Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 02:45


deLillos-QUIZ

Her kan man diskutere alt som har med deLillos å gjøre.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg08 Des 2011, 13:18

I am too young to drown in the past?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg08 Des 2011, 15:31

Bjørn Ivar skrev:I am too young to drown in the past?


Den er det ikke Bjørn Ivar. Det er jeg sikker på.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg04 Jan 2012, 18:12

Vi trenger et hint, tror jeg, Smilefjes....
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg04 Jan 2012, 21:44

Det är inte något från Days of Fuzz - Lundevalls engelskspråkiga cd? Kanske?
Har den hemma - är på jobbet så jag kan inte checka just nu :?
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg14 Jan 2012, 19:43

Smilefjes skrev:Det hjalp å ha hatt Trist å være glad som bil-cd i noen uker. :) Nesten rart jeg ikke kom på den før.

Nytt spørsmål: vi vet jo alle at Per Lillo-Stenberg har bidratt som tekstforfatter på flere sanger, men hvor mange? Og også andre enn han (og Lars og Lars) har bidratt med tekst på deLillosutgivelser.

Mitt spørsmål er derfor: hvilke sanger har ikke tekst skrevet av Larsene selv, og av hvem er teksten skrevet?


Tja.
Her er noe som skjer rett i "nabolaget" mitt i morra: ;)
Bilde
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg14 Jan 2012, 23:52

I am too young to drown in the past?

Er det fra ett av ekstra nummrene på "Trist å være glad "live på rockefeller ? ;)
Har ikke cd ene her og får ikke sjekket men tror det er fra en av de sangene.

Er det Atten År ?
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg14 Feb 2012, 20:04

JEG HAR DET!

Smilefjes skrev:Hvem synger disse bevingede ord:

You told me love is all around
I have grown a beard
since you disappeared
It feels so weird, it drags me down


Plutselig slo det meg at dette burde vi gjettet før, siden det til og med er Smilefjes som stilte spørsmålet... :)

Jeg kan røpe at svaret er Beckstrøm...! Ikke sant, Smilefjes? Den satt langt inne! Så kan dere andre finne ut hvilket album og hvilken låt! :-D

Jeg følger opp med et ikke like vanskelig Beckstrøm-relatert dobbeltspørsmål for å få opp tempen her igjen:

1) Nevn tre megakjente artister som har gitt ut album med tittel "1984" (ikke delillos-relaterte)
2) Hvilket forum-medlem har et mobilnummer som slutter på "1984"? (ikke meg)

Edit: Korreksjon vedr spm 1: Den ene artisten jeg tenker på har ikke gitt ut et album med tittel 1984 - men albumet er inspirert av boka til Orwell og har en låt som heter 1984. Men albumet heter (selvsagt) noe annet. Dere kan gjette på det likevel. Det superfestlige her er at dette albumnavnet også er et hint om det fullstendige svaret på Smilefjes sitt spørsmål! Rene Beat for Beat, dette.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg14 Feb 2012, 21:19

Van Halen er en, men klarer ikke de andre uten juks. Nilsegutt!
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg14 Feb 2012, 21:45

So far so good, Dag! Van Halen skiva - den med "Jump" på - heter 1984, året den kom ut. Mangler to album da, bør greies uten juks! Nilsegutt er også riktig. Gæærn type... :-D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg14 Feb 2012, 23:18

Eurythmics har laget musikk til filmversjonen av boka til George Orwell. Men jeg mener å huske at låta heter "Sexcrime". Har den på cd eller mc. David Bowie har vel også sunget om 1984, uten at disse svarene fører meg noe nærmere løsningen...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg14 Feb 2012, 23:45

Men det er jo riktig, Arne! Det var Eurythmics og Bowie jeg tenkte på. Førstnevntes album heter 1984, med hiten Sexcrime på. Bowies Orwell-inspirerte album heter Diamond Dogs. (Det var albumene jeg spurte om). Og hva er så linken fra sistnevnte til Beckstrøm? :-D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg15 Feb 2012, 00:20

Dog Age og Kongepudlen Odd?
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg15 Feb 2012, 01:20

Hehe, Dog Age er riktig, ja. Teksten i forrige spørsmål fra Smilefjes var hentet fra Beckstrøms bidrag "Flowergirl" som finnes på "On the Garish Isles" fra 2011.

En ganske morsom historikk om Dog Age første del (ikke oppdatert) her. Anbefales...

Din tur, Dag!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Nilsegutt

  • Innlegg: 35
  • Registrert: 15 Feb 2009, 16:52

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg15 Feb 2012, 12:40

Haha... Så fantastisk å at mobilnummeret mitt er en del av quizen... :) Ikke like ofte innom her lenger, så fikk tips av Bjørn Ivar og ta en titt..

Bjørn Ivar og jeg skal ha et deLillos-nerdekveld i Stavanger i kveld! Så her er det frem med LP-er og annet snadder! Hvis noen andre er i området er det bare å henge seg på. Dere når meg på... 4045... nittenåttifiiiire... :)
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg26 Feb 2012, 20:35

Oj, min tur. Sorry. Her kommer spørsmålet: Hvem sa at Adolf var en løgner?
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg26 Feb 2012, 20:59

Dag G. Sørheim skrev:Oj, min tur. Sorry. Her kommer spørsmålet: Hvem sa at Adolf var en løgner?

Dette er iallefall en beckstrøm låt, må vel være sjeselongen men hvem sa det ?
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg29 Feb 2012, 15:23

Bjørn Ivar skrev:Men det er jo riktig, Arne! Det var Eurythmics og Bowie jeg tenkte på. Førstnevntes album heter 1984, med hiten Sexcrime på. Bowies Orwell-inspirerte album heter Diamond Dogs. (Det var albumene jeg spurte om). Og hva er så linken fra sistnevnte til Beckstrøm? :-D


Ajajaj här hann jag inte med. 8-)
Enda artisten jag kom på som verkligen gjort ett album med titeln 1984 är gamle Genesis-gitarristen Anthony Phillips. Gav ut keyboardalbumet 1984 någon gång i början av 80-talet.
Och nu tillbaka till Adolfspörsmålet.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg29 Feb 2012, 15:47

Spørsmålet mitt er laget for å utfordre vår evne til å huske tekst. Brumm vet navnet på sangen, og det er bra nok. Beckstrøm synger blant annet om, slik jeg opplever det, en jødisk klovn (som ble skutt i 1943), som sa at Adolf var en løgner (og kvart sigøyner). Vi kommer ikke lengre enn det, tror jeg. Brumm, din tur!
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg03 Mar 2012, 22:35

hibbitt skrev:Enda artisten jag kom på som verkligen gjort ett album med titeln 1984 är gamle Genesis-gitarristen Anthony Phillips. Gav ut keyboardalbumet 1984.


Helt OT, men nevnte jeg Genesis-forestillingen i Folketeateret, der The Musical Box fremførte Lamb Lies Down? Kliss likt originalen. Beckstrøm, Rune og Øystein J var der som seg hør og bør. For øvrig bestod publikum av 98% menn, som var mistenkelig grå i håret. Fin prog-Genesis-trip! Du skulle vært der, Hibbitt, men de reiser jo verden rundt og var kanskje i utkant-Skandinavia (Stockholm) også?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: deLillos-QUIZ

Innlegg05 Mar 2012, 10:45

Bjørn Ivar skrev:
hibbitt skrev:Enda artisten jag kom på som verkligen gjort ett album med titeln 1984 är gamle Genesis-gitarristen Anthony Phillips. Gav ut keyboardalbumet 1984.

Helt OT, men nevnte jeg Genesis-forestillingen i Folketeateret, der The Musical Box fremførte Lamb Lies Down? Kliss likt originalen. Beckstrøm, Rune og Øystein J var der som seg hør og bør. For øvrig bestod publikum av 98% menn, som var mistenkelig grå i håret. Fin prog-Genesis-trip! Du skulle vært der, Hibbitt, men de reiser jo verden rundt og var kanskje i utkant-Skandinavia (Stockholm) også?

OT part II: Wow - ni var där! 8-)
Ja jag såg Lamb Lies Down On Broadway med Musical Box nu i Stockholm. Fantastiskt att se det hela för oss som inte såg det 1974/75. Och det filmades ju aldrig då så det känns verkligen som en kulturgärning att visa hur det kunde ha varit. Genesis var otroliga på de där plattorna Lamb och Selling England by the Pound.
And now something completely different; back to the quiz.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
ForrigeNeste

Gå til Generelt om deLillos

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron