Asmund skrev:Bjørn Ivar skrev:Brumm skrev:" Han spiller på tamburin. Spiller man forresten tamburin, eller bare slår man?
"
Man spiller vel tamburin skulle en tro, blir fort avsørende visst man ikke holder rytmen iallefall
Ser Rune er der også men tror det er Paache som spiller trommer på Hjernen er alene
Det er iallefall hyggelig å se at begge er med.
I mine øyne
spiller man tamburin, mens man
klasker feks bordtennis og badminton (og tennis).
Jeg slenger meg på debatten!
I mine øyne så går det an å både slå og å spille på tamburin, på samme måte som det går an å
slå trommer og å
spille trommer. Man kan tenke seg det går an å si at den gode slagverker SPILLER trommer mens amatøren SLÅR trommer...!
Kraftigt OT i denne tråd "Gratiskonsert i Bergen" för det är ju en fördel att hålla ämnena tydliga - annars blir det så svårt att hitta tillbaka till diskussioner och fortsätta gamla spörsmål. ...men det där löser sig kanske naturligt när alla skrivna emnen förvinner igen... ...sa han cyniskt ironiskt...
Men hur som helst - Tamburin är underskattat! Viktigt instrument som alltid kryddar en inspelning. Klart svårt att spela eftersom varje slag som inte ligger i takt hörs så otroligt fel.
Alla har hört Dylans
Like a Rolling Stone. Alla tror att det är orgelns feta ljud som gör låtens hemlighet. Eller Dylans vresigt vassa röst. Eller de där gitarrfigurerna. Men lyssna på
tamburinen! Hur den spelas. (Och sedan kan man inte lyssna på
Like a Rolling Stone - man hör bara tamburinen...)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...