Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 02:23


Coronahjelp: Spill norsk musikk!

Her kan man diskutere ting som ikke har med deLillos å gjøre, dersom man måtte ønske å gjøre det på deLillos' nettsted. Bruk normal sunn folkeskikk! Ekle innlegg vil bli sanksjonert.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Coronahjelp: Spill norsk musikk!

Innlegg15 Mar 2020, 17:09

NEA Radio i Trøndelag har den glupe ideen å kun spille norsk musikk for å støtte opp om norske musikere i Covid-19-krisen.
De oppfordrer andre lokale og regionale kanaler å gjøre det samme for å støtte norske musikere og komponister som ikke kan avholde konserter og dermed går glipp av inntekter.
Det er i en reportasje på NRK1 dette kommer frem med intervjuer osv fra Stjørdal. De bruker ca 700 000,- kroner i året på musikkrettigheter for å kunne spille musikk. Selvfølgelig småpenger, men tanken er jo svært god.
Dette burde jo det store stygge trollet selv, NRK, gjøre. Jeg er uansett dritt lei av å høre den formaterte musikken NRK sender, hvorav svært mye er utenlandsk. Etter hva jeg kjenner til, gjors de på å spille mest utenlandsk musikk fordi den er billigere å spille enn vår egen norske musikk.
Må være håpløst å være utøvende kunstner og ikke ha mulighet til å få inntekter. Kanskje det blir flere digitale konserter fremover? Her er lenke til en fyr som gjør nettopp det med hell!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

ArildHolLarssen

  • Innlegg: 2
  • Registrert: 01 Nov 2022, 10:01

Re: Coronahjelp: Spill norsk musikk!

Innlegg24 Apr 2023, 14:58

Premier League regnes som en av de sterkeste fotballigaene i verden, men om det er den sterkeste eller ikke, kan diskuteres og avhenger av ulike faktorer som lagspill, spillernes kvalitet og konkurranseevne. Når det gjelder lagspill, er engelske klubber sterkt involvert i europeiske konkurranser som UEFA Champions League og Europa League, og flere engelske klubber har vunnet disse konkurransene de siste årene. Når det gjelder spillerkvalitet, tiltrekker Premier League seg de beste spillerne fra hele verden, og mange toppspillere har spilt eller spiller for tiden i ligaen. Uansett er jeg ikke lenger bestemt til å bli fotballspiller. Det gjenstår å være en ivrig fan, og noen ganger å prøve lykken på https://mostbet-no.org/. Tross alt, noen ganger bringer flaks noe interessant til bordet.

Gå til Alt annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron