Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 16:14


John Lennon

Her kan man diskutere ting som ikke har med deLillos å gjøre, dersom man måtte ønske å gjøre det på deLillos' nettsted. Bruk normal sunn folkeskikk! Ekle innlegg vil bli sanksjonert.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

John Lennon

Innlegg09 Okt 2010, 23:07

I dag burde John Lennon ha fått lov til å feire 70-årsdagen sin. Men slik skulle det ikke gå...
Har akkurat sett gjennom en del videoer på Youtube og får bare bekreftet det jeg mente fra før: Mannen hadde en rå stemme og er klart den mest spennende beatlen - med konkurranse fra George.
Noen dager etter Rockefellerkonsertene i desember er det ufattelige 30 år siden Lennon ble skutt.
RIP John!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: John Lennon

Innlegg09 Okt 2010, 23:47

Jeg har lite kunnskap om John Lennon utenom at han var gift med Yoko, var med i Beatles og at han lagde ei plate som het "Imagine". Noe jeg husker jeg synes var tåpelig var at han poserte halvnaken sammen med kona på TV og fikk oppmerksomhet for det.
Husker godt den dagen han ble skutt. Jeg var ti år i 1980 og tror det var et av hovedoppslagene i Dagsrevyen.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: John Lennon

Innlegg10 Okt 2010, 01:15

.... At Lennon ble skutt... Kanskje det største tapet i musikkhistorien? Magisk person, magisk musikk.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: John Lennon

Innlegg10 Okt 2010, 10:40

Asmund skrev:Noe jeg husker jeg synes var tåpelig var at han poserte halvnaken sammen med kona på TV og fikk oppmerksomhet for det.


Vel. Lennon og Ono kjørte en kampanje for fred og fikk masse mediaoppmerksomhet. Dette var midt under Vietnamkrigen og folk var ikke så bevisstløse som i dag.
I dag er folk også halvnakne på tv, men bedriver "skal vi danse" for egen vinning. Hva er mest tåpelig, Asmund? ;)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: John Lennon

Innlegg10 Okt 2010, 10:45

Bjørn Ivar skrev:.... At Lennon ble skutt... Kanskje det største tapet i musikkhistorien? Magisk person, magisk musikk.

Enig! Ironisk at en fredsforkjemper skal dø for pistolkuler. Men han er dessverre ikke alene om en slik skjebne. Ghandi, King jr er de to første jeg kommer på. Ikkevoldsforkjempere som bare ville ha en rettferdig verden.
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one".
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: John Lennon

Innlegg10 Okt 2010, 16:31

arne skrev:
Asmund skrev:
Vel. Lennon og Ono kjørte en kampanje for fred og fikk masse mediaoppmerksomhet. Dette var midt under Vietnamkrigen og folk var ikke så bevisstløse som i dag.
I dag er folk også halvnakne på tv, men bedriver "skal vi danse" for egen vinning. Hva er mest tåpelig, Asmund? ;)


He, he....joda, du har et poeng her, Arne. :D
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: John Lennon

Innlegg22 Nov 2010, 16:14

Hadde han vært i live så burde han vel vært en sterk kanidat til fredprisen , enig med dere andre klart den mest spennende Beatles medlemet. Sir James Paul McCartney er ikke særlig spennnende på sine eldre dager iallefall.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: John Lennon

Innlegg22 Nov 2010, 19:58

Brumm skrev:Hadde han vært i live så burde han vel vært en sterk kanidat til fredprisen , enig med dere andre klart den mest spennende Beatles medlemet. Sir James Paul McCartney er ikke særlig spennnende på sine eldre dager iallefall.

Helt enig, Brumm!
Macca er blitt en parodi på seg selv. Jeg misliker at han fortsatt gjør konserter, fordi stemmen hans kun er en blek skygge av hva den var. Nå bruker den gamle mester auto-tuning eller hva det heter. Usj!
Jeg var medlem i Wings Fun Club fra april 1980 til McCartneys fanklubb ble oppløst etter kona Lindas død i 1998, så det smerter meg å kritisere legenden.
Savnet av George Harrison er forøvrig stort. Han ble ufortjent litt glemt i glansen fra Lennon & McCartney.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: John Lennon

Innlegg08 Des 2010, 16:56

arne skrev:Noen dager etter Rockefellerkonsertene i desember er det ufattelige 30 år siden Lennon ble skutt.
RIP John!

I dag er den tunge dagen da interesserte kan minnes at det er gått 30 år siden John Lennon så meningsløst ble skutt. Lars Lillo begynte å snakke om dette her, da han ble avbrutt av publikum på fredagens konsert. Spent på om han hadde tenkt til å si noe mer om Lennon...
Uansett, i dag skal jeg brenne et lys for JL. som jeg gjorde det de første 10-15 årene på årsdagen 8. desember.
:cry:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: John Lennon

Innlegg08 Des 2010, 20:19

...og ikveld går det et program om ham på NRK1...
(dere tror sikkert jeg sitter og følger med på TV-programmet kontinuerlig - to TV-tips på kort tid nå - men det gjør jeg ikke altså, det har vært helt tilfeldig!!)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)

Gå til Alt annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron