Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 02:32


Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Floppy D

  • Innlegg: 40
  • Registrert: 24 Sep 2010, 19:57

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg25 Sep 2010, 12:28

Gitarsoloen på "Egoland" er fantastik. "Gal" er tidlig Beatles (nesten). To meget undervurderte låter etter min mening.
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg28 Sep 2010, 16:21

Brød, familiepappa, seng, Torkel of KAP synes jeg kanskje er de beste. Familiepappa skiller seg ut som favoritt. Jeg liker albumet godt og hører på det ganske ofte. Merkelig balanse har jeg kun hørt én gang på konsert. Det var på Nesoddtangen for noen år siden. Jeg pleier å sitere den sangen når folk spør hvorfor jeg ikke vil danse.
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg01 Okt 2010, 10:28

Så det litt hjemmesnekra demo-preget kommer av at det er nettopp det kan du si! De laget en råmix der nede, og mixet den ferdig hjemme. Et par låter ble spilt inn etterpå, tror det er selve KAP, Gal og Pakistanergutt (fra Sverige-singelen), og noen fra Kjerringvik ble droppet. Et par av de som ble droppet havnet som godbiter på "Festen er ikke over...", nemlig "Fri Flyt" og "Varme tanker om sne og is". Og så vidt jeg vet eksisterer et par låter til derfra som ikke har havnet noe sted. Enda...

Her må jeg nesten nevne de to sangene som er på "Ikke gå" ep-en, "Fange i ditt eget bur" og "Tidløs" - plata skulle også hete Tidløs ganske lenge, og begge disse låtene hadde en sentral plass på plata, men av grunner som ikke lenger er så lette å huske ble de droppet, og navnet endret! Syns selv det er en deilig hippie-stemning på KAP, men det er sikkert litt fordi vi hadde det utrolig gøy i Kjerringvik de ukene vi spilte inn musikken! I dag kan jeg nok være enig i at det ikke er et av de aller ypperste albumene våre, men vi er jo som foreldre vi: elsker alle barna uansett :D Morsom tråd forresten, flere sånne er sikkert god lesning!
Hilsen Ludde.
_________
Bedre før?
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg01 Okt 2010, 11:37

Hei Ludde! Interessant info! Var Ikke Gå spilt inn samtidig, dvs i Kjerringvik? Eller hjemme etterpå? Og husker du om det var et program på NRK TV om dette?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg24 Jan 2013, 16:04

Oops där gick 27 månader. :?
Kanske ska vi ta upp den här kommentera-album-tråden på nytt?
KAP var nog den första vi diskuterade men inte gick vi igenom alla plattorna väl?
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

krokodillen

  • Innlegg: 2
  • Registrert: 25 Jan 2013, 11:29

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg25 Jan 2013, 12:46

Ja, eg liker Kast alle papirene særs godt, må eg seie. Befriande song å høyre.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg25 Jan 2013, 13:13

Enig, Krokodillen - den holder seg godt og er stadig like aktuell. Tenker på den hver gang jeg tar en ryddesjau (spesielt i jobbpapirer)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Lasse rilvaag

  • Innlegg: 1
  • Registrert: 16 Apr 2018, 14:42

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg17 Apr 2018, 01:23

Låta kast alle papirene er blant delillos absolutt beste i mine ører. Seng nest best her på et ellers ujevnt album.
Avlogget

NoachimJilsen

  • Innlegg: 34
  • Registrert: 23 Nov 2015, 20:16

Re: Kast Alle Papirene - hva syns vi?

Innlegg17 Apr 2018, 18:01

Brød er på topp tre lista mi over Delilloslåter.(Muligens favoritt egentlig) Den har alle ingredienser jeg trenger. Snedig riff,finfin solo,teksten er helt strålende. Alle spiller akkurat passe. Ikke for lite,og ikke for mye. Har dessverre aldri hørt den live. (utover på liveplaten med KORK da)
Forrige

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 15 gjester

cron