Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 02:59


Hilsen fra oss til dere!

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Hilsen fra oss til dere!

Innlegg11 Des 2018, 19:48

Kjære Forum

Det går år og dag, vi vet, men tro det eller ei, vi kikker innom
hva dere skriver. Det er klart at aktiviteten er litt mer langsom her
nå som andre nett arenaer har tatt litt over for mange som kanskje
ellers ville vært innom forumet med kommentarer.
Men, det er fremdeles veldig hyggelig å lese når noen av dere har litt
lengre resonnementer. Og selvsagt synd hvis dere gradvis slutter med det.
Men, vi har ikke vært særlige flinke til å følge opp forumet de siste årene,
og kan kanskje ha litt dårlig samvittighet av den grunn.

2018 har vært et gøyalt år for oss, utenom Øya og Pstereo festivalen med
feiring av “Neste sommer” 25 år, har disse akustiske turneene våre vært en berikelse
for oss som band. En helt annet måte og lytte til hverandre på, og derfor har det
virket som en positiv og frisk utviklende effekt på samspillet. Det at vi tar disse
utfordringene med å gjøre ting litt annerledes styrkes oss. Og det er kult etter så
mange år.
Vi har nettopp avsluttet året med Chat Noir konserter. For et deilig sted å spille!!
Håper noen av dere fikk det med seg, vi så en av dere som har oppjustert T-skjorte lista :)

2019 blir et år med mange nye låter vi blant annet skal spille inn med Kyrre Fritzner.
Fysisk utgivelse før jul. Men, vi kommer antagelig til å presentere digitalt en del singler innen den tid.

En del festivaler er også bestemt, når disse slippes er litt uklart, men følg med.
Vi gir oss heller ikke med akustiske konserter, mange kulturhus i Norge
har meldt sin interesse, på steder vi ennå ikke har vært. (Med dette konseptet.)

Året er ikke helt avsluttet, imorgen stikker vi innom Jokke bror Christoffer sin
Misfornøyd bar for å støtte stedet litt med en liten opptreden. Det kan kanskje være
artig for dem av dere som har tid og lyst. Et spesielt sted og oppleve
i tilfelle det forsvinner. (Håper ikke det)

Da ønsker vi alle dere gamle venner en god jul!

Beste hilsen deLillos

(her er forresten fin anmeldelse fra Chat Noir som Erik Valebrokk har skrevet: https://erikvalebrokk.no/delillos-pa-ch ... er-hjemme/ )
_________
Bedre før?
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg12 Des 2018, 17:48

Takk for en flott konsert i går.

Jeg ble jo litt spent hvordan konserten skulle bli når dere alle skulle sitte og spille men bra med trøkk ble det jo likevel.

Og så inviterte jo Dere oss andre med på allsangen og det liker ihvertfall jeg.
Ikke helt som når man så Queen på Live Aid i filmen Bohemian Rhapsody men samspill ble det jo.
Men kanskje svarer vi i publikum enda litt bedre når vi står enn når vi sitter tilbakelent med et glass i hånden.

Som Valebrokk så hadde også jeg et håp om at Emilie Christensen og No.4 skulle dukke opp på halveis rundt jorden - for hver fremføring av den sangen sammenlignes jo med opplevelsen fra plateinnspillingen for snart to år siden - og ikke minst når konserten er akustisk. Får se/høre den versjonen på nytt igjen nå på youtube - noe jeg selvfølgelig fikk anledning til gjøre mens jeg skrev dette innlegget.

Noen fordeler er det jo med et ikke så moderne forum også.

Passord nå til dags er blitt så vanskelige å huske, så det er kanskje det som gjør at folk foretrekker de fora hvor man allerede er innlogget.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg17 Des 2018, 01:49

Så hyggelig med hilsen fra gutta!
Jeg leste den rett etter at Lundevall hadde publisert den, men har drøyd med å svare til nå.
At Lillo og Lundevall skriver her innimellom synes jeg er helt fantastisk! Det er ganske unikt at artister på dette nivået har direkte kontakt med fansen på denne måten. Dere skal ikke ha dårlig samvittighet for at oppfølgingen har vært langsom. :lol:
Et av de beste minnene jeg har fra forumet er tilbake til 2005 da Lars Lillo delte ut spesialutgaven av "Spiller Prøysen ..." til de 10 mest ivrige her inne. Steike hvor stort det var å få denne i posten. Har den ennå, kommer aldri til å kvitte meg med den! :o
Den akustiske turneen fikk jeg med meg i Drammens Teater. Det var flott! Skjønner godt at dere har digget denne måten å jobbe på. Minner jo litt om innspillingen av "La Oss Bli Fri For All Nostalgi".

Det er jo gode nyheter at dere satser på ny fysisk utgivelse neste høst. At Kyrre F. er med som produsent er moro. Trivelig fyr!
Takk for lenke til Erik V. Han har en god penn og har god musikksmak i tillegg. :lol: :D
God jul til bandet og takk for fine opplevelser i 2018!

Og JIP: Det er jo bare å huke av på riktig boks, så husker jo nettleseren din passordet... ;)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg20 Des 2018, 11:11

Hyggelig med hilsen ja, har hørt veldig mye bra om den akustiske turnen , selv ventet jeg for litt for lenge med å kjøpe billett så kom meg ikke på konsert denne gangen dessverre. Men er vel kanskje håp at det blir flere slike konserter utifra hva dere skriver. Blir spennende med ny plate, enig med Arne at vi er noen meget heldige fans, det kommer jo stadig nye godbiter.
Riktig god jul fra meg også.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg21 Des 2018, 15:56

Tack Ludde & co! Cheers Larsar o drummerman! 8-)
Ännu ett fint deLillos-år läggs till handlingarna. Inget studioalbum i år efter de två rimmade och tätt släppta plattorna 16/17. Men förutom alla fina akustiska och Neste Sommer-konserter får vi inte glömma att två imponerande produkter har kommit 2018; Lillo-Stenbergs stora Nini Stoltenberg-biografi och Beckströms senaste album som håller hög deLillos-klass.
Resan fortsätter och vi är med. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg07 Mar 2019, 20:46

Heisann Ludde & Co fra avdeling Stavanger. Har vært noe treigere med besøkene på dette forumet det siste. Mye grunnet et noe skrantende syn, men også pga. man har funnet seg en kvinne å dele litt av tiden sin med da.

Men så er det fint å komme inn her å konstatere at det fortsatt er liv i leiren da. Ellers gleder jeg meg over at det ligger an til ny musikk i løpet av året. Flott at dere har fått brukt tid på dette akustiske utrykket. (La oss blir fri er et nydelig album). Men personlig synes jeg det skal bli fint å høre dere "bråke litt" igjen. Her om dagen gikk det i "Mere" på anlegget.

Håper alle får en fantastisk fin vår. Den nærmer seg med stormskritt!
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg16 Mar 2019, 13:17

Godt å høre fra deg igjen, Nils Henrik!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg20 Mar 2019, 23:58

Bjørn Ivar skrev:Godt å høre fra deg igjen, Nils Henrik!


Meg? Jeg heter da bare Nils. Men du blander meg sikkert med en annen fan. Han bor muligens fortsatt i Stavanger han også? :)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg23 Mar 2019, 14:06

Hehe. Ja. Var litt kjapp på avtrekkeren der! Men hyggelig å høre fra deg også! Nils Henrik (aka Nilsegutt, det burde jeg sett) bor i Stavanger og er en longtime-fan som ikke skriver så mye her lenger...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg27 Mar 2019, 18:03

Bjørn Ivar skrev:Hehe. Ja. Var litt kjapp på avtrekkeren der! Men hyggelig å høre fra deg også! Nils Henrik (aka Nilsegutt, det burde jeg sett) bor i Stavanger og er en longtime-fan som ikke skriver så mye her lenger...


Det er bra. Jeg tror faktisk jeg har truffet Nils Henrik ved en eller annen anledning for lenge siden men husker ikke hva anledningen var. Uansett. Livet er en liten dings.
Avlogget

Nilsegutt

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 15 Feb 2009, 16:52

Re: Hilsen fra oss til dere!

Innlegg19 Aug 2023, 18:20

Nils1982 skrev:
Bjørn Ivar skrev:Hehe. Ja. Var litt kjapp på avtrekkeren der! Men hyggelig å høre fra deg også! Nils Henrik (aka Nilsegutt, det burde jeg sett) bor i Stavanger og er en longtime-fan som ikke skriver så mye her lenger...


Det er bra. Jeg tror faktisk jeg har truffet Nils Henrik ved en eller annen anledning for lenge siden men husker ikke hva anledningen var. Uansett. Livet er en liten dings.


Tittebø.

Endelig tilbake på forumet her - mange kjente navn her! Og alt for lenge siden sist. Ikke vært så mange konserter på meg de siste årene, er jo ikke så ofte de er her borte (Stavanger). Sees kanskje på Fiskepiren i desember da? :)

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 24 gjester

cron