Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 02:02


Varme Mennesker, Tog og Synd

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Alinge

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 02 Aug 2015, 16:26

Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg02 Aug 2015, 16:31

Det er lagt ut en lang og grundig anmeldelse av albumet Varme Mennesker på Beater.no. Her er linken:

http://www.beater.no/2015/08/01/lp4-delillos-varme-mennesker-1991/

Og her finner dere også den offisielle videoen til "Tog" som jeg aldri før har sett og et opptak med deLillos live fra Rockefeller i november 1991 der de fremfører "Synd" fra Varme mennesker. Anbefales!
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg02 Aug 2015, 20:18

Dette var virkelig en god teaser før høstens konsertserie! En mer solid anmeldelse er det svært lenge siden jeg har lest. Her snakker vi om en skribent som uttaler seg om ting han har glede av og greie på. Kronen på verket er de mange lydfilene og selvsagt hyller jeg videofilene. Her kan du jogge hukommelsen hvis det er en stund siden du hørte låtene.
Slik skal det gjøres, folkens!
Les og kos dere, forumfolk!
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg02 Aug 2015, 21:45

Knallbra! Regner med det er redaktør-Pål selv her...? Kan anbefale mange andre av artiklene på Beater.no - Springsteen, Lloyd Cole etc etc etc :-D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg06 Aug 2015, 00:04

Litt artig, det er faktisk jeg som har tatt bildet av Lars Fredrik i artikkelen. Det står i teksten at det er fra november 1991. Det stemmer ikke. Det er fra februar 1991 :) fra Svett Smil-turneen.

Artig at det bildet ble brukt i artikkelen !!

Artig. Det er tatt med min fars gamle kompaktkamera. Jeg hadde til og med en svær blits med oppå kameraet. Husker jeg la det mellom monitorene på scena der jeg sto innimellom "slagene"...Gikk bra det. Det bar bra trykk foran scena....:)
Det kameraet datt forøvrig uti en fjellbekk i Eikesdalen i på midten av nittitallet. Men overlevde det også...
Ellers husker jeg godt den videoen "Synd"
Var ikke det en konsert på dagtid ifbm jubileum for musikkavisene Puls?
Avlogget

Alinge

  • Innlegg: 3
  • Registrert: 02 Aug 2015, 16:26

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg23 Aug 2015, 12:43

Har forandret på dato. takk for lånet av bilde, selv om vi jo ikke spurte på forhånd. Det er et glimrende bilde av Beckstrøm. Og "Synd" er helt korrekt fra Puls jubileums-konsert høsten 1992. deLillos åpnet showt med å spille fem låter, så vidt jeg hsuker.

https://tv.nrk.no/serie/u/FALU08010191/12-01-1992

Takk forørig for hyggelige ord om anmeldelse med mer. Og ja, det er jeg som er redaktøren på Beater, såpass må jeg vel innrømme.
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg23 Aug 2015, 22:38

Alinge skrev:Har forandret på dato. takk for lånet av bilde, selv om vi jo ikke spurte på forhånd. Det er et glimrende bilde av Beckstrøm. Og "Synd" er helt korrekt fra Puls jubileums-konsert høsten 1992. deLillos åpnet showt med å spille fem låter, så vidt jeg hsuker.

https://tv.nrk.no/serie/u/FALU08010191/12-01-1992

Takk forørig for hyggelige ord om anmeldelse med mer. Og ja, det er jeg som er redaktøren på Beater, såpass må jeg vel innrømme.

Tack!
Mycket fint läsgodis på Beater. :idea:
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg24 Aug 2015, 08:39

Hei Hibbit!
Jeg hørte en del på svenk P3 på 1980-tallet. Der hadde Kjell Alinge det fantastiske "Eldorado".
Pussig at Beatern også kaller seg Alinge...
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg24 Aug 2015, 20:15

Husker jeg ikke helt feil så var ikke pressen super begreistrert over Varme Mennesker, enkelte hadde omtrent avskrevet deLillos etter den platen kom ut. Derfor veldig hyggelig å se en meget positiv anmeldelse for det fortjener platen virkelig.

Føler meg nesten som en unge i godteri butikken når jeg kommer innpå forumet her for tiden , herlige tider :D
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg25 Aug 2015, 13:42

arne skrev:Hei Hibbit!
Jeg hørte en del på svenk P3 på 1980-tallet. Der hadde Kjell Alinge det fantastiske "Eldorado".
Pussig at Beatern også kaller seg Alinge...
:D


Kjell Alinge ja - en gammal hjälte som gjort mycket fin radio genom åren. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

KAKtus

  • Innlegg: 18
  • Registrert: 23 Okt 2015, 01:49
  • Bosted: Oslo

Re: Varme Mennesker, Tog og Synd

Innlegg23 Okt 2015, 02:19

Denne anmeldelsen var en av tingene som ga meg en våkenatt når jeg kom over forumet. Fantastisk at det fortsatt finnes noen som gjør en så ordentlig jobb! Beater er lagt til som bokmerke for all fremtid!

Spesielt artig at anmeldelsen er så bra for dette albumet som vel ikke fenget noen musikkjournalister til noen særlig grad da det kom ut. Uansett, har vel vært det albumet jeg har satt størst pris på, både da og nå.
- varme farver gjør meg øm og glad -

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron