Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 22:02


Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Her kan man diskutere ting som ikke har med deLillos å gjøre, dersom man måtte ønske å gjøre det på deLillos' nettsted. Bruk normal sunn folkeskikk! Ekle innlegg vil bli sanksjonert.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg09 Jan 2017, 00:50

David Bowie ville fylt 70 år i dag. Han ble minnet med konsert i Oslo i kveld.
Er det noen her på forumet som var på Rockefeller i kveld?
Vet Lars Lillo skulle opptre og lurer på om han gjorde Life On Mars, eller noe annet denne gangen?
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg09 Jan 2017, 09:05

Var ikke der, men fant denne listen på internettet.
Var innslag på dagsrevyen på NRK igår og.. Kjapt intervju med Lars.
Dette ble visst fremført igår.

Settliste:
V2 Schneider - Volker Zibell - sax
Absolute Beginners - Annette Gil
Stay - Ivar Eidem
Scary Monsters - Ivar Eidem
Fashion - Håvard Bakke m/Beranek-gitar
Heroes - Stein Bjercke m/ Arne Hast-gitar
Andy Warhol - Signe Marie Rustad m/Annar By-gitar
Young Americans - The Goon Squad
Wild Is The Wind - Stephen Ackles
Starman - Robert Post
The Man Who Sold The World - Dionisia m/Lars Nygaard-trekkspill
Lazarus - Wholy Martin m/ Frode Alnæs-gitar
Ziggy Stardust - Mark Steiner m/Frode Alnæs-gitar
All The Young Dudes - Frode Alnæs
Look Back In Anger Øystein Kloster
Ashes To Ashes - Gudny Aspaas
China Girl - Espen Beranek Holm m/Vidar Busk-gitar
Slip Away - Anders Baasmo Christiansen
Cat People - Håvard Bakke
Cracked Actor - Michael Krohn
Drive In Saturday - Michael Krohn
Life On Mars - Lars Lillo-Stenberg
Space Oddity - Åse Kleveland
Changes -Håvard Bakke
Under Pressure - Annette Gil / Espen Beranek Holm
Let's Dance - Lars Lillo-Stenberg - Espen Beranek Holm + de fleste
- - -
Blue Jean - Beranek
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg09 Jan 2017, 09:17

Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg09 Jan 2017, 11:58

Var heller ikke der, men en god kompis filmet LLS-innslagene for meg, så jeg har sett dem :D
Life on Mars funket fint, med LLS på piano foran på scenen (Det var et fast backingband gjennom hele konserten).
Let's Dance, LLS på vokal (og noen raffe dansetrinn) sammen med Beranek... ga umiddelbart assosiasjoner til Merkelig Balanse - god selvinnsikt! :D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg09 Jan 2017, 19:56

Kjelli skrev:Kanskje dette du tenkte på?
Spillerom/NRK
https://radio.nrk.no/serie/spillerom-hovedsending/MKRM01000517/06-01-2017


Ai ai! Takk skal du ha, Kjelli! Dette programmet gikk jeg glipp av da det ble sendt.
Fint lite intervju med Lars Lillo, kronet med liveversjon av Life On Mars.
Morsomt å høre at den Bowieplata Lars har tettest forhold til er Scary Monsters, Super Creeps. Husker godt den kom, høsten 1980. Ashes To Ashes ble en hit, ledsaget av en spesiell video der fire personer, deriblant Bowie, går foran en hjullaster. Damene på flankene gjør rare armbevegelser og fargene blir "distorted" på tidlig computervis.
Det var Ashes To Ashes med Bowie og litt senere Starting Over med John Lennon som gjaldt denne senhøsten.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg09 Jan 2017, 19:57

Bjørn Ivar skrev:Var heller ikke der, men en god kompis filmet LLS-innslagene for meg, så jeg har sett dem :D
Life on Mars funket fint, med LLS på piano foran på scenen (Det var et fast backingband gjennom hele konserten).
Let's Dance, LLS på vokal (og noen raffe dansetrinn) sammen med Beranek... ga umiddelbart assosiasjoner til Merkelig Balanse - god selvinnsikt! :D

Tøft! Legger han den ut på Youtube, tro? 8-)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg10 Jan 2017, 10:54

Videoen til Ashes, ja... den var spesiell. Se den på YouTube...

Og så må vi ikke glemme deLillos'-kopien Din Planet, som jo er laget med utgangspunkt i nettopp Ashes (og har samme rytme og groove). Spill den etterpå ;)

The music video for "Ashes to Ashes" was one of the most iconic of the 1980s. With production costing £250,000 ($500,000), it was at the time the most expensive music video ever made and remains one of the most expensive of all time. It incorporated scenes both in solarised colour and in stark black-and-white and was filmed in multiple locations. The video featured Bowie in the gaudy Pierrot costume that became the dominant visual representation of his Scary Monsters phase. Also appearing were Steve Strange and other members of the London Blitz scene, including Judith Frankland who had designed clothes for Strange's Visage videos and Darla Jane Gilroy, forerunners of (later participants in) the New Romantic movement that was heavily influenced by Bowie's music and image. The complexity and high production cost of "Ashes to Ashes" makes it one of the most significant in the evolution of the music video.

Bowie described the shot of himself and the Blitz Kids marching towards the camera in front of a bulldozer as symbolising "oncoming violence". Although it appears that two of the Blitz Kids bow at intervals, they were actually trying to pull their gowns away from the bulldozer in an effort to avoid them getting caught. Scenes of the singer in a space suit—which suggested a hospital life-support system—and others showing him locked in what appeared to be a padded room, made reference to both Major Tom and to Bowie's new, rueful interpretation of him. Contrary to popular belief, the elderly woman lecturing Bowie at the end of the clip was not his real mother.

Record Mirror readers voted "Ashes to Ashes" and Bowie's next single, "Fashion", the best music videos of 1980. The iconic video was filmed at Pett Level, East Sussex, halfway between Hastings and Rye. A bulldozer is still in action every autumn and winter there, moving shingle about (brought from Rye Harbor) to protect the sea wall defenses.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg10 Jan 2017, 14:00

Interessant å lese om denne videoproduksjonen, Bjørn Ivar. Jeg visste ikke at den var såpass enestående som teksten hevder. Damenes rare håndbevegelser var for å redde skjørtene sine, ja ja... :lol:
Det var for så vidt video fra Rockefeller jeg ønsket å se, får sjekke youtube på ny.
Jeg skal også sjekke rytme og groove på Din Planet, selv om dette er mest din hjemmebane Paaschekollega Bjørn Ivar! :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg10 Jan 2017, 16:46

Bjørn Ivar skrev:Og så må vi ikke glemme deLillos'-kopien Din Planet, som jo er laget med utgangspunkt i nettopp Ashes (og har samme rytme og groove). Spill den etterpå ;)

'Kopien' är att ta i alldeles för mycket... ;) Två fullständigt olika sånger, men med samma rytmmönster ja.
Många av de där tusenmiljoner sångerna där ute har samma rytm... :D
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg11 Jan 2017, 12:14

Hibbitt skrev:
Bjørn Ivar skrev:Og så må vi ikke glemme deLillos'-kopien Din Planet, som jo er laget med utgangspunkt i nettopp Ashes (og har samme rytme og groove). Spill den etterpå ;)

'Kopien' är att ta i alldeles för mycket... ;) Två fullständigt olika sånger, men med samma rytmmönster ja.
Många av de där tusenmiljoner sångerna där ute har samma rytm... :D


Joda, enig i at det ikke er en kopi - inspirasjonskilde er vel mer korrekt. Men vi vet jo (ref boka) at de faktisk startet med Ashes som utgangspunkt her (de gjorde det samme med mange av de andre låtene på denne plata, men med andre utgangspunkt selvsagt). Så har det jo landet på et annet resultat enn utgangspunktet var da, selv om det er ganske lett gjenkjennelig... :)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg12 Jan 2017, 08:29

Och Bäckströms är bättre än Bowies.
Eller nej de är lika bra säger jag. Bra låtar. :idea:
Däremot förstår jag inte hur Ashes to Ashes-videon kunde vara så dyr.
Har alltid tyckt den utstrålat ganska b-aktig billighet, men där ser man hur fel man kan ha.
Säker på att videon till Din Planet skulle bli lyckad med sån budget. Bäckström in space i omloppsbana runt jentene och så Brian Eno på analog Roxy Music-synt från -72.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Bowie minnekonsert Rockefeller 8.1.17

Innlegg12 Jan 2017, 10:45

Hibbitt skrev: Däremot förstår jag inte hur Ashes to Ashes-videon kunde vara så dyr.
Har alltid tyckt den utstrålat ganska b-aktig billighet, men där ser man hur fel man kan ha.

Da har vi tenkt likt, Christer! :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Alt annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester