Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 15:14


Kongsberg 22/9-12

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Kongsberg 22/9-12

Innlegg23 Sep 2012, 02:53

Låtene på VEPV,VKS er ikke bare bra på plate. De fungerer meget bra live og.
For de av oss som snakker om facebook har nok sett setlisten fra konserten i Ål.
Kveldens setliste var identisk med to utskiftninger. Interessant utskiftning at de spilte Beibi istedenfor Min beibi dro avsted.
Litt mer betraktninger kommer nok som vanlig etterhvert, antageligvis og fra arne som var til stede og var hyggelig å treffe igjen.

Setliste:

- Disse dagene
- Pingvinfilmen
- Novembernatt
- Tiden tar
- Nationaltheateret
- En stefar
- Hun har gått seg vill
- Beibi
- Torkel Ravndal
- Ut
- Bedre Før
. Om og om og om og om igjen
- 1984
- Glemte minner
- Suser avgårde alle mann
- Tapetser meg i gangen før du går
---------------------------------------------------------------------------
- Smak av honning
- Kokken Tor
- Jeg vil være primitiv
----------------------------------------------------------------------------
- Hjernen er alene
- Neste sommer
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg23 Sep 2012, 14:17

Wow - fantastisk setlista faktiskt. :!:
Inte bara de nya sångerna utan också att de finväljer gobitar från de senaste 5-6 skivorna. Det tyder på kvalitet förstås och inte minst på en attityd vi gillar - att vara ett hungrigt band som görr vad de vill.
Jag menar regeln för band som gjort 10-15 album brukar vara att spela ett par från nyaste plattan som ingen liker + resten kända låtar från de första skivorna.
Den här konserten innehåller ju 60-70% som är nya 2012:or, låtar från andra sena album som inte är storsäljaralbum jämförelsevis eller ganska ovanliga sånger. Wow!
8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg23 Sep 2012, 14:54

Fantastisk bra på Kongsberg i natt! Det ble mini-forumtreff med kristian og meg, det var jaggu hyggelig gitt!
Heldigvis er kristian flittig med notisblokka og jogger hukommelsen vår med komplett settliste. God blanding av publikumsfavoritter, sjeldenheter, mindre alvorlige ting og en haug godlåter fra "Kanke Snu".
Moro med "Torkel Ravndal" og "En Stefar"!
Energimølla er et fint spillested, røffe, slitte teglsteinsvegger med murpuss her og der. Bra med folk, også oppe på galleriet. Så ut som gutta likte seg med nyinnøvd reportoir og spilleglede hele veien. Det imponerer meg mye at de spiller låter som "Neste Sommer" og "Smak Av Honning" med samme glød som om de ble lagd i går. Andre artister spiller "vglistelåter" på autopilot, men ikke gutta våre! Det er nok det som kalles profesjonalitet! 8-)
De nye låtene er svært bra også live, som kristian skriver over.
Ble masse deilig gitarøs, akkurat som jeg håpet på! Luddes låt svinger bra og passer godt inn i deLilloskatalogen. Beckstrøms nye er nok et av hans beste øyeblikk som låtskriver i deLillos!
Lars Lillos nye låter er selvfølgelig knallbra også live. Jeg synes særlig "Nationalteateret" er catchy. Den sitter i øret med en gang. Når gutta drar i gang "Om og om og om og om igjen" er det at jeg angrer på at det aldri ble en gitarist av meg. :lol: Det låter helt konge. "Tapetser Meg ..." er av samme kategori.
Jeg får assosiasjoner til å se Marit Bjørgen eller Petter Northug gå inn til gull hver gang Ludde og Lillo drar igang gitardueller og samspill. Det er topprestasjoner alt sammen!
Skal ikke glemme Beckstrøms deilige og oppfinnsomme bassganger. Trommer har jeg ikke noe greie på, men Rune er en hyggelig fyr og gir bandet god punch! Du får kommentere tromminga, Bjørn Ivar! :lol:
Jeg er veldig glad for at Haakon-Marius Pettersen er assosiert medlem. Han krydrer låtene med herlige tangenter. Introen på "Kokken Tor" var rå!
Nå gleder jeg meg til neste konsert, trolig den i Drammen 6. desember!
Tusen takk til Beckstrøm som ordnet meg inn backstage for en prat med gutta og signering av den nye CD'en. deLillos er et kremband med fantastisk musikk og en suveren holdning til fansen!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg23 Sep 2012, 21:16

Ypperlig jobba Kristian og Arne! Høres særdeles lovende ut at de nye sangene fungerer så bra!
Bare å glede seg skjønner jeg...

Pingvinfilmen også ja. Veldig bra setliste, dere hadde visst en deilig aften. ;)
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg24 Sep 2012, 10:04

Noen av min omgangskrets skjønner ikke dette med hvorfor jeg liker deLillos.

Nationalteateret handler ikke om Nationalteteret.
Neste Sommer handler ikke om sommer.
Smak av honning handler heller ikke om sommer.

Det er det som er så fint. Det som synes så opplagt og typisk er slettes ikke så innlysende.
Kunne nevnt flere men det tar for laaaaaaang tid.
Avlogget

peter ebbtide

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 05 Jan 2011, 15:20

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg24 Sep 2012, 17:11

Shit har var det flere ukjente låter for meg. Må visst høre meg opp på platene de ga ut mellom Sent og tidlig og årets.
(En heldigvis endel jeg kjente og!)

mvh tilbakevendt frafallen
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg24 Sep 2012, 21:50

Høres ut som en kjempefin festkveld dette her, enig med arne i at Beckstrøm sitt bidrag denne gangen er noen det alller sterkeste han levert, i tillegg er jo Torkil Ravndal er sjelden vare.
Det er mye flott gitarspill på den nye platen. Gleder meg som en unge til å høre dette live.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg25 Sep 2012, 11:00

Fet spilleliste! Rekken med Stefar, Hun har gått seg vill, Beibi, Torkel Ravndal er jo rent gull!
Fra den nye plata savner jeg Kypriotisk .... og forsåvidt kunne jeg tenkt meg Trist å være glad også, men et sted må jo grensen gå. Morsomt med Bedre før.
Gleder meg til senhøstens konsert(er)!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg25 Sep 2012, 13:32

Bjørn Ivar skrev:Fet spilleliste! Rekken med Stefar, Hun har gått seg vill, Beibi, Torkel Ravndal er jo rent gull!
Fra den nye plata savner jeg Kypriotisk .... og forsåvidt kunne jeg tenkt meg Trist å være glad også, men et sted må jo grensen gå. Morsomt med Bedre før.
Gleder meg til senhøstens konsert(er)!


Såna kvalitetslyxproblem - de har gjort för många bra sanger, för mye god musik.
Setlistor med deLillos bör ligga på en 50-60 titlar för att innehålla det nödvändigaste. ;)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg25 Sep 2012, 15:29

Hehe, jeg blir gjerne med på en konsert med 50-60 låter Hibbitt! :D
Spørs bare om bandet vil holdt ut så lenge..
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg25 Sep 2012, 21:25

50-60 er vel kanskje urealistisk men husker fra det 90 tallet at delillos kunne spille nærmere 30 låter på samme konsert. Men da tror eg Lars l. var rimelig ferdig når konserten var over. Man skal jo tross alt fungere dagen etterpå også.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg25 Sep 2012, 23:03

Ser for meg deLillos komplett - live. En marathonkonsert som stiller alle andre "albumkonserter" i skyggen. Alle konserters mor. De kan selvsagt få ta en drikkepause eller to, men ingen grunn til å ta hensyn til dagen derpå.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg26 Sep 2012, 17:47

Bjørn Ivar skrev:Ser for meg deLillos komplett - live. En marathonkonsert som stiller alle andre "albumkonserter" i skyggen. Alle konserters mor. De kan selvsagt få ta en drikkepause eller to, men ingen grunn til å ta hensyn til dagen derpå.


deLillos komplett - live bandet skal no klare å øve inn alle sangene også, høres nesten ut som en umulig oppgave å lære seg tekst og melodi på 225 sanger :lol:
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg26 Sep 2012, 23:04

Brumm skrev:
Bjørn Ivar skrev:Ser for meg deLillos komplett - live. En marathonkonsert som stiller alle andre "albumkonserter" i skyggen. Alle konserters mor. De kan selvsagt få ta en drikkepause eller to, men ingen grunn til å ta hensyn til dagen derpå.


deLillos komplett - live bandet skal no klare å øve inn alle sangene også, høres nesten ut som en umulig oppgave å lære seg tekst og melodi på 225 sanger :lol:


Tja, hvorfor ikke? Må jo være lov å bruke boka, det var vel litt av poenget med den for Lars Lillo. Når han er ute solo og spiller, hender det at det kommer ønsker om en sang han ikke husker. Da er det bare å dra opp boka og finne svaret! :lol:
Tenk for en Guinness rekordbokhistorie dette ville ha vært!!
Men spøk til side, det er jaggu slitsomt nok å gi publikum fullt øs i 2 timer så og si uten pause. Tenker vi sier at det holder jeg...
Men konseptet med å spille hele album er fortsatt god, for senere anledninger. Akkurat nå syns jeg dog den nye turneplanen med en god mix av gammelt, nytt og enkelte godbiter for oss kjennere er helt flott!
Gled deg når gutta kommer et sted i nærheten av der du bor og kjenn din besøkelsestid! :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg26 Sep 2012, 23:36

Dette med 50-60 låter på en konsert var selvsagt bare ønsketenkning, og ikke så seriøst ment. Håper alle skjønte det? ;)
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg27 Sep 2012, 19:33

Det må da være lov å være litt..... gææærn!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg27 Sep 2012, 21:28

Ser for meg NRK2 inn i bildet her.
Maratonkonsert med "deLillos - komplett!!"

Trekker paraleller til "Bergensbanen time for time", "Hurtigruta time for time" og Flåmsbanen time for time"

"deLillos - time for time" kan vises med flere kameraer på NRK2 neste vår hvis bandet begynner å studere inn alle sangene nå.
Så kunne det vært infostoff, radiopptak, videoer innimellom drikkepausene. Må da være bortimot 200 sanger? Ny verdensrekord, Gusiness rekordbok.
Ser for meg et lite men kvalitativt publikum på 10 stk. (deLillos forumet) tilstede i Store Studio Oslo.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg27 Sep 2012, 21:34

:-D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg28 Sep 2012, 00:06

Eller vi kan ha det noe mer staselig å ta det i Nationaltheateret :) Eventuelt operaen selvfølgelig, fins da noen som har kontakter der.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Kongsberg 22/9-12

Innlegg28 Sep 2012, 10:53

Jeg falt inn i dagdrømmeri på jobben (igjen) her en dag. Hvis jeg skulle vinne den store potten i Viking-Lotto skal jeg hyre in Bandet og invitere alle Forummedlemmer til å komme og overvære det hele. Ser for meg en liten eksklusiv gruppe fans. Og så spiller gutta ALLE godlåtene. Om og om og om igjen.... ;)

Jaja, slik går nå dagan på jobb..
Jeg orker ikke mere grønlandsk film

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron