Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 12:59


Trist å være glad

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Apr 2011, 15:49

All right! Bra dere er våkne. Da er det jo interessant å finne ut hvor mange eks som er laget av CD+DVD-varianten.
...Thomas?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg04 Apr 2011, 22:40

Bjørn Ivar skrev:All right! Bra dere er våkne. Da er det jo interessant å finne ut hvor mange eks som er laget av CD+DVD-varianten.
...Thomas?

Epost er sendt til rette vedkommende. :)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Apr 2011, 11:50

Very good, my friend! Kanskje dobbeltsjekke med rette vedkommende at det ikke er laget noe promomateriale (fysisk CD) fra HEAIO eller TÅVG som vi her i nerdehelvetet har gått glipp av? Tror ikke det er laget noe, men man vet aldri. Ser feks at Thinkerbell nettopp har laget en fysisk promo-CD, selv om jeg trodde de fleste hadde sluttet med det nå... (er jo et annet selskap, men).
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Apr 2011, 13:25

Svar på det første spørsmålet:
Hei,

Ja, det er begrenset opplag på den doble utgaven, den med cd/dvd, for den er kun trykket i 3.500 eks, og det er tvilsomt om det vil bli flere av den. Vinylen er kun i 500, mens vanlig cd er ubegrenset opplag. Dette kan jo endre seg, men slik er det nå.


Kommer med mer info så snart det foreligger. :)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Apr 2011, 17:49

Det er laget plakater til Trist å være glad, men ellers ikke noen promoplater etc.


:)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Apr 2011, 18:23

Takk for interessant info, Thomas!
Plakater, ja! Ikke dumt i glass og ramme... :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Trist å være glad

Innlegg05 Apr 2011, 20:48

Supert, takk Rhinomannen!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Trist å være glad

Innlegg12 Apr 2011, 21:24

Er virkelig glad for at konserten (e) ble gitt ut på DVD også , som allerede nevnt synd med at lyden og bildet ikke er helt synkronisert tenkte eg skulle prøve å fikse dette på pcen , men er ikke sikkert på om forholdet mellom lyd og bilde er konstant gjennom hele konserten. Synes noen sanger er mer usynkronisert enn andre men mulig jeg tar feil. Det var iallefall en feiene flott konsert. Som neppe blir glemte minner med det første :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Trist å være glad

Innlegg28 Apr 2011, 09:50

"Lekkert gitarspill"og "Flotte tangentbidrag" i Adresseavisa. Må vel være enig i det!

http://www.adressa.no/kultur/musikk/anm ... 600584.ece
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Trist å være glad

Innlegg28 Apr 2011, 13:45

Ja, slutter meg til den Asmund!
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Trist å være glad

Innlegg02 Sep 2020, 18:35

Hejhej TÅVG!
Länge sen. 8-)
Vill bara meddela att jag i mitt musiksällskap här traditionsenligt vid decenniesluten gjort 15-bästa-listor på 80-talets, 90-talets och 00-talets bästa album.
Och i år var det alltså dags för 10-talets bästa album.
Efter mycket tankearbete, vånda och lyssning har jag till slut korat tam-ta-da-da... "Trist å være glad" som 10-talets bästa album.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Trist å være glad

Innlegg02 Sep 2020, 22:28

Hibbitt skrev:Hejhej TÅVG!
Länge sen. 8-)
Vill bara meddela att jag i mitt musiksällskap här traditionsenligt vid decenniesluten gjort 15-bästa-listor på 80-talets, 90-talets och 00-talets bästa album.
Och i år var det alltså dags för 10-talets bästa album.
Efter mycket tankearbete, vånda och lyssning har jag till slut korat tam-ta-da-da... "Trist å være glad" som 10-talets bästa album.


Er det studioversjonen fra Abbey Road du har gitt hedersplassen, eller en av de tre liveinnspillingene? :D

Lars L-S:
"- Jeg hørte nylig på konsertutgaven av plata, og på mange måter er det den som er selveste produktet, jeg var litt beskjemmet over sure toner og feilspill sånn med en gang, men hører nå at det var litt av en bragd å gjennomføre denne liveinnspillingen og også dette å satse på direkte mix (Johnny Skalleberg). Veldig stolt av dette stuntet må jeg si.

Men hadde vi ikke falt for fristelsen til å spille den inn en gang til i studio, så hadde vi heller ikke fått opplevd Abbey Road. Det er jo et fantastisk turismeprosjekt å dra dit for et band, særlig baren nede med utgang til bakhagen fikk vi telepatisk kontakt med de fire dere vet. Her kjente vi på oss at de også hadde stått her i litt lignende humør og tatt seg en sigg. (Selv om det var sikkert greit å røyke i studio på 60 - tallet). Se videoen til "Trist å være glad"."
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Trist å være glad

Innlegg03 Sep 2020, 12:31

arne skrev:
Hibbitt skrev:Hejhej TÅVG!
Länge sen. 8-)
Vill bara meddela att jag i mitt musiksällskap här traditionsenligt vid decenniesluten gjort 15-bästa-listor på 80-talets, 90-talets och 00-talets bästa album.
Och i år var det alltså dags för 10-talets bästa album.
Efter mycket tankearbete, vånda och lyssning har jag till slut korat tam-ta-da-da... "Trist å være glad" som 10-talets bästa album.


Er det studioversjonen fra Abbey Road du har gitt hedersplassen, eller en av de tre liveinnspillingene? :D

Lars L-S:
"- Jeg hørte nylig på konsertutgaven av plata, og på mange måter er det den som er selveste produktet, jeg var litt beskjemmet over sure toner og feilspill sånn med en gang, men hører nå at det var litt av en bragd å gjennomføre denne liveinnspillingen og også dette å satse på direkte mix (Johnny Skalleberg). Veldig stolt av dette stuntet må jeg si.

Men hadde vi ikke falt for fristelsen til å spille den inn en gang til i studio, så hadde vi heller ikke fått opplevd Abbey Road. Det er jo et fantastisk turismeprosjekt å dra dit for et band, særlig baren nede med utgang til bakhagen fikk vi telepatisk kontakt med de fire dere vet. Her kjente vi på oss at de også hadde stått her i litt lignende humør og tatt seg en sigg. (Selv om det var sikkert greit å røyke i studio på 60 - tallet). Se videoen til "Trist å være glad"."

Egentligen kanske några av liveversionerna är ännu starkare, mer rough och ibland förlängda solon. Men det är studioalbum vi avhandlar.
(Men liveplattorna kom ju först så egentligen, utan att bli för akademisk, så är de originalen. Det blir väl en mix av hela konceptet TÅVG jag röstar på. Whatever TÅVG it is. 8-) )
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Forrige

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 28 gjester