Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 15:27


AV HJERTEBLOD

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

AV HJERTEBLOD

Innlegg20 Des 2012, 15:39

Startar en egen tråd kring detta ämne så det inte försvinner ner under mer anonyma rubriker.

http://www.youtube.com/watch?v=YpAyfl5inmw
http://www.hjerteblod.no/

Hur bra som helst om man frågar mig! Både Lillo-Stenbergs saker och den mer eteriska harpmusiken.
Synd att Lars-videon klipps just vid gitarrsolot. :(
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg22 Jul 2013, 13:40

Det har inte kommit några rapporter om Hjerteblod väl?
Ingen av oss som sett/hört den?
Tror detta var högintressant om man är en sån som både liker knepiga kostnärskaraktärer och Lillo-Stenbergs mer orockiga soloprojekt. 8-)
http://www.hjerteblod.no/
http://www.hjerteblod.no/artister/lars-lillo-stenberg/
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg02 Okt 2013, 20:52

Detta var en hemlig en... Ingen som sett eller hört något? :o
Googlade nu och fann detta:

LAST PERFORMANCE IN OSLO BEFORE VISITING NYC AND TOKYO!
"We have currently translated the script LIFEBLOOD to Japanese, so our Japanese Actor Mr Haijime Mori, can give the lyrics its authenticity that we all time are striving for. This will also add a new dimension, which we are exited to present to the audience: To experience Munch’s own lyric in Japanese!
In November we are going to New York City where we will play LIFEBLOOD in English. The lyrics are translated with the generous help from the Munch Museum in Oslo, and we are very excited about how the performance will be received in the United States."


Shit!
Wow!
Hela ensemblen inklusive Lars runt jorden?
Tufft!
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg04 Des 2013, 14:08

Artikkel om Lars sitt forhold til Edvard Munch i dagbladet i dag
http://www.dagbladet.no/2013/12/03/kult ... /30629943/
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg10 Des 2013, 15:30

Da er det 2 dager til release... nevner at skiva kommer både på vinyl og CD. Kjøper du vinylutgaven, følger det CD med. Vi får se om det er forskjellige formater på disse to CD-utgavene, eller om det er den samme. Både CD (149,-) og vinyl (210,-) får du bl.a på Platekompaniet. CDON har også CDen.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg10 Des 2013, 17:43

Jeg har forhåndsbestilt vinylen på Platekompaniet. Håper å få den på utgivelsesdagen, det hender PK er raske.
Klok av skade lagres nå all nyinnkjøpt vinyl så høyt at en solid flom ikke vil skade dem. Er for j**g å tenke på all vinylen jeg mistet i fjor. :(
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg10 Des 2013, 18:57

J***lurt, Arne. Men selv om du ble klok av skade, var du nok klok fra før... :geek:
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg17 Des 2013, 10:59

Hørt en gang igjennom platen nå , denne trenger litt tid å sette seg tror jeg.
Dette er nok den "smaleste" platen Lars har laget så noen kommersiell suksess seg jeg ikke for meg.
Det trenger ikke gjøre noe , vi snakker tross alt om en Munch plate .
Skal få hørt mer på den i julen så skal jeg gi min endelige dom. :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg18 Des 2013, 01:58

Da føler jeg meg advart, Brumm! Jeg har ikke fått mitt eksemplar ennå, håper det kommer torsdag. Jeg har ikke hørt noe på forhånd, så jeg er ganske spent på hva dette er for en innspilling. Kjøpet av nyutgitt Neste Sommer er litt mindre uforutsigbart... :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg30 Des 2013, 22:08

Stille på forumet om dagen... Kort rapport om "Hjerteblod". Det vil si, bare en melding om at først i dag kunne jeg hente ut mitt eksemplar på posten. Har ikke rukket å sprette plasten på vinylen ennå. Er spent på hva som venter når de første tonene kvitrer ut av høyttalerne. :-)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg03 Jan 2014, 18:28

arne skrev:Stille på forumet om dagen... Kort rapport om "Hjerteblod". Det vil si, bare en melding om at først i dag kunne jeg hente ut mitt eksemplar på posten. Har ikke rukket å sprette plasten på vinylen ennå. Er spent på hva som venter når de første tonene kvitrer ut av høyttalerne. :-)


Samma här. Har inte hört den än. Men den är på väg genom Skandinavien och ramlar väl in till mig mästa vecka... Allt sämre postgång och tusen helgdagar mest hela tiden... :roll:
Men den som väntar på något gott...
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg07 Jan 2014, 01:08

Har lyttet gjentatte ganger på "Hjerteblod" i helgen. Jeg liker den. Her er mye fin Lars Lillo-musikk, slike fine partier bare han lager. Sarte og vare partier som vokser ved gjentatt lytting. Enkelte elementer er spesielle, litt "støy". Men i sum er dette svært hørbart for dem som liker "Se på meg" osv.
Fikk ikke med meg at forestillingen fra sist sommer gikk på NRK i desember. Her er lenke til programmet om Munch, deriblant fra Ramme Gård. Nyt!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg08 Jan 2014, 21:16

Kom i posten idag. Spontan kommentar efter en förmiddags lyssning:
Glimrande!
Hur bra deLillos än är på superpophits och brutala rockattacker så är det så skönt när Lars L-S tar ner det till det lilla och kryper under huden på lyssnaren och sig själv.

Här får vi ljusaste kammarmusik, svarta ensamhjärnevindar, borgerlig soare, experimentell ambient, melodiskt singersongwriterpiano, gitarr, harpa, fiol.
Och så den målande rösten som passar perfekt. Och det är slående hur de Lillofierade Munchtexterna blir just så karaktäristiskt Lillo-Stenberg att många av sångerna lätt skulle kunna glida in på vilken deLillosplatta som helst. Som den nakna introverta sången.
Som en Hjerne er allene, som en Ensom tenker, som en Ett annet sted, som en Uskyldig.
Som en sån sång som ofta varar i längden, vinner över rockdängorna.
Nu får vi en svit av såna stycken, små melodiska smycken, ibland enkelt sångbara, ibland stämningsmålande meditativa.
Och det är verkligen en svit - många titlar smälter över i varandra sömlöst - där kanske helheten är större än pusselbitarna.

Naturligtvis är det snyggt också att inte köra den enkla vägen och ha kända Munchtavlor på konvolutet och i häftet.
Som alla Lillo-produktioner är detta smakfullt, högst personligt och precis så egensinnigt det ska vara utan att disrespektera upphovsman och tradition.
Stiligt.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg08 Jan 2014, 22:09

Fine betraktninger, Hibbitt.
Etter første gjennomlytting ble jeg ikke kvitt setningen "jeg må male det jeg ser" inni hodet mitt. Jeg føler meg gaaaal.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg08 Jan 2014, 23:18

Bjørn Ivar skrev:Fine betraktninger, Hibbitt.
Etter første gjennomlytting ble jeg ikke kvitt setningen "jeg må male det jeg ser" inni hodet mitt. Jeg føler meg gaaaal.


:D
Lite galen måste man vara - annars är man inte normal. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: AV HJERTEBLOD

Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg19 Jan 2014, 02:44

Takk, Asmund! Fin sak fra Dagsavisen du gravde frem der!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg19 Jan 2014, 12:04

Egentlig ett litt trist intervju, men fint å lese alikavel. God bedring Lars, får håpe høyrehånden blir frisk snart. :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: AV HJERTEBLOD

Innlegg10 Jun 2020, 13:52

Dags att väcka upp den här tråden. 8-)
Av en händelse plockade jag fram Lillo-Stenbergs Synger Munchs Hjerteblod för några veckor sedan, och slogs återigen av hur mycket jag tycker om detta album. Lågmäld spännande platta.

Och plötsligt visar det sig att föreställningen planeras att spelas i augusti 2020, hemma hos Munch.

"Forestillingen «Hjerteblod» 15.-23.august Hvitsten
Forestillingen Hjerteblod er inspirert av kunstneren Edvard Munchs liv, kunst og tekster. Den er laget og utføres av kjente norske artister, bl.a Lars Lillo-Stenberg og Ellen Sejersted Bødtker. Første akt spilles i Munchs have, andre akt i Havlystparken."

https://ramme.no/no
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron