Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 16:31


Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg18 Jun 2010, 10:08

Har jo vært et par deLillos og LLS-konserter i juni, noen som har vært der og kan gi litt info? (Lag gjerne egen tråd pr konsert). Følgende er nå overstått uten input fra noen her på forumet
  • LLS - Lørdag 5. juni - "Parkfest i lunden", Alna, Oslo
  • deLillos - Fredag 11. juni - Rjukan Rockfestival
Og denne helgen er det 2 deLillos-konerter:
  • Fredag 18 juni - Bømlafjordfestivalen, Sveio
  • Lørdag 19. juni - Viser ved kanalen, Lunde i Telemark

Vet jo at det er nye låter på gang, og spesielt spent på disse - de har vel allerede begynt å dukke opp på settlistene.
Ludde, Lars - kom med noen hint, 'a!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 159
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg26 Jun 2010, 12:11

Hei!!

Jeg var på bømlafjordfestivalen 18. juni. Kun for å se deLillos naturligvis :D
Jeg må si dette var en meget bra konsert, og publikum var helt med :)
Vi fikk en liten smakebit fra en ny låt også :D Lars L sa: Her er en helt ny låt! Jeg tror den heter: Jeg elsker deg! Eller kanskje prat. han var ikke helt sikker enda :D hehe :) Den var veldig fengende og han lot publikum lære seg teksten og synge med :)
Synd jeg ikke filmet dette :(

Sanger som ble spilt:
Ukorrekt rekkefølge..

Suser avgårde
Flink
ut
neste sommer
raserbåt
1984
tøff i pysjamas
sveve over byen
Jeg elsker deg/prat :)
Huskeglemme
balladen om kåre og nelly
Smak av honning
min beibi dro avsted

Så takket de fint for seg og gikk bak scenen.
Publikum ropte som vanlig: mere! Mere! Mere! Mere! Og det fikk vi :D

Lars L kom frem mellom all røyken fra røykkasteren, og spurte publikum hvilken sang vi ville høre :)
Og ikke overraskende var det kokken Tor som var mest ønsket blandt ett godt feststemt pulbikum.


Det var mange flere låter også, men de kommer jeg ikke på i farten :)
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg26 Jun 2010, 17:48

Hei Stian! Takk for info! Racerbåt, ja.... nok en gammel favoritt. Moro med nye låter også, da. Fint å høre at den var fengende - Huskeglemme-skiva var jo stort sett ganske snill og rolig, og jeg ønsker meg mer trøkk på neste album. Tror Ludde bidrar med det... ;-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg01 Jul 2010, 09:44

Ja hadde vært artig om Lars og Lars hadde funne frem igjen fuzz pedalene å gitt oss en skikkelig rocke plate :D
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

jana

  • Innlegg: 9
  • Registrert: 14 Jul 2010, 13:31
  • Bosted: Porsgrunn

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg14 Jul 2010, 13:34

Skal på konserten på jomfruland i kveld.. Blir kjempe :)
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg14 Jul 2010, 23:18

Hei jana, og velkommen! Håper på et aldri så lite referat! Spes spent på hvilke gamle låter som dukker opp, og hvilke selvsagt hvilke nye. Sitter selv på Hvasser, men drar for tidlig til å få med meg Ormelet. Faktisk reiser vi videre til Sverige, popmusikkens land... Men jana - referat utbes! :-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

jana

  • Innlegg: 9
  • Registrert: 14 Jul 2010, 13:31
  • Bosted: Porsgrunn

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg15 Jul 2010, 14:57

Det var en bra konsert på jomfruland i går. Litt treg start på konserten men etter et par låter satt det som bare det. Det var en helt vanelig settliste uten store overraskelser. Er jo alltid noen sanger man har lyst til at de spiller som ikke kommer..
var selv kansje litt skuffet over at det var bare funnet plass til 2 Beckstrømlåter. Kåre og Nelly og 1984.. Lars Lillo glemte teksten på 2. verset av ut, litt festlig :) Blei mye mumling der..
Når det gjelder nye sanger som det også er referert til i tidligere innlegg, så heter den "Jeg elsker deg" Det var øving med publikum først slik at vi kunne være med på refrenget. Det var innslag fra jomfruland på sommeråpent i går og hvis dere hører nøye etter helt først i reportasjen så spiller de den nye sangen i bakgrunnen. http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/221711/
Gutta spilte i gode 2 timer og ble avsluttet med en kjempeversjon av Racerbåt..
Konserten fikk terningkast 6 i lokalavisen, men å kalle det en konsertanmeldelse er vel å dra det litt langt. Artikkelen finner dere her.
http://www.ta.no/pulsen/article5193565.ece
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg16 Jul 2010, 16:47

Tackar för rapporten, Jana. Racerbåt är en fantastisk sistasång ja!
Har inte sett deLillos i år (än) men det känns på rapporterna som att det låter riktigt bra.
Flott bild från lokalavisen - stråhatt och solglasögon är helt rätt på sommaren.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg17 Jul 2010, 09:56

Flott at deLillos spiller på disse sommerkonsertene og at folk kommer for å høre på disse sommersangene.
Koselig med vamt vær og et publikum som venter på Smak av Honning og Neste Sommer, men......ja det er et stort MEN her :roll:
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg04 Aug 2010, 11:01

Takk Trond for flotte referat. Disse solokonsertene til Lars er mat for åndslivet. Jeg får desverre ikke til å gå på noen konserter i sommer/høst pga at at alle er for langt unna, det var det jeg mente med det store MEN-et tidligere i sommer.

Skulle også ønske at flere engasjerte seg aktivt i dette forumet vårt, på tross av en veldig aktivt deLillos-sommer så er det labert her nå. Vi skylder på fellesferien?

Det er ellers et minus at faktaopplysningene på de gamle sidene ikke er å finne lenger, og dessuten hadde det vært å håpe på at de gamle trådene som var på disse "nye" sidene (som forsvant) også kan dukke opp etterhvert.

Jeg brukte dette (og det gamle) som et slags oppslagverk i finurligheter/utgivelser om deLillos. Spesiellt var informasjonen om sjeldne utgivelser fra f.eks. Bjørn Ivar interressant.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Noen som har vært på konsert i det siste (juni)?

Innlegg04 Aug 2010, 12:14

Ja, enig i alt du sier her, Asmund!
Det har vel ellers vært ferie for de fleste på forumet. Men vi må jo få opp aktiviteten litt... og flere åndsfrender med i diskusjonene hadde ikke vært å forakte. Kast dere på der ute!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 22 gjester

cron