Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 00:53


La oss bli fri, for all nostalgi

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg19 Apr 2017, 19:41

Jeg kom hjem til ei postkasse med hentelapp fra Tiger Records, og tok rake veien bort til Posten på Prix.
Vel hjemme kunne jeg pakke ut to mint condition vinylplater med lekkert cover.
Gutta har signert med gulltusj! :D
Bonusen var å finne seg selv på to av bildene på innerposen! :shock: 8-)
Hvordan det låter finner jeg nok ut etterpå, tenker jeg. Dette er dagens dessert og CD blir nok innkjøpt for å ikke slite ut vinylen.
Ventetiden er endelig over!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

NoachimJilsen

  • Innlegg: 34
  • Registrert: 23 Nov 2015, 20:16

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg19 Apr 2017, 20:51

Ikke et pop,eller noen ulyd på min plate hvertfall. Helt perfekt var den.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg21 Apr 2017, 15:14

Verket ligger nå i all sin prakt på Spotify...
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg21 Apr 2017, 19:17

Låter digg. Må nok ut å handle cd og vinyl snarest mulig.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg22 Apr 2017, 10:00

Nils1982 skrev:Låter digg. Må nok ut å handle cd og vinyl snarest mulig.

30% rabatt på Platekompaniet akkurat nå! Jeg har to signerte vinyleksemplarer allerede, men må ha CD også. :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg22 Apr 2017, 19:47

Bestilte en av hver i går nettopp med tanke på det salget...
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg22 Apr 2017, 19:48

Gutta spilte visst konsert på Kolbotn i går. Der skulle man ha vært. Spilte fem låter fra den nye plata. Brukte samme mikrofonen som de brukte på innspillingen.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg24 Apr 2017, 19:07

Terningkast 5 i Aftenposten. Masse godord derfra!
Vel fortjent!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg03 Mai 2017, 16:40

Jeg har ikke fått noe i posten enda.... :(
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg13 Mai 2017, 00:20

Har endelig fått plata i hus. Både på cd og vinyl. Etter å streamet plata frem til nå. Var ikke klar over at Spotify-versjonen har blitt kutta litt. Det er mer luft mellom sangene på cd'en og applausen på slutten er ikke i streaming-formatet. Herlig. Fantastisk fin plate.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg13 Mai 2017, 10:56

Bra observert, Nils!
Super plate. Imponert over lyden, varmt og fint.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg13 Mai 2017, 12:13

Bra observert, gutter!
Jeg stusset også da jeg spilte cd-versjonen første gang. Har to jomfruelige vinyler stående fullt signert, og hørte Spotify fram til cd'en kom i posten.
At alt er gjort på direkten med én mikrofon er beundringsverdig. Spotify-versjonen høres mer ut som et studioalbum, mens det fysiske formatet klart bærer preg av live-innspilling.
Et dristig prosjekt som fortjener mer oppmerksomhet enn det har fått. Men du vet, klovneriene og vrøvlet til denne JF Karlsen og MGP skal presses på folket av statskanalen. Dette tar all plass disse ukene.
Dop folket med brød og sirkus!
Jeg spyr!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg15 Mai 2017, 23:07

Återkommer när jag får tid med några fler ord.
Tills dess lyder den korta recensionen; oj vad jag njuter av denna skivan!
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: La oss bli fri, for all nostalgi

Innlegg06 Okt 2017, 19:36

Oops plötsligt gick det fem månader.
Så jag lyssnade på albumet igen igår. 8-)
Några spontana ord:

Tog Til Kristiansand
Stilla perfekt öppning som sätter stämningen. Melankoli, nostalgi, livsöden. Fin jentekor.

Kjip, Baby
Lage Mat-boogie med ikke så snill-tema från La La La. En upptempo mellanlåt som finns där mest för att det ska finnas en sån.

Lille Mamma
Beckström. Fiol. Suggestiv monoton moll-feeling, kanske lite Cohen, Waits, Östeuropa, vaggvisa.

Alle Ville Være Der Hun Var
Minne från 1977. Atmosfäriskt piano smyger snyggt i denna sparsmakade mikroballad. Både nervigt angstful och stilla behaglig på ett neilyoungst sjuttiotalsmåte. Naken, diffus som en fjärilsvinge tyst kommer förbi och försvinner. Dessa minnen…

Harpar
Denna är så go i sin enkelhet. Nostalgi bortanför nostalgi, sommarladdade barndomsting, trygghet som alltid funnits, är plötsligt borta. Stulna. Var är Harpar? Detta är ju en efterlysningsannons och bilden är ju på plattan. Någon måste känna igen honom, var han nu står idag. Hämta hem Harpar!

Du Er Så Lat
Avig tjurig sång som inte var en favorit först. Men den sätter sig och flöjten är flott. Och det var ju precis så – ett projekt, ett äventyr att införskaffa en platta, att höra musik. Jag minns mycket starkt precis vilken väg jag cyklade hem från Vänersborgs platebutikk och ut till villan i utkanten bortanför idrottsanläggningen med Bowies ’Heroes’ på cykelstyret 1977. Kan varit den första LP jag köpte helt själv för helt egna pengar?

Halvveis Rundt Jorden
Med No.4. En lyckträff i sammarbete. Alla bitarna faller på plats perfekt till en helhet. En väldigt fin midtempo sång, redan klassiker i deLillos kanon skulle jag säga.

Resirkulert
Denna hette ’Jord’ på pappret vi fick vid inspelningen. Oavsett titel håller jag denna som kanske Lundevalls bästa sång hittills. Lätt makaber men ändå ärligt fin, behaglig och smart uppbyggd.


Citerar mig själv för ett halvår sedan: “med sina flotta körer och växelspel mellan Lars L-S:s och jenternas röster på en kvickt bluegrassig lovely melodi och arr och en hejdlös berättande lång text om forna tiders turnéäventyr. Såå bra!” Är inte jentekoren på plats live så blir låten lite annorlunda men det går ju också. Jamvänlig, fri och öppen att spela ut och leka på.

Et Lite Vink
Beckström igen. Här är det banjo och vi har en bra sång åter igen. Ja vad svårt det kan vara att ta tag i saker och få det hela att bli som det ska... Jag tycker verkligen deLillos akustiskt kommer till sin rätt i alla lägen och detta är en så stark samling sånger på det hele så det blir kanon och jättebra vad heter ni. :D

La Oss Bli Fri For All Nostalgi
Hette ’Fomling’ på Gange-Rolvs gate. Knyter ihop säcken med nostalgisk namedropping och en besvärjelse om att gå vidare, vad har vi att välja på? Jo vi kan se de gamla namnen i NRK-arkiv och youtube och yes allt finns samtidigt om man vill. Ändå. Och titeln till trots – med självironi och allvar, så handlar alla spår på denna platta om minnen, nostalgi, reflektioner om något förgånget, passerat men ännu inte riktigt glömt. Det tackar vi för.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Forrige

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester

cron