arne skrev:Flott! Takk skal du ha, Lasse!
Har til nå sett mange av klippene fra Torungen. Slår meg nok en gang at noen mennesker til enhver tid må skravle/prate mens artisten spiller. Hvorfor i H**** er folk så hensynsløse? Når det er sang og akustisk gitar er utidig prat gyldig grunn for drap!
Gamle Ormelet besøkte jeg én gang - aldri mer! Der er lokalet overfylt av mennesker som bare er interessert i seg selv. Høylytt vrøvl og ståk under akustiske konserter.
Hederlig unntak i 2005 på Rudshøgda, Prøysenteatret, der Lars spilte på den intime scenen for et publikum som var kommet for å lytte til musikk. Ikke som på GO der musikken kun er en lydkulisse for folk som står med ryggen til scenen og skråler vrøvl.
Akustiske konserter = publikum bør oppføre seg som i et teater
El.-konserter = fest og moro - lyden overdøver uansett dårene
Dette er Arnes lov for publikum
Er enig i dette,men jeg tror ikke at dette har noe å si for Lars.
Vil faktisk si at skravling/roping mellom publikumere som har ryggen til scenen er irriterende selv på elektriske konserter og det er en prøvelse. Så klart er vi blodfans litt sære, enkelte av oss står/sitter nærmest og noterer under konsertene.Men det kommer an på hvor man er. Disse sommerfestivalene er mer utsatt, da er folk tilstede for å få seg en fest og treffe nabo'n. Husker på Tahitifestivalen i Kristiansund for 3-4 år siden folk var ikke spesielt fulle, men voksne folk på 50 år stod og ropa inn i ørene til hverandre. Sånn blir det når det blir for tamt for publikummere med festivalpass. (Går vel an å skravle under de 17 første sangene helt til Neste Sommer kommer, vel
)
Ellers er jeg for et mangfold blant publikumere, jeg føler meg ikke mere viktig enn de som skravler eller bråker eller ikke er interressert i deLillos. Som sagt så tror jeg ikke dette har så mye å si for musikerne, men det blir jo mere tydelig på akkustiske konserter. Så er dettte kanskje noe Lars må være forberedt på - også det å bli utfordret av stupfulle publikummere som kommer med kommentarer hele tiden. Han har vel også noe trening i dette. Det eneste er at folk skjemmes på bråkmakerens vegne, og man nesten får lyst å kreve inngangspengene tilbake.
Her har vel også arrangøren en jobb å gjøre, svært få vakter på intimkonserter er flinke nok til å bortvise bråkmakere.
Husker en gang jeg var på Jan Eggum på Dødeladen kafè. Det var en som ropte og "hermet" etter Eggum underveis. Og han var det vi kan kalle stupfull. Det viste seg at han var spesielt innbudt og dilemmaet ble ikke mindre av at han var hovedsponsor for konserten.......