Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 09:01


Musikkplaster på Rockefeller 9. februar

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Musikkplaster på Rockefeller 9. februar

Innlegg15 Des 2011, 19:14

Rockefeller skrev:Hellbillies, Atle Antonsen, Jim Stärk, Mannskoret, Lars Lillo Stenberg m.fl.
Vi støtter kreftforeningen. Flere artister kommer til, følg med på http://www.rockefeller.no.

Vi anbefaler også ...
MUSIKKPLASTER Familiekonsert med Øystein Dolmen, Lars Lillo Stenberg m.fl. (09.02.12)


Mer informasjon på Rockefellers hjemmeside.
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Musikkplaster på Rockefeller 9. februar

Innlegg21 Des 2011, 22:21

Mer info:

En spesiell ettermiddag på Rockefeller.
Familiekonsert med bl.a Øystein Dolmen og Lars Lillo Stenberg.

En rekke av landets fremste musikere og artister går sammen for å støtte en god venn og kollega som på grunn av sykdom i nær familie virkelig har behov for det. De gjør det med et smil, og med de beste redskapene de har: stemmen, instrumentene og låtene sine.

Barn kr 100 / Voksen kr 150
http://www.billettservice.no/event/musi ... r/ORF09021
Her gir vi bort 50% av inntektene til kreftforeningen som øremerkes selvstendig næringsdrivende.

----
Åttende februar 2011 hentet Håvard Hernes datteren Linea på skolen. Hun klagde over hodesmerter, noe foreldrene trodde hun hadde fått fordi hun falt under leking. Fra denne dagen gikk det ikke bra med Linea, og hun fikk dessverre diagnosen Rabdomyosarcome, en meget sjelden og alvorlig krefttype. Det tok på å overbevise helsepersonell om at hun faktisk var ordentlig syk, men første cellegiftkur kom igang den første uken i mars, etter mange unødvendige runder. Hernes har i en årrekke jobbet tett med deLillos, i studio og som viktig scene- og turnemedarbeider. I februar begynte deLillos sin norgesturnè, og Hernes fikk ikke mulighet til å delta der, eller gjøre noen andre oppdrag eller prosjekter dette året.
Å oppleve at datteren får kreft er en fryktelig opplevelse. I tillegg kommer det at han på grunn av konstant oppfølging og behandlingsopplegg utenlands ikke har kunnet arbeide på over ett år, samtidig som familiens utgifter har økt. Selv om familien har vært heldige å få behandlingen dekket av det offentlige, har dette året kostet på alle måter. Og grunnet dette uteblir inntektene totalt. Mange selvstendig næringsdrivende innen kulturfeltet kan sikkert kjenne igjen den frustrerende følelsen av hvor vanskelig det er å tjene til livets opphold om man i en periode blir forhindret fra å utføre det. Man har ikke et godt nok sikkerhetsnett.
Deler av billettinntektene fra disse konsertene legges inn under kreftforeningens støtteordninger og de øremerkes selvstendig næringsdrivende som rammes av kreft, enten det gjelder dem selv som pasienter eller som pårørende.
Vi har også utfordret flere firmaer til å donere et større beløp til dette denne øremerkete ordningen for selvstendig næringsdrivende, og sender gjerne den utfordringen videre.

Konserten er todelt.
Den første er en barne/familiekonsert, med Øystein Dolmen og Lars Lillo-Stenberg som musikalske underholdere. Pris Barn kr 100 Voksen kr 150

Kveldskonserten har et program som inkluderer Atle Antonsen, Hellbillies, Øystein Greni, Jim Stärk, Valentourettes og Mannskoret . Pris kr 350

http://www.facebook.com/events/345014448845755/

Dette skal være to konserter hvor musikk og glede er i fokus. Linea er nå gjennom hele behandlingsopplegget, og er inne i en lang evalueringsperiode. Familien prøver å komme tilbake til en hverdag uten konstant fokus på sykdom. Det markeres med en strålende dag på Rockefeller for liten og stor. Be med deg venner og venners venner, og fyll opp Rockefeller med glede!

Så kan du selvfølgelig spørre: Hvorfor kunne ikke disse artistene bare donert et pengebeløp til kompisen sin og latt det være med det. Men her har man jo muligheten til å belyse en viktig sak, og samtidig lage en hyggelig kveld for alle.

Om du ikke har anledning til å møte opp denne dagen, men likevel har lyst til å støtte familien, kan du gjøre dette til
kontonummer: 6042.1319017

Ønsker du å bidra med støtte til Kreftforeningen som øremerkes selvstendig næringsdrivende, kan du gjøre dette til
kontonummer: 5005.05.11011

– merk innbetalingen med ”Midler til selvstendig næringsdrivende”.

Ønsker du å støtte kreftforeningens arbeid på andre måter kan du gjøre dette her -

https://secure1.netpower.no/den-norske- ... kjema.html

http://www.kreftforeningen.no/stoett_kr ... giver_2831
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Musikkplaster på Rockefeller 9. februar

Innlegg22 Des 2011, 11:40

Fryktelig historie, bra tiltak. Jeg støtter!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Musikkplaster på Rockefeller 9. februar

Innlegg04 Jan 2012, 22:17

Mycket fint initiativ och väl genomtänkt! Allt gott och välgång åt Linea och herr Hernes.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Dag G. Sørheim

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 02 Feb 2009, 22:16

Re: Musikkplaster på Rockefeller 9. februar

Innlegg14 Feb 2012, 00:39

Denne konserten var fantastisk. Åpnet med The Humble Servants. Det nye Beckstrøm-bandet er utrolig bra (og stort). Gleder meg til flere konserter med dem. Hellbillies, Øystein Greni, Young Neils (uten Jørn Christensen, men med Lundevall!), Valentourettes og Jim Stärk stod for rocken, og sammen med komiske innslag fra mannskoret og Atle Antonsen ble dette en uforglemmelig aften. Musikerne spratt opp på scenen, tilsynelatende uplanlagt, og spilte sammen med andre musikere fra andre band. De backet hverandre opp. Øystein Greni manglet en trommis, og tilkalte derfor Rune Lindstrøm. Lars Håvard Haugen spilte vel i nesten alle band. Lars Lillo gikk opp ned fra scenen og spilte der det passet best. Hvorfor ble ikke dette filmet? Så mange fantastiske musikere som spilte sammen og samtidig, hvilket de aldri har gjort før. Jeg følte meg heldig som fikk stå der på denne intime konserten og få med meg alt sammen. Jeg likte initiativet svært godt. Jeg tenker på Håvard Hernes og Linea, og ønsker dem alt godt.
It will go fast and it will go nice
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Musikkplaster på Rockefeller 9. februar

Innlegg14 Feb 2012, 11:52

Det hørtes jo veldig bra ut, Dag! Vi får håpe det ble noen kroner i kassa.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron