Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 15:57


Egil Olsen

Her kan man diskutere ting som ikke har med deLillos å gjøre, dersom man måtte ønske å gjøre det på deLillos' nettsted. Bruk normal sunn folkeskikk! Ekle innlegg vil bli sanksjonert.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Egil Olsen

Innlegg13 Des 2011, 15:28

Nei, ikke Drillo - men Egil Olsen som i singer-songwriter'en.
Konsert på Parkteateret i Oslo i morgen onsdag 14.12, og har ellers vært på turné rundt omkring i Norge.
Sjekk det ut, både bra OG morsomt! Sjekk videoer på YouTube, feks denne: Go 4 Six
Skivene ligger også på Spotify.

---
Han debuterte for 10 år siden med julesangen wonderful feel. Den gang som uncle’s institution. Etter noen opp og nedturer, fant han seg selv, i hollywood, gikk solo fra sitt eget soloprosjekt og ga ut sitt første album som soloartist; i am a singer songwriter (-07). Deretter fant han kjærligheten med nothing like the love i have for you (-09) før det fremdeles rykende ferske albumet keep movin - keep dreamin (-11). Nå slippes alle 3 platene på vinyl. I tillegg slippes livealbumet egil olsen show.

Egil Olsen er en singer / songwriter utenom det vanlige, og er beryktet for sine utallige konserter der humoren i og ikke minst mellom sangene komplimenterer det såre, nære og naivt ærlige i musikken hans. Artisten har alltid gått sine egne veier, og blitt så respektert for sin musikk at han i fjor ble hyllet med egen tributeplate fra artister som blant andre Thom Hell, Side Brok, Robert Post, Jenny Hval og Sondre Lerche.

“Jeg føler meg gammel. Ikke bare 30. Men en tributeplate? Jeg føler meg egentlig død.” utalte han på sin 30-årsdag etter utgivelsen av tributealbumet nothing like the love we have for you - lovely renditions of egil olsen hits.

Han er blitt omtalt som en av Norges beste liveartister med sine små, men store låter. Livealbumet har fått tittelen egil olsen show, som han selv kaller konsertene sine. Her får du -i tillegg til nydelig musikk, gitarsolo bak hodet og tolkning av både Rapper’s Delight og Shaggys Boombastic -en del av småpraten mellom sangene og den unike kontakten han har med publikum.

Han spiller oftest alene, men har på parkteateret med seg flere musikere og spesielle gjester.


live-videoer:
se egil olsen og publikum gå crazy til den skamløse livefavoritten go 4 six med gitarsolo over hodet, allsang og jubel, med oppfordring til stage diving, crowd surfing og tit flashing: youtube

se egil olsen med orkester fremfører she and him (and i): youtube

se egil olsen covre shaggys boombastic: youtube
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)

Gå til Alt annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron