Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 22:41


Cover bilder

Meldinger fra webmaster, samt spørsmål ang. hjemmesidene, postes her.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

brovig

  • Innlegg: 2
  • Registrert: 11 Jan 2011, 05:33
  • Bosted: Toronto, Canada

Cover bilder

Innlegg11 Jan 2011, 06:08

Finnes det noen virkelige gode digitale (JPG) eksemplarer av cover bildene til Delillos CDene noensteds, og da særlig de 3-4 første? Jeg har CDene selv men jeg har ingen god scanner. Jeg har rippet disse CDene og lagt de inn på iPoden min og skulle veldig gjerne hatt gode JPG filer til å legge ved. De aller fleste store artister har slike filer tilgjengelig på nettstedene deres men ikke Delillos.
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Cover bilder

Innlegg11 Jan 2011, 19:04

Scanning har jeg prøvd på en god scanner, dette gir for liten oppløsning.

Det du må gjøre er å ta et bilde av LP-cover med et kamera av meget god kvalitet, dvs. over 4000,- i pris. Da får du høyoppløselige bilder og lagre disse som JPG.Jeg tror jeg har liggende noen slike på backup-lagringsenheten en plass. Bildene må takes ute i dagslys med stativ etc. eller inne med godt lys.
For all del ikke prøv med blitz



Asmund
Avlogget

brovig

  • Innlegg: 2
  • Registrert: 11 Jan 2011, 05:33
  • Bosted: Toronto, Canada

Re: Cover bilder

Innlegg14 Jan 2011, 19:59

Vel, ja, det er nok mye bedre slik som du beskriver! Og om du har slike bilder av noen delillos CDer ville jeg satt veldig stor pris på å få en kopi!

Men selv gode scannede JPGs ville vært bedre enn det som finnes på nettet i dag. Det som ligger der ute av Delillos greier nå er bedrøvelig.

Kanskje det aller beste ville være om plateselskapet fant fram originalene? Ser man på Beatles.com f.eks. så har de 600x600 pixel JPGs av alle skivene deres og de er noe av det beste som finnes på nettet.

AlbumArtExchange.com er forresten et bra sted for gode JPGs...

Scott

Gå til Teknisk prat og meldinger fra webmaster

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester