Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 12:54


5. nov: HJERNEN ER ALENE

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg03 Nov 2015, 16:17

2:a kvällen. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg05 Nov 2015, 22:09

Hele platen i kveld uten strykere vil jeg tro.
Men dukker nok opp noen gjestemusikere.
Per Vestaby har kanskje med seg et munnspill.
Det gledes.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg06 Nov 2015, 02:58

Barna spurtemeg om hvorfor jeg skal på konsert så mange dager på rad? Hva skal jeg svare?
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg06 Nov 2015, 11:22

Ingen gjestemusikere.
Rune og Øystein P. på trommer.
Innimellom begge to samtidig og.
Flott kveld igjen, blir stadig bedre det her.
Premiere (?) på Tusen takk video på storskjerm.
Jeg hadde hvertfall ikke sett den før.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg06 Nov 2015, 12:29

JIP skrev:Barna spurtemeg om hvorfor jeg skal på konsert så mange dager på rad? Hva skal jeg svare?

Du svarer at du er med på et viktig stykke norsk musikkhistorie, eller så kan du sette på "Ut" og be dem lytte...
Velg selv...
:lol:

Nei, dette trenger da ingen forklaring! 15 album på 10 dager med deLillos er selvforklarende!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg06 Nov 2015, 12:34

Jeg er enig med Kristian at dette blir bare bedre og bedre. Det var en gripende "Mantra" på slutten, litt synd at fløytisten ikke ble presentert. (Regner med at det er datteren til Rune PL?)
Liker også godt når de gjør om sanger og lager nye stemninger på låter du ikke har hørt slik før.
Morsomt da Lars Lillo plutselig kom på at han skulle spille akustisk gitar på en låt han startet med el-gitar.
Jeg hørte Tusen Takk bak meg da jeg løp for wc/rekke toget. Får vel sett den etter hvert. I det hele tatt artig at de har fått tak i alle disse videoene fra NRK.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg06 Nov 2015, 16:08

Kunstig og kulørt ble bra. Merker at ting sitter litt bedre nå ja. Nå er vi jo over i ØP-perioden, og det er et sikrere og bedre driv da, selv om det ikke på noen måte er ment som diskredit til de andre. Er jo også mange låter de har spilt mye her. "Peanøtter" ble jo svært spesiell, jeg tror de kom inn på feil takt, så det ble en slags omvendt beat? Det ble kjemperart, men de kom seg gjennom. Faktisk mindre tekstglemming enn jeg hadde regnet med! Litt er det selvsagt, men 240 tekster, da, mann...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg06 Nov 2015, 16:27

Bjørn Ivar skrev:Kunstig og kulørt ble bra. Merker at ting sitter litt bedre nå ja. Nå er vi jo over i ØP-perioden, og det er et sikrere og bedre driv da, selv om det ikke på noen måte er ment som diskredit til de andre. Er jo også mange låter de har spilt mye her. "Peanøtter" ble jo svært spesiell, jeg tror de kom inn på feil takt, så det ble en slags omvendt beat? Det ble kjemperart, men de kom seg gjennom. Faktisk mindre tekstglemming enn jeg hadde regnet med! Litt er det selvsagt, men 240 tekster, da, mann...

Ha ha ha! Meget bra oppsummert!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg06 Nov 2015, 18:26

Tack folks! :idea:
Detta blir kempefin dokumentation av dessa jubileumsveckor och de unika konserterna. 8-) 8-) 8-)
Nu är den ikoniska debuttrilogin avklarad.
Nu suser vi vidare rakt ut i okända vatten fulla av fantastiskt ospelade sånger och rara läckerbitar yes!
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

KAKtus

  • Innlegg: 18
  • Registrert: 23 Okt 2015, 01:49
  • Bosted: Oslo

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg07 Nov 2015, 19:48

arne skrev:Jeg er enig med Kristian at dette blir bare bedre og bedre. Det var en gripende "Mantra" på slutten, litt synd at fløytisten ikke ble presentert. (Regner med at det er datteren til Rune PL?)
Liker også godt når de gjør om sanger og lager nye stemninger på låter du ikke har hørt slik før.
Morsomt da Lars Lillo plutselig kom på at han skulle spille akustisk gitar på en låt han startet med el-gitar.
Jeg hørte Tusen Takk bak meg da jeg løp for wc/rekke toget. Får vel sett den etter hvert. I det hele tatt artig at de har fått tak i alle disse videoene fra NRK.


Benyttet sjansen siden Rune var i salen i går og fikk bekreftet at det var hans eldste datter som tro til på fløyte.
- varme farver gjør meg øm og glad -
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: 5. nov: HJERNEN ER ALENE

Innlegg11 Nov 2015, 03:15

Kom tilfeldigvis i prat med mor og datter Lindstrøm der jeg sto ute på høyre ving. Hyggelige folk det og! :D
Jeg orker ikke mere grønlandsk film

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron