Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 13:21


Kjeringvik

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Kjeringvik

Innlegg30 Jul 2012, 10:44

Noen som var i Kjerringvik i helga? Rapport?
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Kjeringvik

Innlegg03 Aug 2012, 17:38

Jeg var der, og skal skrive noen ord så fort det er helg for min del:-) deLillos spilte en splitter ny låt, ellers var det stort sett en gigantisk hitparade, med et band i storform.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Kjeringvik

Innlegg03 Aug 2012, 20:11

Borgersen skrev:Jeg var der, og skal skrive noen ord så fort det er helg for min del:-) deLillos spilte en splitter ny låt, ellers var det stort sett en gigantisk hitparade, med et band i storform.

Da gleder vi oss til en skikkelig borgersen-rapport! :)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Kjeringvik

Innlegg06 Aug 2012, 08:32

Hehe:-) Vet ikke hvor mye det er å glede seg til, da jeg dessverre lider av det velkjente huskeglemme-syndromet (helt uten innblanding fra kong alkohol). Men jeg skal prøve å legge hodet i bløt.

For en kar som er oppvokst på østlandet, nærmere bestemt Hokksund, så er det litt flaut å innrømme at jeg før 2012 ikke hadde vært på Kjerringvikfestivalen, til tross for at jeg har planlagt dette hver sommer siden jeg ble gammel nok til å bestemme over mitt eget liv. Men nå skulle jeg endelig få oppleve deLillos på Kjerringvik, og for en konsert det ble! Hjemturen til Hamar etter konserten ble ekstra behagelig etter en slik konsert, og det var for meg den perfekte siste sommerferiedag. Gleder meg allerede masse til neste sommer!

Etter en litt forsinket start fra bandet, pga noen tekniske problemer med Lars Lillos akustiske gitar, startet gutta med sin nye sommerlåt, skrevet av en av Norges kuleste 82-åringer. Det var tydelig at det for anledningen veldig unge publikumet, ennå ikke hadde oppdaget denne perlen av en låt. Men de kommende låtene hadde de for alvor oppdaget, hvor publikum sang med på Neste Sommer og Smak av honning, før Lars Lillo introduserte det han omtalte som en sommerlåt skrevet vinteren 1984. På dette tidspunktet var jeg overbevist om at jeg ikke trengte å notere fortsettelsen på setlisten, da jeg hadde litt i overkant tillit til min egen hukommelse. Neste gang tar jeg med meg penn og papir!


Etter at publikum hadde fått testet sine sangstemmer for alvor i innledningen, med klassikere på rekke og rad, tok Lars Lillo & co publikum ned med en fantastisk live-versjon av Fullstendig oppslukt av frykt. Det finnes ikke mange menn i verden som gir meg en tåre i øyekroken, men Lars Lillo-Stenberg har denne evnen. Spesielt med Fullstendig oppslukt av frykt. Hans frykt for å synge fullstendig oppslukt av frukt, var ikke reell denne gangen. Et magisk øyeblikk, til tross for de unge jentene bak meg som prøvde å ødelegge opplevelsen så godt de kunne. De kommer neppe videre fra audition for neste utgave av Idol.

Siden huskeglemme-syndromet slo inn allerede etter åpningslåten, er jeg litt usikker på rekkefølgen, men publikum ble ihvertfall servert Kjerringvik-låten Livet er en liten dings. Alltid artig å høre denne live, og spesielt når den spilles en liten svømmetur fra plassen den ble skrevet. Ikke lenge etterpå sang Lars Lillo om det å bli tapetsert i veggen, og for en fantastisk live-låt dette er! Fra første gang jeg hørte den har jeg gledet meg som en unge til å høre denne live, og det skuffet ikke. Videre fortsatte bandet med en ny trist låt, men som ikke høres trist ut (i likhet med de fleste triste deLillos-låter), nemlig Sveve over byen. Fikk flasback fra Mere-DVDen under denne låten, men i motsetning til den konserten, så bommet ikke Lars Lillo med en millimeter på gitarsoloene denne gangen. En som aldri bommer med gitasoloene er Lundevall, som var i storslag gjennom hele konserten. Håkon Marius var forresten også med for anledningen, selv om Lars Lillo ikke helt greide å komme på hvorfor han var med.

Som nevnt i forrige innlegg, så ble det en real hitparade, men rekkefølgen sliter jeg med å huske. Publikum fikk i hvertfall teste sangstemmen sin på samtlige låter, bortsett fra Livet er en liten dings, Lykkelig fyr og Tapetser, samt avslutningslåten og den splitter nye låten de spilte. Jeg er usikker på om tittelen på den nye låten ble nevnt, men den handlet ihvertfall om hvorfor deLillos, i motsetning til Raga Rockers, ikke kan gi seg nå. Vanskelig å gi en bedømmelse av låten etter å ha hørt den kun den ene gangen, innimellom alle hitene, men innholdet i låten kan man ihvertfall umulig mislike :D

Da det nærmet seg slutten ropte publikum intenst på Hjernen er alene, og selvsagt fikk de servert låten som ble skrevet på et piano på hytten til familien Lillo-Stenberg i Kjerringvik, til tross for at det aldri har vært et piano på den hytten. Bortsett fra en liten del av publikum som tydeligvis har røtter til Kroa i Bø, så ropte resten på mere. Etter at Lundevall, Beckstrøm, Rune og Håkon Marius hadde gått av for siste gang, kom Lars Lillo tilbake med kassegitaren. Der jeg forventet Klokken er mye nå, kom heller Lars sin hyllestlåt til sitt store forbilde. Overraskende å høre denne live, og ikke minst overraskende da låten etterhvert gikk over i Old man. En verdig avslutning på en herlig konsert. Det er garantert ikke siste tur til Kjerringvik. Men neste gang tar jeg med penn og papir.
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Kjeringvik

Innlegg07 Aug 2012, 01:29

Supert referat dette Borgersen! Problematikken med å "huske og glemme" kjenner jeg meg godt igjen i :D
Stoler som oftest på at andre har rekkeflge og låtvalg helt klart for seg. (ikke sant, Asmund?)

Kjerringvik burde vel antagelig være obligatorisk å oppleve for alle deLillos-fans, i hvert fall en gang i livet.
Får prøve å komme seg på en slik Pilegrimstur en gang. Kanskje til Neste Sommer?
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kjeringvik

Innlegg07 Aug 2012, 09:29

Takk for referat! Faktisk har jeg aldri vært i Kjerringvik, synd og skam. Men vi er alltid på ferie et eller annet annet sted i slutten av juli...
Ellers er man nok nødt til å notere litt underveis, ja, hehe. Jeg pleier å klore ned noen kjappe stikkord på mobilen... hett tips.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Kjeringvik

Innlegg07 Aug 2012, 10:41

Nix ingen Kjerringvik för mig ännu.
Och jag som trodde alla ni i Norge pendlade till Kjerringvik mest hela tiden - det finns alltså några som inte varit där än. ;)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Re: Kjeringvik

Innlegg07 Aug 2012, 19:16

Hei, prøver å legge inn settlista fra Kjerringvik, så slipper dere å lure på hvilke sanger som ble spilt når :lol:
Det var en fin konsert syns jeg ihvertfall, så nå er det bare glede seg til nytt album og konserter til høsten! Vi ses...

LYKKELIG FYR
SMAK AV HONNING
1984
LIVET ER EN LITEN DINGS
FULLSTENDIG OPPSLUKT..
FLINK
MIN BEIBI DRO AVSTED
TAPETSER MEG...
SVEVE OVER BYEN
DEN FEITE MANNEN
KOKKEN TOR
UT
KÅRE OG NELLY
NESTE SOMMER
-----
OM OG OM IGJEN
HJERNEN ER ALENE
--------
Neil Young
_________
Bedre før?
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Kjeringvik

Innlegg07 Aug 2012, 20:34

Takk:-) Selvfølgelig kom Neste sommer helt på slutten, og ikke i begynnelsen som jeg skrev:-)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kjeringvik

Innlegg07 Aug 2012, 21:07

Re: KjeRRingvik... :)

Spent på Om og om igjen... Er det en slags parallell til 1000 smil her?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester