Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 21:24


15 album på 10 dager - oppsummering

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg15 Nov 2015, 13:03

Lager en egen tråd for oppsummeringer, tanker og diskusjoner på tvers av alle konsertene (så det ikke havner på tråden for siste konserten)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg15 Nov 2015, 13:55

Bjørn Ivar skrev:Lager en egen tråd for oppsummeringer, tanker og diskusjoner på tvers av alle konsertene (så det ikke havner på tråden for siste konserten)

God idé, Bjørn Ivar!
Det er én konsert igjen, men jeg vil ta noen få hovedpunkter.
1. Det er så fint å se kameratskapet og respekten gutta har for hverandre. Ingen tvil om at det er hovedgrunnen til at de har klart 30 år sammen.
2. Bandet har fantastisk mange gode låter!
3. De viser en deilig spilleglede og kan nok som Paul McCartney og Neil Young ikke slutte å spille. (Om Og Om Og Om Og Om Igjen)
4. Popsenteret er en meget god "venue". Akkurat passe stort, med hyggelig personale og sentralt plassert. Riktignok litt lav scene, så kortvokste må helt fram for å se bandet. Så er dette dette skvipet de kaller øl fra Ringnes, da. :roll:
5. Respekten gutta har for publikum. De er blottet for primadonnanykker og skjønner at uten publikum hadde de ikke hatt dette livet. Bandet øver hver dag og etter konsertene sitter de velvillig og signerer det du har med av effekter. Andre band stikker bare back stage og holder seg for seg selv. (tror jeg, mulig jeg er litt streng nå)
6. Publikum. Det er påfallende hvor hyggelige mennesker du treffer på disse konsertene. Jeg har snakket med ganske mange, også folk utenfor forumet, og felles for alle er at de er svært hyggelige og fine folk. Ikke tilfeldig!! :lol:
7. Jeg ropte at de kan kjøre sine solo-album som neste prosjekt. Halvt i spøk, halvt i alvor. Hadde ikke det vært kult, da?
:lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg15 Nov 2015, 15:26

Glimrende oppsummert Arne! Selv om jeg bare fikk med meg de tre første kveldene, så opplevde jeg det på samme måte.
Det var utrolig hyggelig, dyktig band, varme mennesker..

Dere som har holdt ut alle kveldene, dere må være bra slitne nå? Men stort å få være med på noe slikt!
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg19 Nov 2015, 16:37

Her er deLillos sammen med alle de som orket å komme på alle ti konsertene - hurra
https://www.facebook.com/deLillos/photo ... 50/?type=3
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg19 Nov 2015, 18:45

JIP skrev:Her er deLillos sammen med alle de som orket å komme på alle ti konsertene - hurra
https://www.facebook.com/deLillos/photo ... 50/?type=3


Fint! Wow!
En sån skulle man vilja se på lite närmare håll. Vad är det på dem?
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg19 Nov 2015, 20:06

Hibbitt skrev:
JIP skrev:Her er deLillos sammen med alle de som orket å komme på alle ti konsertene - hurra
https://www.facebook.com/deLillos/photo ... 50/?type=3


Fint! Wow!
En sån skulle man vilja se på lite närmare håll. Vad är det på dem?

En enorm gest av de involverte!
Vi rundt 30 som har vært på alle konsertene ble bedt på mottakelse med deLillos kl. 19:30 den siste kvelden.
Inne i konsertlokalet ventet hele bandet på oss. Også Lindstrøm og Jevanord.
Vi ble takket for innsatsen og overrakt ei gul t-skjorte med teksten: "Jeg orket å høre deLillos gjøre... så kommer en oppramsing av låtene de har spilt seg gjennom. En galning fant fort ut at "Knut - Er Det Sant" manglet. Ekstranummeret "Hvad Gør Vi Nu Lille Du" manglet selvfølgelig også.
Helt nederst står konsertdatoene 4.-15. November 2015.
Alle t-skjortene var i størrelse Large.
I tillegg hadde Carsten Jøssund fått laget pass Med påskriften: "Jeg orket å høre deLillos gjøre 15 album på 10 dager
4.-15. november 2015.
Til slutt ble vi ledet opp på scenen, hvor vi tok gruppebilder. Alle de 6 bandmedlemmene sto på huk i front, med de 30 gale stående på scenen.
Allerede søndag fikk vi et av fotoene på e-post. Mandag kom ett til i litt høyere oppløsning.
Unødvendig å si at dette her var en fantastisk gest av band og managment. Det er tross alt de som har gjort den største innsatsen! Vi andre har kunnet stå og nyte all den flotte musikken.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg20 Nov 2015, 10:44

Dette så jo fantastisk artig ut! Vel fortjent alle sammen, stor prestasjon av alle involverte på scene og i sal! :D :D :D
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg20 Nov 2015, 14:16

Tack Arne och ja, detta var en tjusig gest och presang från bandet. Toppband med topppublik!
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg20 Nov 2015, 19:59

Jeg er sikker på at både Hibbitt, Asmund og Johnny Fredrik ville ha gått på alle konsertene om dere hadde bodd i Oslogryta. Brumm hadde nok kommet også.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg20 Nov 2015, 22:25

Jepp det stemmer!!!

Hadde jeg bodd i nærheten så hadde jeg vært på alle,ja!!
Det blei de tre første, da! Artig bilde.
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg21 Nov 2015, 01:21

Ja, klart vi hadde gått for tiern da Asmund! :D

Greit å ikke være i Oslo denne helga derimot. Er nok i overkant med bartefolk i sentrum..
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg23 Nov 2015, 21:35

arne skrev:Jeg er sikker på at både Hibbitt, Asmund og Johnny Fredrik ville ha gått på alle konsertene om dere hadde bodd i Oslogryta. Brumm hadde nok kommet også.


8-) 8-) 8-)
Javisst!
8-) 8-) 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg23 Nov 2015, 21:47

Sammanfattande kommentarer?
Ja hjälp det finns så mycket att säga efter denna fantastiska konsertsvit...
Var bara på 3 kvällar tyvärr.
Å andra sidan är jag väldigt lycklig att jag fick med mig 3 kvällar och inte 1 (eller 0...). Fint att få in rutinen, känna stämningen och den förväntan hos publiken som såg och hörde deLillos kväll efter kväll efter kväll med nya sånger varje kväll. En variant av magi som liksom inte finns på just detta sätt vid en reguljär konsert.

Av mina kvällar tycker jag nog att EP/Samleplatebonus-kvällen var fräckast att få med sig. Så unika låtar att få höra! (Och så många pärlor!) Och en avslappnad go stämning i och med att detta var kvällen med minst publik och flest ovanliga låtar som bandet fått kämpa med att öva in.
Papirene/Begynnelsen-kvällen var också kempefin. Många unika gobitar här också.
Suser Videre/Huskeglemme-kvällen var inte mitt förstahandsval men det var inget att välja på med tre dagar i räckeföljd. (Och bara det gav hela grejen en dimension till – att inte till fullo falla in i ett traditionellt tänk om vad man liker bäst.) Men kul att se en Rune-kväll också och fredag var det och mycket folk.

Jösses vilket projekt!
Och vad lyckat det blev!
Och jag gillar att de tar grejen fullt ut – att kalla in alla tre trummisarna, låta dem spela sina bitar plus variationer som Runes (och Paasches) keyboardkompletteringar och tex med alla tre trummande på Racerbåt.
Ja med Jevanord också. Han har ju varit inbjuden ett par gånger tidigare genom åren som återgäst och var förstås deLillos-medlem nu igen på de första plattornas återskapande. Och visst var han med på klassebildet med bandet och de lyckliga 10-pack-biljett-köparna.

Ja detta med bandet deLillos som en familj tydliggjordes fint under dessa veckor.
Som i alla familjer genom ups and downs och genom perioder hit och dit.
Men likväl. Som att det åter poängteras att deLillos liksom är sex personer:
    Vi har en på trummor som var med på de två (tre) första albumen, och som gästat vid några viktiga tillfällen senare.
    Vi har en andra på trummor som var med och bildade bandet i början av 80-talet och sedan 20-25 år senare är med igen på fyra album med mera. I två perioder.
    Vi har en tredje på trummor (genom två perioder) som är den som trummat på flest album och under längst tid. Och som är the drummer man nu igen.
    Vi har en gitarrspelare (och numera också låtskrivare/sångare) som varit med i tjugo år (i två perioder).
    Vi har en basist som också sjunger och skriver sånger och som alltid varit med genom alla äventyr (ok utom en liten sekund i starten).
    Vi har en mr huvudkapten som sjunger, skriver, spelar gitarrer och keyboards och styr skeppet. Mot nya plattor, nya konserter, nya koncept, nya idéer, nya äventyr.
Flott att alla vi kan åka med!
8-)
8-)
8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg23 Nov 2015, 22:48

Fantastisk å lese disse linjene, Christer! Mycket bra!
Du skriver godt!
:lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: 15 album på 10 dager - oppsummering

Innlegg24 Nov 2015, 12:09

Å tack. :oops:
Hade bara plötsligt gott om tid - jobbade måndagskväll med väldigt lite besökare här på biblioteket.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester