbit å trøste seg med.
http://www.ba.no/puls/film/article5353382.e

Er det bare meg eller er det virkelig Paache som spiller trommer ? :o
Sist endret av Brumm den 21 Okt 2010, 09:46, endret 1 gang
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg20 Okt 2010, 18:56

Hei Brumm!
Takk for klippet. Ergelig at du ikke fikk sette dette her "live".
Jeg ser Rune L. bak trommesettet, men jaggu har du rett i at Øystein Pasche dukker opp i bildet mot slutten av innslaget. Han spiller på tamburin. Spiller man forresten tamburin, eller bare slår man? :lol:

Kjenner at jeg gleder meg enormt til filmen er i butikkene og håper den ikke blir forsinket.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg20 Okt 2010, 19:08

http://biff.no/filmbase/2010/hjernen_er ... eraen.html

Her står det litt om filmen på BIFF sine sider. Håvard Hernes er produsent og greier, det er stas.
25 og 26 oktober skal filmen vises så det får du hvertfall da vite om det på forhånd brumm.
Synd det ikke opplyses om på forhånd om slike konserter, kjedelig å gå glipp av sånt.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg21 Okt 2010, 13:48

"Jeg ser Rune L. bak trommesettet, men jaggu har du rett i at Øystein Pasche dukker opp i bildet mot slutten av innslaget. Han spiller på tamburin. Spiller man forresten tamburin, eller bare slår man? :lol:"


Man spiller vel tamburin skulle en tro, blir fort avsørende visst man ikke holder rytmen iallefall :D Ser Rune er der også men tror det er Paache som spiller trommer på Hjernen er alene :) Det er iallefall hyggelig å se at begge er med.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg21 Okt 2010, 14:48

Slenger på en ny link her som alle bør se , ang dokumentaren
http://www.bt.no/bergenpuls/DeLillos-fe ... 77013.html
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg21 Okt 2010, 15:01

Ad. Rockefeller: "En helt spesiell seanse med overraskelser, skikkelige overraskelser" :shock:
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg21 Okt 2010, 15:49

Tror Kongen kommer! ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg21 Okt 2010, 16:25

Kongen er ikke så nøye med heller, bedre at Paasche også dukker opp på Rockefeller.:)
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg21 Okt 2010, 16:34

kristian skrev:Kongen er ikke så nøye med heller, bedre at Paasche også dukker opp på Rockefeller.:)


He he! Støtter deg på den der, kristian! :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg21 Okt 2010, 16:34

Jeg og - enig!
Sist endret av Bjørn Ivar den 22 Okt 2010, 01:40, endret 1 gang
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg22 Okt 2010, 00:43

Overraskelse.....? Hmmm... Kanskje det er Finn Bjelcke som blir konfransièr? Han hadde vært rett mann til den jobben! Ihverfall kunna han ha holdt en storartet introduksjon!!!
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg22 Okt 2010, 03:50

Jeg tipper Harald Eia :o
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg24 Okt 2010, 13:32

arne skrev:
kristian skrev:Kongen er ikke så nøye med heller, bedre at Paasche også dukker opp på Rockefeller.:)


He he! Støtter deg på den der, kristian! :lol:


Nenene... Har sett Paasche, har sett Jevanord, har sett Lindström.
Stemmer på Kongen som livetrummis denna gang. 8-)
Men shit nu är vi OT här. Back to Rockefeller:
viewtopic.php?f=5&t=491#p662
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg28 Okt 2010, 12:34

Brumm skrev:" Han spiller på tamburin. Spiller man forresten tamburin, eller bare slår man? :lol:"

Man spiller vel tamburin skulle en tro, blir fort avsørende visst man ikke holder rytmen iallefall :D Ser Rune er der også men tror det er Paache som spiller trommer på Hjernen er alene :) Det er iallefall hyggelig å se at begge er med.


I mine øyne spiller man tamburin, mens man klasker feks bordtennis og badminton (og tennis).
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg28 Okt 2010, 14:43

Bjørn Ivar skrev:
Brumm skrev:" Han spiller på tamburin. Spiller man forresten tamburin, eller bare slår man? :lol:"

Man spiller vel tamburin skulle en tro, blir fort avsørende visst man ikke holder rytmen iallefall :D Ser Rune er der også men tror det er Paache som spiller trommer på Hjernen er alene :) Det er iallefall hyggelig å se at begge er med.


I mine øyne spiller man tamburin, mens man klasker feks bordtennis og badminton (og tennis).


Jeg slenger meg på debatten!
I mine øyne så går det an å både slå og å spille på tamburin, på samme måte som det går an å slå trommer og å spille trommer. Man kan tenke seg det går an å si at den gode slagverker SPILLER trommer mens amatøren SLÅR trommer...! :)

"Klasker" tamburin........
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: delillos spilte gratiskonsert i Bergen

Innlegg29 Okt 2010, 10:34

Asmund skrev:
Bjørn Ivar skrev:
Brumm skrev:" Han spiller på tamburin. Spiller man forresten tamburin, eller bare slår man? :lol:"
Man spiller vel tamburin skulle en tro, blir fort avsørende visst man ikke holder rytmen iallefall :D Ser Rune er der også men tror det er Paache som spiller trommer på Hjernen er alene :) Det er iallefall hyggelig å se at begge er med.

I mine øyne spiller man tamburin, mens man klasker feks bordtennis og badminton (og tennis).

Jeg slenger meg på debatten!
I mine øyne så går det an å både slå og å spille på tamburin, på samme måte som det går an å slå trommer og å spille trommer. Man kan tenke seg det går an å si at den gode slagverker SPILLER trommer mens amatøren SLÅR trommer...! :)

Kraftigt OT i denne tråd "Gratiskonsert i Bergen" för det är ju en fördel att hålla ämnena tydliga - annars blir det så svårt att hitta tillbaka till diskussioner och fortsätta gamla spörsmål. ...men det där löser sig kanske naturligt när alla skrivna emnen förvinner igen... ...sa han cyniskt ironiskt... ;)
Men hur som helst - Tamburin är underskattat! Viktigt instrument som alltid kryddar en inspelning. Klart svårt att spela eftersom varje slag som inte ligger i takt hörs så otroligt fel.
Alla har hört Dylans Like a Rolling Stone. Alla tror att det är orgelns feta ljud som gör låtens hemlighet. Eller Dylans vresigt vassa röst. Eller de där gitarrfigurerna. Men lyssna på tamburinen! Hur den spelas. (Och sedan kan man inte lyssna på Like a Rolling Stone - man hör bara tamburinen...) 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester