Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 16:15


Stavangeren 12.04.2018. Akustisk

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Stavangeren 12.04.2018. Akustisk

Innlegg26 Des 2017, 01:56

Det gledes til 12 april. Da blir det akustisk konsert på Stavangeren som antakeligvis blir en ny venue for bandet. Brorsan fikk billett under juletreet. Så da er det bare å glede seg!
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Stavangeren 12.04.2018. Akustisk

Innlegg13 Apr 2018, 08:58

Fin kveld i Stavanger. Dette var føsrste gang delillos spilte i her. Men det var et bra valg av arena for en akustisk konsert. Det eneste jeg og brorsan syntes var litt kjipt var at det rullet reklame på flatskjermer foran scenen før konserten og i tillegg denne forferdelige listepopen som ble spilt over anlegget før konsertstart. Men alt dette var fort glemt når gutta kom på. Setlisten var som følger.

Fullstendig oppslukt av frykt.
Ved porten der jeg bor.
Feil ord.
Kongepuddellen Odd
Tog til Kristiansand
Trist å være glad
Mandarinskall
Drøm
Som din egen mann
Pingvinfilmen
Finnes det en kvinne
Uskyldig
Stum
Resirkulert
Konger og keisere
Torkel Ravndal
Suser avgårde
Tapetser meg i gangen før du går
Sveve over byen
1984
Vår
Kokken Tor

Arne
Tøff i Pysjamas
God natt

FInt med sittekonsert og god stemning. Lyden var stort sett bra. Merket at pianoet kanskje dominerte lydbildet litt vel mye når det ble tatt i bruk første gang på "Trist å være glad". Men det bedret seg på de neste piano-sangene.

"Vår" stod ikke på setlisten i utgangspunktet. Men jeg tenker gutta koste seg like mye som oss i publikum så da måtte de skvise inn den også.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Stavangeren 12.04.2018. Akustisk

Innlegg15 Apr 2018, 22:25

Takk for oppdatering og settliste, Nils1982!
Reklame og listepop før konserten... Ja, først må du ha det vondt, før du kan kjenne på ekte glede og ha det bra!
:lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Stavangeren 12.04.2018. Akustisk

Innlegg16 Apr 2018, 21:59

Hehe. Ja kanskje det. Fått konserten litt på avstand nå. Synes kanskje det var litt snodig at det bare var to sanger fra "Nostalgi" på setlista. Tror ikke konserten hadde hatt noe vondt av noen flere fra den plata. Men det må jo noteres at de var innom materiale fra alle albumene deres. Kunne kanskje ha kutta "Kokken tor" som jeg synes ble veldig uvant i akustisk drakt med f.eks "Bø"? Men alt i alt en veldig bra opplevelse.

Sidenote: Hadde synes det hadde vært kjempekjekt og sett/hørt en konsert med delillos og No.4 på samme scene. Halvveis rundt jorden er så vanvittig bra!!!
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Stavangeren 12.04.2018. Akustisk

Innlegg27 Apr 2018, 14:32

Tack för rapporter, här och från andra gigs. Dessa akustiska konserter verkar vara höjdare. Flera ovanliga sånger och så nya stämningar och förger på allt i och med det opluggade läget.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron