Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 11:35


Enda Mere - CDen

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Enda Mere - CDen

Innlegg19 Sep 2016, 09:31

La plutselig merke til en ting på Discogs som jeg ikke har sett før. Coveret til Enda mere - den CDen som fulgte med VHS-utgaven av Mere. Dette var jo en CD som kom i et rundt pappcover som lå innenfor forseglingen (plasten) som VHSen var pakket inn i. Men på Discogs ligger det et annet cover! Ut fra merkene på høyre side av coveret, ser den ut til å ha kommet i en jewelcase (vanlig CD-hardplastcover). Coveret er skikkelig (80)90-talls... :) men er det noen av dere som har denne eller har sett den noen gang?
Link til Discogs
Bilde
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Kjellsen

  • Innlegg: 22
  • Registrert: 12 Nov 2015, 17:32

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg19 Sep 2016, 15:19

Jeg har registrert den der selv, litt usikker på om dette er en en hjemmelaget versjon (coveret, altså).
Bildene av for- og bakside har de gode gamle stripene fra printeren.. Reagerer også på at det ikke er noen av de vanlge offiselle merkene,numrene etc på coveret. Nå husker jeg ikke hvordan selve disken ser ut, men tipper den er lik den som ligger inne i det runde papp-coveret.

Kjellsen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg19 Sep 2016, 15:57

Ja, mistenker det er noe hjemmesnekret, men ikke sikker. Har forsøkt forespørsel til de som har lagt den inn, får se om de svarer. Selve CDen mener jeg er den samme som den vanlige. Ville jo vært mer naturlig å legge det medfølgende pappcoveret inn som cdcover. Uansett svært merkelig å registrere hjemmelaget cover i Discogs, men det kan jo være anskaffet brukt. Sier fra her hvis jeg finner ut noe.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 88
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg19 Sep 2016, 17:22

Kan umulig være noe annet en hjemmesnekret dette. Er også et mellomrom for mye i "artistnavnet".
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg19 Sep 2016, 19:04

Nils1982 skrev:Kan umulig være noe annet en hjemmesnekret dette. Er også et mellomrom for mye i "artistnavnet".

Ja, akkurat som på den siste t-skjorten :lol:
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg19 Sep 2016, 23:05

Bjørn Ivar skrev:
Nils1982 skrev:Kan umulig være noe annet en hjemmesnekret dette. Er også et mellomrom for mye i "artistnavnet".

Ja, akkurat som på den siste t-skjorten :lol:

Insinuerer du at den siste t-skjorta er hjemmesnekret? :lol: Skikkelig venstrehåndsarbeid spør du meg. Du kødder ikke med en så etablert logo som deLillos har! Det burde Tvangstrøyene forstå.
Som Bjørn Ivar påpekte blir jo disse t-skjortene svindyre med frakt. De burde heller ha gitt dem bort!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg20 Sep 2016, 07:31

arne skrev:
Bjørn Ivar skrev:
Nils1982 skrev:Kan umulig være noe annet en hjemmesnekret dette. Er også et mellomrom for mye i "artistnavnet".

Ja, akkurat som på den siste t-skjorten :lol:

Insinuerer du at den siste t-skjorta er hjemmesnekret? :lol: Skikkelig venstrehåndsarbeid spør du meg. Du kødder ikke med en så etablert logo som deLillos har! Det burde Tvangstrøyene forstå.
Som Bjørn Ivar påpekte blir jo disse t-skjortene svindyre med frakt. De burde heller ha gitt dem bort!

8-)
Ja helt crazy med särskrivningsfelet. Har någon kört t-shirten genom rättstavningsprogrammet i laptopen - då kan det lätt bli fel. :?
"...med så etablert logo som deLillos har..."
Ja Tvangs Trøyene har designat de nye reklamtröjerne till Narve Sen, Co Caco La och Be Atles också.
Sorry - off topic...

Denne Ende Mere är ett mysterium :shock: men jag gissar väl också på hemmabygge, så måste det väl vara?
Hoppas vi får ett svar där.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg20 Sep 2016, 08:27

Hibbitt skrev:
arne skrev:
"...med så etablert logo som deLillos har..."
Ja Tvangs Trøyene har designat de nye reklamtröjerne till Narve Sen, Co Caco La och Be Atles också.
Sorry - off topic...

Konge! :lol: :lol: :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg20 Sep 2016, 11:28

Hyggelig at dere bekymrer dere over logoen - vi synes egentlig det var befriende å gjøre noe litt annerledes her ;)
Og for ordens skyld så har vi godkjent designen på skjorta, og det vil vi alltid gjøre. Men enig i at det blir i overkant dyrt med den portoen, skal prøve å finne ut om det er nødt til å være sånn! Ellers er denne skjorta kun tilgjengelig her, vi vil lage andre skjorter for salg på konserter etc, så det er mest for dem som ønsker å samle på alt...
Ludde.
_________
Bedre før?
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg20 Sep 2016, 17:05

Gott Ludde, tack för klargörande.
Jo den är flott i övrigt den där tröjan - ursäkta att vi är så konservativt korrekta här på forumet att vi inte hänger med i bandets visuella moderniseringstänk. :D
(Vi köpte ju den där t-shirten med dL på, men om det hade varit
d
L
så hade vi inte förstått nånting. 8-) )

Nåväl - en ny t-shirt till t-shirt-tråden - och så går vi här tillbaka till the mysterious de Lillos Ende Mere i 80's design...
:shock:
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg21 Sep 2016, 11:12

Vedr CDen har jeg fått svar fra én av de som er registrert som bidragsytere på denne på discogs, han svarer:
"Ser ut som en bommert der. Er vell den samme som med VHS. Skjønner ikke helt han som har lagt ut bilder. De er jo hjemmesnekkra. Lagt inn sletting på den "submission'en". Takk for hintet."

Altså tydeligvis ikke han selv som har lagt den inn, men vi er vel mer eller mindre enige om at dette må være et eller annet hjemmelaget cover som sånn sett bare er å glemme. Jeg har sjekket at selve CDen er den samme vanlige.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Kjellsen

  • Innlegg: 22
  • Registrert: 12 Nov 2015, 17:32

Re: Enda Mere - CDen

Innlegg04 Okt 2016, 13:11

Bjørn Ivar skrev:Vedr CDen har jeg fått svar fra én av de som er registrert som bidragsytere på denne på discogs, han svarer:
"Ser ut som en bommert der. Er vell den samme som med VHS. Skjønner ikke helt han som har lagt ut bilder. De er jo hjemmesnekkra. Lagt inn sletting på den "submission'en". Takk for hintet."

Altså tydeligvis ikke han selv som har lagt den inn, men vi er vel mer eller mindre enige om at dette må være et eller annet hjemmelaget cover som sånn sett bare er å glemme. Jeg har sjekket at selve CDen er den samme vanlige.


Det var da enda godt. Man kan lett bli frustrert og litt vond i sinnet når det dukker opp utgivelser som man ikke trodde eksisterte. Det rykker litt i grunnmuren. Nå var dette heldigvis falsk alarm....sykelig, neida - helt naturlig.

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron