Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 17:50


Inderøy,Namsos,Trondheim, Ørlandet

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Inderøy,Namsos,Trondheim, Ørlandet

Innlegg12 Nov 2012, 18:57

Må komme med på rockheim jeg også snart desverre ikke ofte jeg er i Trondheim...
Sist endret av Brumm den 17 Nov 2012, 21:17, endret 1 gang
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Inderøy,Namsos,Trondheim, Ørlandet

Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Inderøy,Namsos,Trondheim, Ørlandet

Innlegg13 Nov 2012, 10:46

Dveler litt med dette rundt Rockheim.
Rart å gå rundt der. Litt som å gå rundt i deler av sitt eget liv. Jeg likte veldig godt heavy før, ikke minst TNT. Og så står Ronnie L Tekrøs gitar med runeinnskrift vis à vis gitaren til Lars Lillo. Den brune han brukte på Neste Sommer plata, visstnok. Gibson LS 6.
Mange gode minner, her er utstilt gammelt lydopptakutstyr, allt fra Radionette/Tandbergs Båndspiller 2. Mine foreldre hadde 2 slike. De første norske rocke /shadowbandene brukte denne både til øving, konsert.. Det gikk ikke an å spille inn for band da det kun er en kanal. Og når utgangseffekten var 3 W så var ikke dette mye å skryte av.
Rett nedenfor står en den enkle mixeren som ble brukt av Jonas Fjeld Band når de spilte inn The Bells Are Ringing for You Now. Et gammelt lydopptaker/mixer som ser ganske enkel ut! Kommer ikke på merket, kanskje noen vet?
Og vi alle vet hvilken god lyd det er på den plata Neck'n Neck.
Jon Ebersons gitar står der, i tillegg til opptakeren som ble brukt i studio av J Eberson Group.
Mye snadder.
Radka Toneffs mixer som ble brukt til hennes plateinnspilinger f.eks. Mange slitte gitarer fra kjente studiogitarister. Tenk for et slit og et liv.

Er dere i Trondheim må dere glemme Lerkenda, Munkholmen, Nidarosdomen, Ringve eller Sverresborg. Besøk Rockheim på havna! Inngang kr. 100,-
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Inderøy,Namsos,Trondheim, Ørlandet

Innlegg14 Nov 2012, 16:04

Må ha en tur dit ja Asmund!! :)
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Forrige

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron