Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 15:14


Ny hjemmeside på gang.

Meldinger fra webmaster, samt spørsmål ang. hjemmesidene, postes her.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Ny hjemmeside på gang.

Innlegg14 Mar 2014, 21:39

Hei!

Dette ble i kveld postet på Facebooksiden til deLillos:

Sitter og jobber med ny hjemmeside, som snart blir klar! Bare å glede dere...


Det ble postet en teaser, hvor adressen til siden er klar og tydelig: http://delillosweb.wix.com/delillos. Regner med at dette er en midlertidig adresse.

Bilde
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg15 Mar 2014, 00:15

Ja, så dette her i høyremargen på den gamle hjemmesiden. Ser friskt ut, og det er direkte link til "deForum"! Nydelig!
Dette blir spennende, lurer på når denne går på lufta offisielt?
:D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg15 Mar 2014, 00:20

Ser at det langt i fra er noen komplett diskografi på den nye siden. Det bør rettes opp! Her må full oversikt over alt bandet har gitt ut på plass. Alt fra vinyl, cd og digitale filer av alle sorter. Singler, EP-er, alternative utgaver osv. Videoer og filmer burde også gjøres rede for. :ugeek:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg15 Mar 2014, 18:11

Dette blir bra, husker jeg var litt skeptisk da hjemmesiden ble byttet ut sist.
Men denne gangen ser det mer gjennomtenkt ut , ville også hatt en link til forumet på toppen der. Bra jobbet :)
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg19 Mar 2014, 17:14

Spennende!
NB - utrolig viktig at forumet ikke forsvinner eller blir nullstilt slik som ved forrige oppgradering! Mye historikk som ble borte da.

Facebook og forum har forskjellige målgrupper - begge har livets rett! Tenk bare på deLillos-quizen vår, som nå har nesten 81.000 visninger! :D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

thomasrino

  • Innlegg: 225
  • Registrert: 16 Jan 2009, 22:16
  • Bosted: Hamar

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg20 Mar 2014, 12:37

Linken til deForum på den nye siden går rett til forumet her ser jeg, så tar det for gitt at deForum består intakt. :)
Mvh.
Thomas Rino
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg21 Mar 2014, 17:55

Bjørn Ivar skrev:Spennende!
NB - utrolig viktig at forumet ikke forsvinner eller blir nullstilt slik som ved forrige oppgradering! Mye historikk som ble borte da.
Facebook og forum har forskjellige målgrupper - begge har livets rett! Tenk bare på deLillos-quizen vår, som nå har nesten 81.000 visninger! :D


Sant. Viktigt!
Men detta blir nog bra. Ser snyggt ut och alltid uppfriskande med nytt - och bättre. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Ludde

  • Innlegg: 101
  • Registrert: 03 Feb 2009, 21:46

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg01 Apr 2014, 17:21

Hei, vi jobber med siden og jeg kan love at den skal bli bedre enn den har vært - men vi satser mest på innhold, og ikke så mye på nyheter og småsaker, det er rett og slett enklere å brukwe FB/twitter etc... Vi vil ha bilder dere aldri har sett før, på sikt også et arkiv med gamle intervjuer/anmeldelser osv som dere antageligvis vil sette pris på :D Og så skal vi prøve å oppdatere og videreføre den gamle diskografien til Jon Erik Høgvold, som jeg fant en kopi av nettopp ;)
Hva ønsker dere dere mest på en deLillos-side? (bortsett fra forumet da, hehe...)
Hilsen Ludde.
_________
Bedre før?
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg01 Apr 2014, 21:56

Ludde skrev:Hei, vi jobber med siden og jeg kan love at den skal bli bedre enn den har vært - men vi satser mest på innhold, og ikke så mye på nyheter og småsaker, det er rett og slett enklere å brukwe FB/twitter etc... Vi vil ha bilder dere aldri har sett før, på sikt også et arkiv med gamle intervjuer/anmeldelser osv som dere antageligvis vil sette pris på :D Og så skal vi prøve å oppdatere og videreføre den gamle diskografien til Jon Erik Høgvold, som jeg fant en kopi av nettopp ;)
Hva ønsker dere dere mest på en deLillos-side? (bortsett fra forumet da, hehe...)
Hilsen Ludde.

1. Det som hele tiden har gjort deLillos-web'en så bra er at dere gutta i bandet bruker sidene og leser forumet. At du er så aktiv, Ludde, er knallbra! Det opplever jeg som uhyre eksklusivt. Det spiller ingen rolle om du bor i Mosjøen, Stockholm, Bergen eller Mjøndalen. Vi føler oss like nært bandet som de som holder til i Oslo på grunn av dette.
2. Usette fotos, gamle anmeldelser og en grundig diskografi er et pluss. Med grundig diskografi tenker jeg på detaljpirk på nerdenivå. Slik som vi her inne elsker. F.eks opplysninger om røde, blå, grønne, gjennomsiktige eller spraglete vinylutgaver. Gjerne med antall eks opptrykket.
3. Om dere kommer over opplag av t-skjorter eller annen merchandise hadde en shop vært knall. Men det er ressurskrevende og kanskje litt uaktuelt.
4. Kanskje dere kunne hatt noe slikt som Paul McCartney har, nemlig en spørrespalte. F.eks "Månedens spørsmål". Trekk ut et av spørsmålene vi sender dere på mail, og legg ut svaret i en fast spalte.
Ellers hadde jo lyd- og videoarkiv vært fristende.
5. Fansens bilder. Her kunne vi ha sendt inn fotografier vi har tatt opp gjennom tidene.
6. Helt enig i at nyhetssaker lett kan overføres til Twitter osv. Det gir litt rart signal når ferskeste nyhet på hjemmesida er et oppslag fra 22.11.13... Det indikerer at her skjer det lite.

Jeg er glad for at dere ønsker innspill, Ludde. Håper du får mange nye ideer, selv om ikke det er rare greiene du fikk av meg nå.
:-)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Ny hjemmeside er på lufta!

Innlegg04 Apr 2014, 22:59

Hurra, så var de nye sidene aktivert, gitt! Delikat er førsteinntrykket mitt. Men savner en returknapp fra forumet tilbake til delillos.no. Ser bra ut dette her! :)
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg04 Apr 2014, 23:02

Edit: Nå ser jeg forresten at forumet åpnes i nytt vindu, slik at man beholder hovedsiden. Den er grei på pc, men kanskje ikke på smartmobil?
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg05 Apr 2014, 01:01

Husker i 1995 så var faktisk deLillos-sidene (Atles)
trukket frem på et NRK-program om internett som ganske grensesprengende og som et eksempel på hva internettet kan brukes til.
Utlegg av sangtekster, akkorder, plater, bilder, turnelister.
Like nært om du satt i sentrum av Oslo eller på en datasal i Levanger.

Jeg mener at Facebook er greit, men det har vært lite refkekterte diskusjoner og kvalitative dybdestudier av om Lars er høres forkjøla ut på den ene eller den andre sangen f.eks.
Blir vanskelig å få med den gemene massen på slikt.

Og sidene ble bra, delikat, vil jeg si!!
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Ny hjemmeside på gang.

Innlegg12 Jun 2014, 11:44

Flott med kommentarer och minnesbilder från Lars angående plattorna.
Kanske funnits ett tag men jag upptäckte det nu i veckan.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...

Gå til Teknisk prat og meldinger fra webmaster

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron