Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 14:01


Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg12 Aug 2011, 12:26

Blir nok offentliggjort på siden her snart... Jeg syns det er ganske tøft
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg12 Aug 2011, 12:41

Nå var du kryptisk! Hva er det jeg ikke har fått med meg her??
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg12 Aug 2011, 17:20

Hm...
Stockholm ligger väl på till Danmark?
:roll:
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg12 Aug 2011, 20:26

Bjørn Ivar skrev:Nå var du kryptisk! Hva er det jeg ikke har fått med meg her??

Ja, dette her var jammen meg litt av en teaser, kristian! Nå er jeg spent...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg13 Aug 2011, 02:05

deLillos på danskebåten? Hm, interessant hvis det er det du sikter til. De spilte jo på danskebåten i 2009, men regner med at de færreste av oss var der, så kunne jo vært interessant med en ny danskebåt-gig, hvor store deler av forumet kan samles :D Hvis min spådom stemmer, så ser jeg hvertfall frem til å slippe å tømme hele tax-free-sjappa for at det bulgarske coverbandet skal høres bra ut, og heller nyte verdens beste band sammen med noen rolige pils i baren :D
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg13 Aug 2011, 02:20

Ser at Teitur-konserten 16. september er avlyst, og da må det nesten komme en erstatter, så er dette deLillos kanskje? Eller er det et nytt klimaseilas deLillos skal være med på? Gleder meg til dette blir offentliggjort, og skal i hvertfall ha datoen 16. september i bakhodet:-)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg13 Aug 2011, 15:33

Borgersen skrev:.-..... så ser jeg hvertfall frem til å slippe å tømme hele tax-free-sjappa for at det bulgarske coverbandet skal høres bra ut, og heller nyte verdens beste band sammen med noen rolige pils i baren :D


He, he...ikke si noe stygt om Bulgarske danseband. De som er med i slike er ofte høyt utdanna musikere som kanskje har sin plass i Stavanger Symfoniorkester og som sper på en ellers dårlig lønn med å spille litt dansemusikk. Jeg kjente en Burgarer som jobba (jobber) i Kristiansund. Fpr å greie seg har en en stilling ved musikklinja i byen, jobber i sinfoniettaen i operaen i byen, underviser på musikkskolen og spiller i symfoniorkesteret. I helgene spilte han på Grand Hotell i sitt bulgarske band.
Utrolig trivelig fyr og usedvanlig musikalsk. Kiril Kirilov heter han. Kjempekar. Perkusjonist og freelanser. Selv hadde han et galgenhumoristisk forhold til dansebandspillinga si, husker jeg pleide å erte ham for dette på en høflig måte, og han flira og rødmet tilbake.
Min kjæreste hadde en klassekamerat på musikklinja på Inderøy, han var profesjonell sanger men greide selvsagt ikke å leve av dette. Han har de senere årene spilt gitar i et danseband på Sunndalsøra men vil ikke snakke høyt om dette når vi møter ham.

Vel avsporing igjen -
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg13 Aug 2011, 21:36

Hehe, bulgarske dansebandmusikere er faktisk ganske så dyktige musikere, det skal de ha. I fuktige omstendigheter har jeg og mine kamerater ofte svitsjet innom Tiankov TV, og selv om resultatet og musikkmusikkproduksjonen forlenger livet betraktelig (tar i utgangspunkt at teorien om at en god latter forlenger livet), så er det faktisk dyktige musikere som står der. Men hvis jeg først skal nærme meg noe som heter danskebåten, så har jeg likevel som krav å høre flinke musikere som faktisk spiller musikk jeg elsker, og som ser bra og kule ut. Så om Lars Lillo & co velger å legge en av sine konserter til en båt i retning Danmark, så skal jeg hvertfall sørge for at jeg har fri fra jobben den helgen... (litt synd for kjerringa som fyller 20 i desember, men hu har vært med på nok av deLillos-opplevelser dette året)
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg13 Aug 2011, 21:41

I mitt forrige innlegg kan det virke som om jeg bare er fan av deLillos for at jeg syns de ser bra og kule ut, men hvis man ser bort i fra mitt stigende promillenivå, legger godvilja litt til, og man i tillegg har sett på Tiankov TV før, så går forhåpentligvis den kommentaren igjennom uten noen videre kommentarer:-)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg15 Aug 2011, 15:45

For de som bor i steder i Norge uten fjesbok.
deLillos la ut en statusoppdatering for 14 minutter siden:

Jada, vi spiller på Stena Line den 5. November! Vi satser på 24 timer med deLillos stemning, det blir nok en litt annerledes tur med danskebåten...

Så da kan det umulig være feil å si det her på siden nå.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg15 Aug 2011, 16:02

Har oppdatert forsiden på delillos.no også... men er vel ikke så ofte noen er innom der kanskje :D
_________
Bedre før?
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg15 Aug 2011, 16:36

http://www.an.no/nmfu/article5697799.ece
Det høres ellers fantastisk ut med denne deLillos-konserten på danskebåten. Synd vi bor så langt unna, det blir jo en del penger som går med transport dit etc.
Ellers viser jeg til utklipp fra Bodø-konserten......"Søvnen min"...?? Hva er det for noe?? Ny sang?
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg15 Aug 2011, 16:41

Må vel være Søvn ..."For da kommer du inn, i søvnen min"... ellers er jeg mer nysgjerrig på "Fluen", seriøst? Nå er vi OT og bør over på ny tråd ...!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg16 Aug 2011, 00:37

Denne må vi på! Eller hva kristian? Bare å booke med en gang :D
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg06 Sep 2011, 09:39

Er det noen her som kunne være så snille å sjekke inn sammen med meg og samboern min? Siden Stena Line har 25-års aldersgrense, og jeg er 24, så må vi enten sjekke inn med foreldrene våre, eller noen som aldersmessig kunne vært foreldrene våre. Er egentlig litt for dumt at en person som har høyere utdanning, bodd borte fra foreldrene i over 5 år, og er forlova, ikke skal kunne dra på danskebåten uten foresatte...

Jeg regner med at det er slik at vi må bestille billetter sammen med dere som evt gidder å sjekke inn sammen med oss, så om det er noen på rundt 40 år eller mer som ikke har bestilt billett ennå, så si ifra:-)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg06 Sep 2011, 11:13

Jeg skal ikke ødelegge noe her, men jeg er ganske sikker på at dette ikke går an.
De er ganske streng på disse aldersgrensene sine.
Sitat fra Stena Line sine sider:

Det er 25 års aldersgrense på StenaCruise.
Unntak gjelder barn og ungdom i følge med foreldre eller foresatte.
Reiser du med barn du ikke er foreldre eller foresatt til, må skriftlig tillatelse fra foreldre kunne fremlegges ved innsjekking.
Om tillatelse ikke kan fremlegges kan det medføre at reisen ikke kan gjennomføres.

Og ifølge dette er man vel ungdom og får ikke dra uten foreldre frem til man er 25 år.
Tror du får ta kontakt med de og høre, men jeg er ganske sikker på at det ikke vil gå desverre.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg06 Sep 2011, 15:46

Jeg har selvfølgelig hørt med Stena Line, og de skrev følgende:

Hei igjen.

Det trenger ikke være deres foreldre men de som dere skal reise sammen med må være godt voksen og dere må sjekke inn sammen.


Så det er heldigvis et håp om å få med seg dette, uten å dra med mine foreldre og svigerforeldre:-)
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg06 Sep 2011, 17:31

Er vel ikke så stas å ha med foreldre på en sånn her seilas vil jeg tro nei..
Får tro noen går under definisjonen godt voksen her inne s¨å ordner nok dette seg får en tro .
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg06 Sep 2011, 17:50

Med en mor som har det som en tradisjon å stappe veska full av tupperware-bokser på danskebåt-buffè, så er danskebåt-turer noe jeg bevisst har unngått i hele oppveksten, så forhåpentligvis finner jeg noen her som kan være reservepappa eller reservemamma for meg for en helg:-)
Avlogget
Brukerens avatar

lasse

  • Innlegg: 174
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:54

Re: Racerbåt kjører ganske fort mot Danmark

Innlegg08 Sep 2011, 08:25

hehe håper det ordner seg borgersen: )
Neste

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron