Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 00:16


Nittedal 9/11-2016

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Nittedal 9/11-2016

Innlegg08 Sep 2016, 14:10

Stor stas når favorittbandet kommer til Nittedal der jeg bor, og enda større stas når min ene datter sammen med 130 andre barn fra Nittedal skal få stå på scenen sammen med deLillos og synge med på 4 sanger.

Jeg satser på at bandet er mer enn klar for å spille konserter etter en sikkert spesiell sommer for dem alle, og gull at Lars L-S er friskmeldt så vi igjen kan nyte disse fantastiske låtene både live og på plate.

Noen andre som skal til Nittedal i morgen? :)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg08 Sep 2016, 16:37

Jeg satser på å komme ja :) må stikke av fra en fest på jobben, men det går nok greit.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg08 Sep 2016, 21:09

God fornøyelse, Smilefjes og Bjørn Ivar!
Jeg har andre oppdrag og kan ikke stille i Nittedal. (Aner ikke hvor det er en gang :mrgreen: )
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg09 Sep 2016, 14:39

:o Vet du ikke hvor Nittedal er??? :o Nei, det er jo ikke akkurat verdens navle :lol: men fint sted å bo er det. Og i kveld blir det enda finere!

Satser på at jeg ser deg, Bjørn Ivar! 8-)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg09 Sep 2016, 18:03

Er ikke så mange som har hørt om plassen der arne bor heller.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg09 Sep 2016, 18:24

Smilefjes skrev:Stor stas når favorittbandet kommer til Nittedal der jeg bor, og enda større stas når min ene datter sammen med 130 andre barn fra Nittedal skal få stå på scenen sammen med deLillos og synge med på 4 sanger.
/.../
Wowowow!
En sån kväll, Smilefjes! 8-) 8-) 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg10 Sep 2016, 11:22

Settliste kommer!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg10 Sep 2016, 12:10

Bjørn Ivar skrev:Settliste kommer!

Her holder det ikke med settliste!
Vi vil ha fullt referat...
:lol: :ugeek:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg10 Sep 2016, 18:29

Kort referat og settliste fra Nittedal i går:
Alt i alt en veldig rolig og pen og pyntelig konsert, kanskje ikke så rart med tanke på settingen. Koselig opplegg med barnekor fra Rotnes og Sørli skole (6./7. klasse). Koret var med på de to første og de to siste låtene før ekstranr. Tipper det var en 3-400 tilskuere, hvor av ganske mange var foreldre til barna :)
Lille-smilefjes var med i koret og stod på første rad :)

Nittedalsbandet Inpearlstar var oppvarming. deLillos gikk på ca 20:25 og var ferdig ganske nøyaktig 22:00, altså totalt 1:30.

Det var kun 2 låter med fra den nye plata. Life on mars kom som ekstranr, og her må jeg si at jeg ikke ble spes impregnert. DeLillos passer etter min mening ikke på engelsk. Den gikk over i Nei ikke gjør det, som jeg tror de tok på sparket, og den var MYE bedre. Nei, holde seg til eget materiale! Ellers var et høydepunkt Smilet til Cecilie, som de har plukket fram - har ikke vært mye spilt, sa de fra scenen.

Låtene:
1. Smak av honning (med kor)
2. Tøff i pyjamas (med kor)
3. Aldri epleslang
4. Den feite mannen
5. Siste sommerferiedag
6. Smilet til Cecilie
7. Søster
8. Ikke gå (fra en kjærlighetssang til en annen som LLS introduserte med, fint sagt)
9. 1984
10. Bedre før
11. Flink (med Une Sekkelsten, vokalisten i Inpearlstar)
12. Peiling på seiling (endte i gitarsolo som gikk over i neste)
13. Kokken Tor
14. Min beibi dro av sted (med kor)
15. Neste sommer (med kor)
Ekstranr:
16. Suser avgårde
17. Life on mars (Bowie)
18. Nei ikke gjør det

Suser avgårde ble introdusert med at det på wikipedia står at det var "i dag" (dvs 9. sept) for 30 år siden at Suser Avgårde (albumet) ble utgitt. Dette syns de var litt rart, sjekket, og konstaterte at Wiki tar feil - Suser Avgårde ble nemlig utgitt 4. november 1986.

Her er anmeldelse og bilder fra lokalavisa Varingen: Fantastisk festkveld med deLillos
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg10 Sep 2016, 21:47

Takk for referat og settliste. Bjørn Ivar! Jeg er storfornøyd! :D
Regner med at dette var en rolig setting der du og Smilefjes slapp å høre høytskravlende øldrikkere med ryggen til scenen og fokus på seg selv. Litt for mange norske publikummere som hadde trengt et kurs...
---
Life On Mars er nydelig, selv om teksten er på engelsk. Håper bandet gjør denne ut året 2016 for å markere Bowies bortgang. Det fortjener DB og det at de i det hele tatt gjør denne sangen må jo bety at Bowie har betydd en del for gutta. Tusen takk!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg11 Sep 2016, 18:48

Bjørn Ivar, jeg satte min lit til deg ang setliste, og du skuffer selvfølgelig ikke! :) Referatet stemte på en prikk, og for egen, og enda mer subjektive, regning, kan jeg legge til at det var en ordentlig så hyggelig kveld i Nittedal. Det er rart med det, vi kan dra til Oslo når som helst ( koselig halvtimes togtur gjennom Lillo(!) marka) og få med oss alt som skjer av kultur inne i storbyen. Likevel veldig stas når det skjer noe så stort her i bygda!!!

deLillos innfridde med et veldig lyttevennlig repertoar. For meg var Smilet til Cecilie en hyggelig overraskelse, Ikke gå var også nydelig, og mange av sangene som vanligvis funker bra live, funket bra denne gangen også. :) Likte spesielt Den feite mannen, 1984, Suser avgårde, Min Beibi og Nei ikke gjør det. Adri Epleslang har jeg ikke hørt live før, men den liker jeg godt, og den funket også kjempebra live! Men nye Peiling på seiling må jeg høre flere ganger før "setter seg". Den fikk jeg ikke helt tak på.

Det var gøy med barnekor (Subjektivt sett :D )! Det slår meg jo at mange deLillos-låter ligger i et toneleie hvor det er vanskelig å få ordentlig trøkk, enten blir det for dypt, eller for lyst. Men ungene gjorde en kjempejobb og imponerte med å være veldig "på" på scenen, med dans, smil, klapping og bevegelser, også når ekstranumrene kom, og de sto fremme uten å ha noe å gjøre. Gutta i deLillos var også veldig hyggelige og skrøt av ungene underveis. :) Og jeg må innrømme, da ungene sang siste refreng på Neste sommer alene, med bare kassegitar til, da var det flere mammaer (og kanskje pappaer) som fikk en klump i halsen. Personlig har jeg vel aldri likt Neste sommer så godt som på denne konserten. :D

Har snakket med flere kjentfolk etterpå, også endel som ikke har hatt noe forhold til deLillos fra før, og alle virker storveis fornøyde med konsertopplevelsen. Også flere av ungene jeg har pratet med, koste seg veldig. Det er kanskje rekruttert noen nye fans 8-)

Publikum var rolige og pene og pyntelige. Så helt rett, Arne, ingen overstadig berusede eller skravlete eller ropende "idioter" som ødela konsertopplevelsen for andre. Men det var mange! 500 betalende pluss frivillige og barnekoret som talte 130 ca. Merk at dette er bygda hvor Plumbo måtte avlyse pga for få (30) forhåndssolgte billetter i fjor. Man kunne kanskje ønske seg enda litt høyere "temperatur" på publikum, men det var mange smil og nikkende hoder, og til og med noen som sang med på ukjente sanger som Epleslang og Cecilie.. :)

Nesten litt antiklimaks at det er over..dette har jeg gledet meg til lenge! Det er kanskje bare å håpe på at deLillos kommer tilbake til Nittedal en gang etter at vårt nye kulturhus står ferdig neste år (hører dere det, deLillos!!!), og ellers glede seg til nye konserter på Musikkflekken, Rockefeller og andre steder...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg12 Sep 2016, 21:15

kristian skrev:Er ikke så mange som har hørt om plassen der arne bor heller.

Slik skriver en smurf som bor i Hokksund... 8-)
(For uinnvidde: Vi kaller SIF-fans for smurfer. Spesielt komisk å være smurf når en ikke engang er fra Drammen der smurfene spiller.)
Dette var veldig Off Topic, Kristian! :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg12 Sep 2016, 21:20

Flott referat, Smilefjes!
Må ha vært en storveis opplevelse for alle som deltok.
Jeg har selvsagt hørt om Nittedal, men visste ikke helt hvor på Østlandet det lå. Jeg forbinder Nittedal med stafett-Martin, altså Odd Martinsen, og ikke medisinmannen Martin med tungt medlemskap i astmaforbundet...
Stemmer ikke det, da?
:)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg16 Sep 2016, 11:27

Arne, det stemmer på en prikk! Stafett-Martin bor her fortsatt, og det gjør også hans minst like kjente datter, Bente ,gift Skari, som sammen med sin mann bidrar masse til lokalsamfunnet i form av treningstilbud for både store og små. Ellers er vel Nittedal mest kjent for fyrstikker, men for spesielt interesserte, kan jeg melde om fortsatt moderate eiendomspriser, i helt anstendig pendleavstand fra Oslo (eller Sandvika, hvor jeg jobber :roll: ) :)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg16 Sep 2016, 15:45

Bente Skari, ja hun glemmes ikke! Forrige generasjons Marit Bjørgen!
Fyrstikkene er jo landskjent, men treet ble vel saget ned?
Takk for oppdatering på noe som tydeligvis er et trivelig sted!
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Nittedal 9/11-2016

Innlegg07 Des 2016, 00:38

Smilefjes:
Jeg måtte bare inn på denne tråden for å melde om en pussighet. I dag hadde vi fantastisk foredrag med Jørn Hurum fra UIO på jobben. Det var han som sto bak oppdagelsen av "the missing link" - Ida for noen år siden. Han er født og oppvokst i Mjøndalen. Og hvor bor han nå? Riktig, Nittedal!
:lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron