Flott at de stiller opp på slike "fjortis-show" også, som har stor oppslutning som du sier, og det er viktig at ungene lærer seg litt om musikk:-) Og da er ikke
Hjernen er Alene en dum låt å bli introdusert for, selv om låta ble litt amputert, slik som forventet.
Jokke-coveren var forferdelig spør du meg, og fikk vel fortjent terningkast 1 hos Dagbladet. Men det som var interessant å se var hvor smiskete og hyklerske dommerne var da de skulle omtale Jokke. Jeg var selv på audition da jeg sang en egenkomponert låt, og da fikk jeg tilbakemelding fra Bettan (som jeg forøvrig ikke visste var en annerkjent tekstforfatter...) på at jeg ikke burde skrive direkte, og ikke benytte ord som
hat i tekstene mine. (verselinjen jeg sang var
...jeg vet nøyaktig hva jeg gjorde, og skjønner hvis du hater meg. Man lærer så lenge man lever, men det gikk utover deg...). Men i dag, på noe halvhjertet vis, hyller de rockepoeten Jokke, selv om et av hans kjennetegn var at han var veldig direkte i skrivestilen, og ikke akkurat var en flinkis-vokalist (som også jeg fikk beskjed om var det som var viktig i den konkurransen)...
Jeg kunne skrevet side opp og side ned med mine meninger angående X-Factor, men dette er tross alt et deLillos-forum, og å kritisere den slags programmer er ikke veldig kreativt, så jeg skal gi meg her
Men artig at gutta stilte opp på det her, sånn at flere unge fans blir rekruttert, slik at deLillos fortsatt kan holde på også om 25 år, uten at de eneste dedikerte fansene er de som har holdt ut i flere tiår allerede:-)