Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 20:05


Neil Young - Peace Trail 2016

Her kan man diskutere ting som ikke har med deLillos å gjøre, dersom man måtte ønske å gjøre det på deLillos' nettsted. Bruk normal sunn folkeskikk! Ekle innlegg vil bli sanksjonert.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Neil Young - Peace Trail 2016

Innlegg04 Jan 2017, 17:27

Lite slow här men nu är Peace Trail hörd.
Alla låtar är väl inte framtida klassiker alls men skivan har en sån galet speciell och läcker ljudbild att man gillar detta.
En klassiskt clean akustisk botten med röst och gitarr. Och så stråk av den där neilyoungelgitarren för att lägga stämning och ostämning.
Inget konstigt så långt.
Men sen har vi de underbart hursomhelstspelade kastrulltrummorna som ligger så nära lyssnaren att man har dem i knät.
Och så då och då ett galet överstyrt munspel som låter ganska exakt som orgeln i Sister RayWhite Light/White Heat.
Helt knasigt. Nytt och vackert med enkla medel. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Re: Neil Young - Peace Trail 2016

Innlegg05 Jan 2017, 10:22

Denne har han og sluppet på kassett.. det er det lite av om dagen.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Neil Young - Peace Trail 2016

Innlegg05 Jan 2017, 16:16

Kassett!?
Neil`rn som har affeksjon for god lyd og til og med sin egen MP3-spiller for kvalitetslyd!
Underlig.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

NoachimJilsen

  • Innlegg: 34
  • Registrert: 23 Nov 2015, 20:16

Re: Neil Young - Peace Trail 2016

Innlegg07 Jan 2017, 23:51

Neil har jo alltid vært "sånn"
Nesten som har "troller" virkeligheten. Da han lanserte PONO,og reiste rundt,og pratet om god lyd,high rez downloads,osv gav han jo også ut en plate spilt inn i den der eldgamle innspillingsboksen hos Jack White. Mer lo-fi kan man vel ikke få det.
Det er jo en av de mange grunnene til å elske den mannen :)
Og han har jo alltid vært opptatt av god lyd virker det som. Også etter vinylen døde litt ut. Psychedellic Pill er en av platene jeg har som låter best.
Nok avsporing fra meg :)
Peace Trail var bedre enn forventet. Som med alt annet er jeg mer glad i elektrisk,og aller helst med full vreng,så jeg var litt skeptisk til dette da jeg leste at den skulle være veldig akustisk. Enda mer overraket over prisen,da å få kjøpt en ny Neil Young plate til under en 200 lapp vel ikke har vært mulig på ganske lenge. Men vinylen låter fint den.

Gå til Alt annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron