Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 23:42


Big Dipper minikonsert / signering 29. okt

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Big Dipper minikonsert / signering 29. okt

Innlegg26 Okt 2016, 10:24

Lørdag 29. oktober klokken 1400 på Big Dipper.

Link til facebook-event
"deLillos er som mange har fått med seg et viktig band for oss og vi har vært så heldige å få oppleve dem live i sjappa både helt nedstrippet og med fullt trøkk. Nå er bandet endelig aktuelle med oppfølgeren til "Rett og slett livet" og dette skal feires denne lørdagen!

"Peiling på Seiling" er produsert av Martin Horntveth (Jaga Jazzist) som virkelig har fanget essensen av hva deLillos står for. Bandet har selv uttalt under innspillingsprosessen at det føltes som å lage plate for første gang, og ut fra de to singlene å dømme er dette klassisk vintage 'lillos i oppdatert 2016-utgave, eksakt hva vi ønsket oss!

Det blir altså muligheter til å høre noen smakebiter fra skiva og sikre seg et signert eksemplar (for eksempel av Ltd. utgaven på blå vinyl i 750 eks), bandet stiller med full konsertproduksjon, stor PA og alt som skal til for en magisk og intim deLillos-opplevelse. Vel møtt!

Postordrekunder som ønsker signert plate bestiller her (bandet signerer gladelig samtlige av sine utgivelser så om du ønsker en signert Neste Sommer, eller Utenom i tillegg f.eks så er det fullt mulig."
Sist endret av Bjørn Ivar den 29 Okt 2016, 13:53, endret 1 gang
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Big Dipper minikonsert / signering 29. okt

Innlegg26 Okt 2016, 15:10

Takk, Bjørn Ivar! Fin info, blir nok en tur inn til Oslo denne lørdagen...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Big Dipper minikonsert / signering 29. okt

Innlegg29 Okt 2016, 19:27

Det ble en hyggelig konsert, selv det nydelige høstvær stod ikke i veien for at Big Dipper ble fylt til randen. Bandet stilte med full konsert-rig, og lyden var veldig god! Vi fikk i alt 6 låter, inkludert et ekstranummer på sparket:
1. Aldri Epleslang
2. Bjørg Johansen
3. Det Kalde Vannet
4. Bare Meg
5. Peiling På Seiling
6. Life On Mars (David Bowie)

Jeg kjenner ikke bakgrunnshistorien for Bjørg Johansen, men hvis jeg hørte riktig, hadde Lars Lillo en kommentar om at "aner ikke hva hun drev med, men det var det eneste som var mulig å synge til de notene"... :)
Det Kalde Vannet ble spilt med piano, mens Bare Meg ble innledet av Beckstrøm som en "Vamp-køntri-låt". Det trigget en historie fra turnélivet, da LLS fortalte at de en gang skrev et postkort til Vamp der det stod "Hei Vamp, Dumdum Boys hater dere! Hilsen deLillos". Ble (heldigvis) ikke sendt. Well, well.
"Sånn er den sangen" kommenterte Beckstrøm etter låta, og det var den jo. Deretter ble det avslutningsnummer - Peiling på Seiling. Syns den satt mye bedre enn første gang jeg hørte den, i Nittedal tidligere i høst. Trengte nok litt tid for å sitte - jeg liker låta bedre og bedre. Satt bedre gjorde også Life On Mars, som de også spilte i Nittedal, og som jeg ikke ble spesielt imponert over den gangen. Nå kom den som et improvisert ekstranummer, i det Andreas &co på Big Dipper måtte hente inn bord til bruk til den påfølgende LP-signeringen. Ikke lett med full butikk... Låta satt faktisk ganske så bra, og hørtes 10 ganger bedre ut enn forrige gang.
Arne var der, og så vidt jeg skjønte hjalp han til med teksten? Som vel var på Bjørg J, som ble restartet både fordi LLS glemte teksten og så fordi den gikk for fort.

Hyggelig lørdag i byen - lover bra for konsertene utover, dette! (nå eksisterer det jo noen låter jeg ikke har hørt live, forventer hele plata spilt på tirsdag...)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Big Dipper minikonsert / signering 29. okt

Innlegg29 Okt 2016, 21:29

Flott oppsummering fra en god ettermiddag, Bjørn Ivar!
Life On Mars satt også bra på Høvikodden st. Hansaften, selv om det ble litt rot med tekst da som i dag.
Det var for øvrig før Det Kalde Vannet at Lars Lillo lurte på tekstark og da er ikke jeg sen og be! Jeg hadde skrelt av plasten på LP-en klar til signering og kunne raskt gi innercoveret til Ludde som ga den til Lars Lillo.
Det er nok en sang Lars tenker at det ikke skal synges feil på! Det forstår jeg, for det er en sterk tekst og en fantastisk låt!
Gleder meg til neste hele konsert, for min del sannsynligvis i Asker. Får ikke sjansen til Krøsset tirsdag, dessverre.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 27 gjester

cron