Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 22:04


HOVEDMENYEN

Meldinger fra webmaster, samt spørsmål ang. hjemmesidene, postes her.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

HOVEDMENYEN

Innlegg27 Apr 2010, 18:37

Hejsan. Är inte Hovedmenyen och dess underrubriker där i vänsterkanten för anonymt och osynligt? Tycker det borde vara större text, större mellanrum mellan raderna, kanske annat typsnitt också.

Och det är samma hela vägen. Om man klickar på Utgivelser får man upp 6 milimetersmå rubriker i standardtext. Och så tätt skrivna att man knappt kan peka in sig med pilen och träffa rätt rubrik med Beckström eller vad man vill ha.
Kan inget om det tekniska... Men ni experter som vet vad som går att göra och vad som inte går - vad tror ni?

(Också här inne i diskussionerna - Legg inn et nytt emne står med så liten text att jag alltid får leta runt på sidan innan mina ögon finner vad jag ska göra och trycka på. Ok kanske är mina ögon...)
/Old Man :?
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: HOVEDMENYEN

Innlegg29 Apr 2010, 18:11

Hibbitt skrev:Hejsan. Är inte Hovedmenyen och dess underrubriker där i vänsterkanten för anonymt och osynligt? Tycker det borde vara större text, större mellanrum mellan raderna, kanske annat typsnitt också.

...för underförstått tror jag att såna små detaljer inte är så små utan kan spela sin bidragande roll till att besökare inte hittar vad de ska göra / inte faller för lockelsen att starta ett nytt glimrande ämne...
.
.
.
.
.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: HOVEDMENYEN

Innlegg01 Mai 2010, 00:47

Takk for tilbakemelding, Hibbitt. Skal se hva jeg får til ang. dette :)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: HOVEDMENYEN

Innlegg01 Mai 2010, 12:14

Jeg er glad for at forumet nå åpnes i nytt vindu, slik at jeg ikke mister hovedsiden.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Teknisk prat og meldinger fra webmaster

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester