Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 14:41


Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg28 Mar 2012, 21:26

Jada, jeg har vært litt treg nå. Kommer noe sent, men det kommer hvertfall.
Men her kommer noen ord fra en fin kveld i Vestfossen(er ikke alltid man kan si det gitt :D )


- Jenter fra en liten plass
- Finnes det en kvinne
- Peppersvennvisa
- Arne (på piano)
En flott versjon fremført på piano, noe jeg ikke har hørt før.
- Brød
- Fullstendig oppslukt av frykt
Han er visst alltid glad han ikke synger feil og sier frukt istedenfor frykt her.
- En lykkelig fyr
Ny sang som hans far Per har skrevet tekst til. Hans far er nå 83 år, men kommer fortsatt med noen tekster han har skrevet og lurer på om de kan brukes til noe.
En linje i sangen går på at denne lykkelig fyren er så lykkelig at han kan sveve, og et sted i sangen svever han ut i byen så neste sang passet bra.
- Sveve over byen
Her svever man videre.
- Hjernen er alene(på piano)
med den forunderlige historien om at han skrev denne sangen på piano på hytta. Men der har det aldri vært noe piano så hvorfor han fikk til det vet han igrunn ikke.
- Se på meg(på piano)
Dette er rett og slett en fantastisk sang, og en sang jeg aldri har hørt live før. Den var slettes ikke dårlig med kun Lars som spilte den. For meg var dette et stort høydepunkt.
- Alle fugler små, de er
Som han alltid må fortelle, at han synger feil på platen. For alle fugler er ikke små som alle fugler små de er. Men det skal være alle fugler små, de er kommet nå tilbake.
- Helene Harefrøken
Jeg kan igrunn noen sanger om dyr sa han så her var en til.
- Lomnæsvisa
Lars gjør rett og slett en meget bra versjon av denne Prøysen-sangen.
- Vår
Med litt engelsk som ekstralinje, war trallalala war.
- Smak av honning
- Old man
Her ble han inspirert av det stod en indianerfigur i tre bak i lokalet. Neil Young har hatt en indianerfigur på scenen siden hvertfall Zuma i 74-75 fortalte han. Så da kunne han jo spille en Neil Young sang selv om han egentlig gjorde det når spilte med Young Neils. Men det måtte bli en uten munnspill for det er noe han ikke får til, han hadde det heller ikke med forsåvidt. Han endte opp med å spille Old man.
- Suser avgårde alle mann
Fremført på piano, og med flyalarm. Alltid bra med flyalarm på denne sangen.
- Glemte minner
Han lurte på om han skulle spille mer, og noen fra publikum spurte om han kunne spille en til sang som hans far har skrevet.
---------------------
- Trist å være glad(på piano)
Denne sangen er også meget fin når kun Lars spiller den.
- Tøff i pyjamas
Her kommer en som ikke vet hvem han er på slutten og greier. Og du verden som det ble spilt gitar her på midtpartiet. Flott avslutning på konserten.


En stk Lars i topp slag på en konsertarena som er meget spesiell gjorde dette til en flott kveld.
Lars sa selv og at han var imponert over stedet der, og det er da i møkkakjelleren på gården der som de har bygd om.
Jeg hadde selv ikke vært der før, og være der første gang når til og med Lars gjorde ikke ting verre.
Det er vel plass til ca. 120 mennesker der og så mange var det nok der og.
God stemning, og som alltid noen fjonhuer som ikke skjønner de er på konsert og skal sitte og skravle seg i mellom. Gjerne under de roligste låter som Lomnæsvisa må vite, det er jo derfor man betaler seg inn på konsert.
Viktigere å diskutere sveisen til naboen eller middagen i morra eller hva enn det prates om enn å høre på han som spiller.
Sånn da fikk jeg sagt det og, men jeg stengte bare annet ut og var på konsert selv. Ingen skal da klare og ødelegge en konsert for min del.

Han spilte totalt i ca en time og tre kvarter.


Skriver setlisten en gang til uten mine kommentarer under her:

- Jenter fra en liten plass
- Finnes det en kvinne
- Peppersvennvisa
- Arne (på piano)
- Brød
- Fullstendig oppslukt av frykt
- En lykkelig fyr
- Sveve over byen
- Hjernen er alene(på piano)
- Se på meg(på piano)
- Alle fugler små, de er
- Helene Harefrøken
- Lomnæsvisa
- Vår
- Smak av honning
- Old man
- Suser avgårde alle mann
- Glemte minner
---------------------
- Trist å være glad(på piano)
- Tøff i pyjamas
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg28 Mar 2012, 22:07

Artig du nevner dette med "Arne" på piano. I 2004 fremførte han den i Trondheim på Bybroen Scene live med piano-akkopagnement.
Veldig fascinerende.
Tror jammen du Thomas Rino også var på den konserten.

Det var en som "sjaua" nede i benkeradene på den konserten også. Det er altid slik. Men det var ikke Thomas Rino.
Men du verden for en kveld.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg29 Mar 2012, 15:07

Takk, Kristian, flott referat! Høres ut som en meget bra konsert, dette. Se på meg er en knallåt. Med flere! Enig, Lomnæsvisa er flott i Stenberg-drakt. Som en kuriositet kan jeg nevne at min kjære onkel også har en (helt annerledes, og temmelig utypisk til ham å være) versjon av denne på sin jazzinspirerte skive "Her!" fra 1987... :D Du finner den på Spotify... morsomt å høre de mot hverandre!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg29 Mar 2012, 18:52

Du skriver så bra at jeg nesten opplever konserten inne i pannebrasken. Det går altså an å oppleve flott musikk i en møkkakjeller, og det attpåtil i Vestfossen! :o
Kanonbra! Leit med "fjonhuer". Tror det eneste stedet jeg har opplevd uten disse amøbene er på Prøysenhuset i 2005, da Lars kvitterte for Prøysenprisen med en vakker konsert i løvens hule. Det å synge Prøysen når du ikke er hedmarking kan være risikosport. Men han kom godt fra det, på sedvanlig distrè vis. :lol:
Takk skal du ha, kristian!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg01 Apr 2012, 02:04

Takk for fantastisk referat! Ved å "gjenoppleve" denne konserten med dette fyldige referatet kom plutselig en inspirasjon jeg har lett etter lenge, og som jeg helt hadde gitt opp å finne frem til min planlagte avskjedskonsert på Sanden Hotell på påskeaften, men etter å ha lest dette og søkt opp Lars Lillos soloversjon av Fullstendig oppslukt av frykt fra Operaen, så tok jeg for første gang på ett år frem gitaren, så nå ser det ut som om jeg slipper å avlyse konserten min som jeg hadde tenkt til å gjøre i morgen... hehe. Så takk for det:-)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg01 Apr 2012, 03:02

Du verden hva et lite referat kan ordne opp i da gitt.
Kanskje jeg må begi meg bort på hotellet på påskeaften.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg01 Apr 2012, 06:07

Hehe, rart hvor tilfeldig inspirasjon kommer i blant. Litt uproft å måtte avlyse pga manglende inspirasjon, men nå slipper jeg ihvertfall det. Hvor bra det blir er vanskelig å si, men det blir ihvertfall Jokke-musikk hele kvelden fra gutta i Shoot the Breeze, og påskeaften er jo omtrent den eneste dagen i året det er liv på byen i Hokksund, så en tur til Sanden er kanskje ikke det dummeste man kan finne på.
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg01 Apr 2012, 10:34

Min tråd så er så av emne som jeg vil her.
Si at det er noe liv på byen i Hokksund noen gang er vel å ta i litt( :) ) , men påskeaften er noe tradisjonelt over.
Bortsett fra at de bryter tradisjonene og har nytt band i år da.. og hvis jeg skjønte det sånn at du og skal spille den dagen Borgersen så er det jo bare å møte opp :)
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Lars Lillo-Stenberg Kolberg gård 15/3-12.

Innlegg01 Apr 2012, 22:36

Er på hytta den dagen, så jeg kan dessverre ikke komme. Ha en fortreffelig aften!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron