Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 11:30


deLillos t-skjorter

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

deLillos t-skjorter

Innlegg03 Sep 2014, 16:15

[EDIT: Denne tråden har utviklet seg til å bli en så godt som full oversikt over kjente t-skjorter. Se slutten av tråden for den mest oppdaterte oversikten!]

Hei godtfolk!
Vi har diskutert mye rart, men dette tror jeg ikke vi har hatt en egen tråd på før: t-skjorter!
Hvilke t-skjorter har vært laget oppgjennom, hvilke har vi og hvilke har vi ikke? Vi kan få opp en liten oversikt... med kort beskrivelse av hvor/når den ble solgt :ugeek:
Jeg kan starte med en av de jeg ikke har lenger (skandale):
  • Sent og tidlig. Lilla t-skjorte med drueklasemotivet (speilvendt på ryggen). Tror jeg fikk den ifm release av S&T, på Platekompaniet til de første som kjøpte CDen. Vet ikke om den var i salg ellers?

Jeg vet om flere, men kan overlate til dere og komme med neste!
Sist endret av Bjørn Ivar den 19 Jan 2018, 17:07, endret 1 gang
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg04 Sep 2014, 12:27

Må være mange opp igjenom årene . Kjøpte selv Festen er ikke over det er kake igjen T shirt på Under en konsert på Voss.
Denne er også grønn med bilde av den berømte kaken :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg05 Sep 2014, 17:45

Hur har vi lyckats glömma t-shirt-diskussionen?! :o
Skulle vara grejt med en fullständig "diskografi" av turneernas tröjor. Någon som känner sig kunnig nog att försöka?
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg06 Sep 2014, 10:50

Kast alle papirene t-skjorte har jeg.
Den er etterhvert godt brukt, men er vel en lilla t-skjorte med gul tekst.
Har nok kjøpt den på en Rockefeller konsert en gang.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg08 Sep 2014, 11:08

Jeg følger opp med en annen jeg ikke har lenger (to stk har gått med som oppussingsklær etter at de var utvasket. Vet ikke hvor jeg hadde hodet, men);
- "Neste Sommer", grå t-skjorte mener jeg det var (tror jeg har sett bilde av Asmund i den samme). Tror også denne ble delt ut på Platekompaniet til de første som kjøpte? Noen som husker...?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg08 Sep 2014, 11:30

Kjærlighet t-skjorte har jeg og.
Og fra en Rockefeller konsert.
Hvit t-skjorte, fulgte med når man kjøpte Kjærlighet singelen.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg12 Sep 2014, 11:48

Har den gule Hjernen er alene i operaen tshirten som fikk jeg tilsendt som belønning for å være en ivrig forum bruker. Kjempehyggelig :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg12 Sep 2014, 12:56

Oversikt så langt:
  • Neste Sommer (1993). Grå. Motiv: soppen. Delt ut på Platekompaniet til de første som kjøpte CD. [Bjørn Ivar]
  • Sent og tidlig (1995). Lilla. Motiv: drueklase (speilvendt på ryggen). Release av S&T, på Platekompaniet til de første som kjøpte CDen. [Bjørn Ivar]
  • Kast alle papirene (1999). Lilla. Gul tekst. Solgt på konserter [Kristian]
  • Festen er ikke over, det er kake igjen (2005). Grønn. Motiv: kaken. Solgt på konserter. [Brumm]
  • Hjernen er alene i Operaen (2009). Gul. Motiv: Hundetegning. Solgt på konserten. [Brumm]
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg12 Sep 2014, 20:00

Interessant post!
Den du ikke har, hadde jeg, Bjørn Ivar. Men jeg ga den bort til en hyggelig fyr og jobbkollega som spilte en request da jeg sluttet i den jobben. Han dro "Racerbåt" med gitar og sang til M+! I ettertid burde jeg sikkert funnet på noe annet i gave, men jeg visste at han var ivrig deLillos-fan.
vel, selv har jeg jo den fra operaen, og en grå en med "Leverandør av norsk kvalitetsmusikk gjennom 25 år" der ei dame krydrer kjelen med "Norsk platebransje" med deLillos-krydder.
Videre har jeg den sorte med diger dL-logo i en slags blåfarge. (ikke den vanlige logoen, men kun bokstavene "dL")
Tror jeg også har noen til, men må kikke dypere inn i garderobeskapet...
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg12 Sep 2014, 20:08

Bjørn Ivar skrev:Oversikt så langt:
  • Neste Sommer (1993). Grå. Motiv: soppen. Delt ut på Platekompaniet til de første som kjøpte CD. [Bjørn Ivar]
  • Sent og tidlig (1995). Lilla. Motiv: drueklase (speilvendt på ryggen). Release av S&T, på Platekompaniet til de første som kjøpte CDen. [Bjørn Ivar]
  • Kast alle papirene (1999). Lilla. Gul tekst. Solgt på konserter [Kristian]
  • Festen er ikke over, det er kake igjen (2005). Grønn. Motiv: kaken. Solgt på konserter. [Brumm]
  • Hjernen er alene i Operaen (2009). Gul. Motiv: Hundetegning. Solgt på konserten. [Brumm]


Flott att du sammanfattar här så är det lätt att se vad vi missat. :idea:
Här är några jag har som inte nämnts än:

För var det morsomt med sne. Ljusblå/turkos med kort 80-tals-arm. Vit text av typen från plattan. Köpt mars 1988, Sardines.
deLillos. Vit med vanliga deLillos-loggan i svart på framsidan. Inget annat. Köpt december 1988, Rockefeller.
deLillos'85. Svart med vit logga. Köpt december 2006, Rockefeller.
Suser avgårde. Mörkorange med sångtitlarna på ryggen. Köpt september 2007, Rockefeller.
Den där med tecknade damen och "leverantör av norsk kvalitetspop" eller vad det står på den. Grå. Köpt december 2010, Rockefeller.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg12 Sep 2014, 20:11

Just det!
Arne hann emellan här, medans jag skrev mitt inlägg, med den korrekta texten: "Leverandør av norsk kvalitetsmusikk gjennom 25 år"
Den är så bra! 8-) 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg13 Sep 2014, 00:42

Dette blir bra! Fortsatt mangler vel mange, så feel free alle der ute!
Neste skritt alle sammen:
Finn frem t-skjorta, legg den pent utover gulvet og knips bilde! Legg det ut her, eller send til meg på privat melding, så lager vi et show room!

Jeg legger til én på lista:
Svett smil - skoleturnéen 1992, svart med Knut Nærum- tegning (også brukt på plakat).
Må også nevne at "leverandør av kvalitetsmusikk gjennom 25 år" finnes i to varianter; beige og grå. Har begge ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg13 Sep 2014, 11:48

Svart t-skjorte.
Liten deLillos logo på brystet, deLillos på høyre arm.
Når denne er fra er jeg ikke sikker på.

Bildegalleri kan være lurt, skal se hva jeg får til.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg29 Okt 2014, 19:31

Neste Sommer fantes ikke bare i grå, men også i en helturkis utgave sånn som CD-plata. Men noen som har sett den i rød/oransje?
Jeg hadde begge men totalt utslitt så måtte bare hive dem.
Jeg er tilhenger av å ikke spare på sånt og ikke lagre.
Folk skulle se meg at jeg bærte deLillos på bryste med stolthet....!!!
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg08 Des 2014, 17:58

Dukker opp ting her.
Ikke gå t-skjorte har jeg og.

Trykk foran:
ikke gå...

Og står deLillos på armen.
Må vel ha vært fra tiden den singlen kom ut og antagelig fra Rockefeller.
Så fin singel fortjener egen t-skjorte.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg09 Des 2014, 09:45

Kult. Skulle ønske sånne ting dukket opp hos meg også, men.
Jeg skal oppdatere listen og poste den her, snart...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg12 Nov 2015, 18:55

På tide å oppdatere denne listen, i disse konserttider er det mange som har på seg fine klær! Her er en oppdatert liste, med kommentarer fra dere over og hva jeg har observert... mange nye her! Jeg gikk gjennom fotoalbumene mine, og da fant jeg bilder av flere jeg hadde (men som dessverre ble brukt til oppussing og kastet tilslutt. Tragisk).

Oversikt så langt blir da:
  • Før var det morsomt med sne (1988). Farge: Turkis/lyseblå med kort 80-talls-arm, samme som den fra 1987 over. Hvit tekst av typen fra platen. Kjøpt mars 1988, Sardines [Hibbitt]
  • deLillos (1988). Hvit med vanlig logo i svart på forsiden. Kjøpt Rockefeller desember 1988 [Hibbitt]
  • Hjernen er alene (1989). Hvit. Motiv: tegning av naken dame som sitter på en mann på stranden. Rygg: ingenting. Solgt når? [Bjørn Ivar]
  • Hjernen er alene (1989). Lys lilla. Motiv: Front: Stor logo og tekst/tegning (Samme naken dame som forrige? usikker) Rygg: Tenget hund. Solgt når? [Bjørn Ivar]
  • Svett smil (1990). Sort. Motiv: Knut Nærum-plakaten. Solgt på konserter, Skoleturneen 1992+flere []
  • Svett smil (1990). Blå. Motiv: Knut Nærum-plakaten. Solgt på konserter? []
  • Neste Sommer (1993). Grå. Motiv: soppen. Delt ut på Platekompaniet til de første som kjøpte CD. Solgt på konserter [Bjørn Ivar, Hibbitt]
  • Neste Sommer (1993). Turkis. Motiv: soppen. Solgt på konserter? Finnes også en tredje farge? [Asmund]
  • Mere (1994). Lys grå. Motiv: "Mere bass-trommen med sopp (som albumcoveret)" som liten logo på venstre bryst. Delt ut på Platekompaniet til de første som kjøpte CD. Solgt på konserter? [Bjørn Ivar]
  • Sent og tidlig (1995). Lilla. Motiv: drueklase (speilvendt på ryggen). Release av S&T, på Platekompaniet til de første som kjøpte CDen. [Bjørn Ivar]
  • Stakkars (1997). Orange med svarte menneskefigurer [Smilefjes]
  • Stakkars (1997). Svart med orange menneskefigurer [Sett på konsert]
  • Kast alle papirene (1999). Lilla. Gul tekst (rosa logo i midten), som coveret. Solgt på konserter [Kristian]
  • Kjærlighet (2000). Hvit. Fulgte med når man kjøpte Kjærlighet-singelen. Solgt på Rockefeller-konsert også? [Kristian]
  • Ikke gå... (2004). Sort. Trykk foran: ikke gå... På armen: deLillos. antagelig fra Rockefeller. [Kristian]
  • Festen er ikke over, det er kake igjen (2005). Grønn. Motiv: kaken. Solgt på konserter. [Brumm]
  • deLillos'85. (2006). Svart med hvit logo. Kjøpt desember 2006, Rockefeller. [Hibbitt]
  • Suser avgårde (2007?). Orange. Motiv: Front: logo og "Suser avgårde" i bølget tekst. Rygg: sangtitlene. Kjøpt september 2007?, Rockefeller. [Hibbitt, Bjørn Ivar] Suser-jubileum, eller var det ifm boken?
  • Hjernen er alene i Operaen (2009). Gul. Motiv: Hundetegning. Solgt på konserten. [Brumm]
  • Svart t-skjorte (ukjent år og anledning). Liten deLillos logo på brystet, deLillos på høyre arm. [Kristian]
  • "Leverandør av kvalitetsmusikk gjennom 25 år" (2010). Beige. Motiv: tegnet dame. Solgt på konsert. [Bjørn Ivar]
  • "Leverandør av kvalitetsmusikk gjennom 25 år" (2010). Grå. Motiv: tegnet dame. Solgt på konsert. [Bjørn Ivar]
  • dL (2011). Sort. Motiv: stor dL-logo i lyseblått. Solgt på konsert. [Bjørn Ivar]
  • deLillos (2015). Farge: Sort. Motiv: Logo og hodene til bandmedlemmene i ulike farger. [Bjørn Ivar]
  • deLillos (2015). Farge: Mørk blå. Motiv: Logo og hodene til bandmedlemmene i ulike farger. [Bjørn Ivar]
  • deLillos (2015). Farge: Mørk grå. Motiv: Logo og hodene til bandmedlemmene i ulike farger. [Bjørn Ivar]
  • "deLillos 30-årsjubileum 10ern" (2015). Farge: gul. Motiv: Tekst med "Jeg orket å høre deLillos gjøre", deretter alle sangene ramset opp. Delt ut siste dag av konsertrekken til de som hadde kjøpt billetter til alle 10 konsertene. [Bjørn Ivar, Smilefjes, Kristian, Borgersen, flere?]. Totalt var det 40 stk som var "kvalifisert".
  • "Eple" (2016). Farge: Hvit. Motiv: Bandlogo over grønt eple. 100 stk solgt sammen med singelen "Aldri epleslang", ved forhåndsbestilling hos Drabant Records.
Sist endret av Bjørn Ivar den 16 Mar 2017, 18:04, endret 10 ganger.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg12 Nov 2015, 19:42

Paal fra Popsenteret hadde jo på seg en t-skjorte med "Lille Oslo Er En Egen Planet". Vet ikke om det er en original eller om det er noe Popsenteret har fått laget. Mener han snakket om at denne kanskje skulle trykkes opp igjen. Noen som husker? Kristian? Bjørn Ivar?
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg12 Nov 2015, 21:41

Den du nevner arne er en Popsenteret artikkel.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: deLillos t-skjorter

Innlegg13 Nov 2015, 02:59

kristian skrev:Den du nevner arne er en Popsenteret artikkel.


Det stemmer. På releasen av bok og vinyl, sa han som ledet det at de kanskje måtte trykke opp noen fler av disse. De hadde bare noen få igjen i small da jeg sjekket.
Neste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 13 gjester

cron