Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 15:42


Mott the Hoople

Her kan man diskutere ting som ikke har med deLillos å gjøre, dersom man måtte ønske å gjøre det på deLillos' nettsted. Bruk normal sunn folkeskikk! Ekle innlegg vil bli sanksjonert.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Mott the Hoople

Innlegg29 Apr 2013, 15:17

Hade ju nöjet att bevittna the original Mott the Hoople på Hammersmith 09.
Nu efter 4 år kommer en chans till!
Inte klassiska Hammersmith men bara 5 datum igen.
Ojojoj:
8-)

"The band, whose fame was established initially by their incandescent live shows, reformed to celebrate their
legacy in 2009, which saw them play a series of critically and commercially successful live dates to mark their 40th
anniversary. The gigs, including a 5-night, sold-out stint at London’s Hammersmith Apollo, were the first time the
original lineup had played together in over 35 years, and brought a tear to many a fan’s eye.
The universally lavish praise for them included a 5/5 Daily Telegraph review that declared “Mott The Hoople storm back to London for a dazzling night at the Hammersmith Apollo.”
The band will be returning to the UK in November 2013 for five dates only:
Mon 11th Nov Birmingham Symphony Hall
Wed 13th Nov Glasgow Clyde Auditorium
Sat 16th Nov Newcastle City Hall
Sun 17th Nov Manchester O2 Apollo
Mon 18th Nov London The O2
The shows will feature original members Verden Allen (keyboards/vocals), Ian Hunter (vocals/guitar / piano), Mick
Ralphs (guitar/vocals) and Overend Watts (bass/vocals). Due to ill health, original drummer Dale Griffin will be
substituted by Martin Chambers (The Pretenders).
All tickets are priced £40, except London, which is £45 – subject to booking fee and available through
http://www.aeglive.co.uk Tickets go on sale at 9am GMT Friday 26th April 2013."
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Mott the Hoople

Innlegg16 Apr 2019, 16:58

Mm Mott the Hoople 74 - som de annonseras som nu - har gjort ett par gigs igen, bla New York; 45 år sedan sist. Ja de gör grejen från Dalhalla 18 igen med bara låtarna som kördes med Fisher/Bender-Mott. Lysande recensioner igen.

Och så har Ian Hunter stort fyradagars 80-årskonsertfirande med olika setlistor olika kvällar med klimax på själva 80-årsdagen 3 juni:
https://citywinery.com/newyork/ian-hunt ... d-6-3.html

Själv gläder jag mig i dagarna åt boxen Mental Train med Island-Mott 1969-1971 som jag äntligen skaffade. Älskar verkligen det Mott och speciellt musikerna - så snygg och personlig kemi mellan Watts/Griffin/Allen/Ralphs/Hunter.
http://www.superdeluxeedition.com/news/ ... 1969-1971/
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Alt annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 13 gjester

cron