Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 12:28


Internet Wayback Macine (må prøves!)

Her kan man diskutere ting som ikke har med deLillos å gjøre, dersom man måtte ønske å gjøre det på deLillos' nettsted. Bruk normal sunn folkeskikk! Ekle innlegg vil bli sanksjonert.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Internet Wayback Macine (må prøves!)

Innlegg24 Mar 2011, 10:52

Vet ikke om dere har sett denne før, kom over den plutselig:
Internet archive - Wayback Machine

Rett og slett helt utrolig. Det er rett og slett intet mindre enn et arkiv over hele Internett - søkbart, "Surf på Internett slik det var"! Det er tatt snapshots av milliarder av sider helt tilbake til 1996... Man taster inn nettadressen og får se en oversikt over snapshotsene som er tatt (husk å trykke "show all").

Her er jo mulighetene enorme. Taster man inn delillos.no får man feks se det første snapshotet fra 1. mars 2000. Der kan man se det gamle designet og lese følgende hilsen:

"Hei! Nå har sidene blitt (litt) nye! Som dere kan se har Johan Bærland fornyet sidene våre litt, en stor applaus til ham!

Vi har endelig fått inn et forum, håper alle deLillos interesserte i hele landet vil skrive og utveksle synspunkter om oss! ("gamlinger", "kjedelig", "bedre før" eller "genialt", "dødsbra", "bedre enn noensinne"....) Det er opp til dere! Har dere spørsmål kan det hende vi svarer, vi er innom med jevne mellomrom!

Ellers har vi fått sider med bilder og musikk. Foreløpig ikke så mye spennende (bilder fra Rockefeller er vel det eneste som kan være interessant!), men vi har en plan om å legge ut oppdaterte bilder fra konserter osv., og musikk fra f.eks. innspillinger av plater, konserter eller kanskje utdrag fra gamle sjeldne plater..? Vi får se! På gjensyn.

Hilsen Lars, Lars F., Lars og Øystein."


Resten overlater jeg til dere.... :D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Internet Wayback Macine (må prøves!)

Innlegg24 Mar 2011, 14:07

Dette var rørende....men jeg kommer ikke videre når jeg trykker på linkene...?
Uansett artig å se hva vi diskuterte da, mye av det samme som nå og MINST like sært!
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Internet Wayback Macine (må prøves!)

Innlegg24 Mar 2011, 15:01

Nei, det er ikke alt som funker, og dessverre ikke forumet, eller lydfiler (noen som har instrumentalversjonen av Gal liggende? Si fra...). Men mange andre linker virker, som feks bilder, nyheter...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Internet Wayback Macine (må prøves!)

Innlegg24 Mar 2011, 21:51

Jøss, dette var morsomt, Bjørn Ivar!
Men umiddelbart fikk jeg kun opp forsiden fra 2008. Det virker ikke så lenge siden. Får kikke litt mer på denne gullgruben her! VG fra 1996 var jo patetisk! :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Alt annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron