Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 13:06


OLE PAUS

Her kan man diskutere ting som ikke har med deLillos å gjøre, dersom man måtte ønske å gjøre det på deLillos' nettsted. Bruk normal sunn folkeskikk! Ekle innlegg vil bli sanksjonert.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

OLE PAUS

Innlegg01 Jul 2013, 17:45

Ingen har väl missat att Paus releasade sin 3-CD nu i juni?
http://cdon.no/musikk/paus_ole/avslutningen_(3cd)-23559620
...och minst én svensk har köpt den. 8-)


"Nasjonalskalden Ole Paus takker for seg som plateartist med trippelalbumet Avslutningen (2013), bestående av delene "Oppgjøret", "Omfavnelsen" og "Avslutningen". Første offisielle single fra albumet er låten "Abrakadabra" som ikke er et trylleformular - bare kjent og kjær Paus-magi.

Del 1, «Oppgjøret», er en refsende og bjeffende plate der han sparker både oppover og nedover, slik han gjorde på 70-tallet gjennom Pausposten. Dette var en serie med album der han brukte skillingsvisens form til å skrive korte, ironiske og, på grensen til injurierende, kommentarer til samfunnsliv, politikk og kjendisenes overfladiske liv. På «Oppgjøret» vil han fortsette i samme form men bare med nåtidens aktuelle temaer, så det er bare å glede seg! Håkon Iversen har produsert «Oppgjøret»

Del 2, «Omfavnelsen», viser Ole fra hans mest generøse og rause side. Her har han invitert med seg andre artister, som på en eller annen måte har berørt hans rike karriere, til å gjøre låter han har spesialskrevet akkurat for dem. Ole gjester på et par av låtene, men de fleste fremføres av gjesteartisten alene. Informasjon om gjesteartistene slippes fortløpende. «Omfavnelsen» er spilt inn i Rainbow Studio, med Håkon Iversen som produsent, og Jan Erik Kongshaug som tekniker.

Del 3, og siste, del i denne fantastiske pakken er «Avslutningen», som også er navnet på hele trilogien. Det er en ren Ole Paus plate med helt nye låter i tradisjonell og poetisk Paus-stil. Her får man blant annet singelen «Abrakadabra», og den vakre balladen «Kom hjem», som ble fremført på årets Spellemannshow i mars. «Avslutningen» er spilt inn i Ål i Hallingdalen med Håkon Iversen som produsent og Tor Magne Hallibakken som tekniker."
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: OLE PAUS

Innlegg20 Nov 2019, 22:34

Ole Paus 13 cd-box - samlat 70-tal.
Ole Paus 9 cd-box - samlat 80-tal.
Release på Josefines Vertshus 22/11.
8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: OLE PAUS

Innlegg21 Nov 2019, 10:26

Samt gjør endel konserter og gir ut plate neste år sammen med Motorpsycho.
Avlogget

Kjelli

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 04 Mai 2015, 09:09

Re: OLE PAUS

Innlegg25 Feb 2020, 13:05

Ole Paus på åpen øving med Sæther, Ryan, Fiske og Järmyre (aka Motorpsycho). Veldig bra skive!

Bilde
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: OLE PAUS

Innlegg04 Mar 2020, 21:23

Bra platta ja! 8-)
Ännu ett fint kapitel i den gigantiska bok som är Ole Paus.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Alt annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester