Dato/klokkeslett: 29 Mar 2024, 04:27


Wrightegaarden

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

jana

  • Innlegg: 9
  • Registrert: 14 Jul 2010, 13:31
  • Bosted: Porsgrunn

Wrightegaarden

Innlegg03 Aug 2011, 21:47

Til lørdag er det klart for konsert i Langesund.
Har ikke vært på dL konsert siden plateinnspillingen på Rockefeller så det skal bli bra.
De har spilt 2 konserter i Telemark i år uten at jeg hadde mulighet til å dra på de.

Jeg er ikke noe aktiv skribent her på forumet men er jevnlig inne å kikker på hva dere hardbarka fans skriver.
Da det ikke ser ut som det er noen som skriver noe fra konsertene som dL har i mitt fylke så kan jo jeg ta meg den friheten å fortelle litt fra disse.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Wrightegaarden

Innlegg06 Aug 2011, 01:44

Hei jana!
Supert om du skriver. Venter spent ... :-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Borgersen

  • Innlegg: 107
  • Registrert: 08 Des 2009, 13:59
  • Bosted: Ilseng

Re: Wrightegaarden

Innlegg08 Aug 2011, 01:44

Jeg var på Wrightegaarden i går kveld, og kan prøve meg på et referat, fra mitt ståsted, som muligens var noe annerledes enn for de andre gjestene.

Oppladningen til konserten for min del ble litt annerledes enn vanlig. Jeg og min kjære skulle starte vår ferie med å reise fra Rena til Langesund for å nyte deLillos live for tredje gang denne sommeren, og jeg så muligheten til å gjøre denne konserten ekstra spesiell. Dagen før konserten hadde vi 1. års-jubileum, og i den forbindelse har min samboer mast om forlovelsesring i flere uker og måneder i forveien, men jeg tyr sjelden til klisjeer, så noe forlovelsesring på dagen vår var ikke aktuelt, men jeg så altså mulighet til å gjøre noe med saken dagen etter.

5 uker før konserten tok jeg kontakt med Lindstrøm, som jeg og min samboer hadde møtt i forbindelse med konserten i Hamar, og der hadde hun ytret ønske om å få høre "Du er min Supermodell", som fra dag 1 har vært vår sang. Rune syntes det var en god idè, men jeg skjønte selvsagt at det var mer som skulle til for at det skulle skje. Jeg la derfor noen spenstige planer, og tok som sagt kontakt med Rune, og forhørte meg om de kunne spille denne sangen i Langesund. Jeg la fram mine ideer, og Rune tente på ideen. Han tok etterhvert oppgaven på veldig alvor, og truet med å forlate bandet i protest om han ikke fikk gjennomslag for vår plan:-) Det ble mange telefonsamtaler med Rune utover sommeren, og helt frem til rett før konsertstart, og dette var en utfordring da min samboer er av den nysgjerrige typen, og alt av bevis måtte slettes og skjules, slik at hu ikke fikk mistanke om planen til meg og Rune.

Jeg og Rune har akkurat avsluttet vår siste samtale den 6. august ca kl. 19.30, og jeg og samboeren setter kursen mot Wrightegaarden for å sikre oss gode plasser før konsertstart. Rune har gitt meg beskjeden; De kommer til å spille "Du er min Supermodell" denne kvelden. Jeg kan derfor gjennomføre mine planer. Under bilturen har som vanlig samboeren min maset om at hun håper de vil spille låten vår, men jeg forklarer for tusende gang at dette neppe skjer, da dette er en lite aktuell låt som ikke er blitt spilt på flere år. Hun slutter med maset, og hun er forberedt på å ikke få viljen sin. Så skjer det som jeg minst hadde forventet;

I halvtimen før konserten er det en liten gutt på scenen som har funnet papir som han fant ut at det var lurt å lage papirfly ut av. Papirfly er gøy, men ikke så gøy da det viste seg å være setlisten. Siden jeg og min samboer sto foran scenen, og samboeren min ble fort fristet av papirflyene så gjorde jeg alt jeg kunne for at hun ikke skulle gjøre bry seg om gutten med papirflyene. Gutten ga seg ikke, og min kjære syntes tydelig at papirflyene var mer spennende enn meg. Etter mye papirflykasting, så gikk det etterhvert opp for hun at setlisten stod der, og etter langt og lenge så hun låten hun hadde ønsket seg. Hun sa ingenting, men jeg skjønte det på den intense gleden hun viste, men jeg insisterte på at absolutt ikke ville ha røpet noe av setlisten, og forklarte min merkelige oppførsel i forkant med dette. Hun hadde altså funnet ut at Supermodell-sangen vår skulle bli spilt for første gang på flere år, men hu mistenkte ikke meg, eller noen av de andre planene mine som dere snart vil finne ut av.

Konserten startet med "Min Beibi Dro Avsted", og gutta var åpenbart i godt humør på scenen. Siden jeg var konsentrert om jobben jeg skulle gjøre, så var jeg ikke i vanlig konsertmodus, så jeg husker ikke den videre setlisten helt nøyaktig. Men de fulgte hvertfall opp med "Morgenstund med naken mann" og "Nei ikke gjør det". Etterhvert kom "Flink", og etter denne kom endelig "Du er min Supermodell". Lars Lillo forklarte at dette var en låt de ikke hadde spilt på en stund, og at den betydde noe spesielt for et par av de fremmøtte. Låten kom, og samboeren min ble ikke overrasket, etter den iherdige papirflykastingen. Overrasket ble hun derimot da jeg tok fram en skinnende ring fra lommen og satt meg ned på kne. Hun fikk endelig sin ring, og jeg fikk mitt ja. Jeg viste hun inngraveringen inni ringen hvor det stod "Du er min Supermodell". Jeg hadde greid å gjøre et stk kvinnfolk lykkelig, i samarbeid med deLillos, og først og fremst Rune som var pådriveren for dette. Min samboer, som nå også var min forlovede, skjønte derimot ikke at frieriet, den inngraverte ringen, og den plutselige iveren til deLillos med å spille denne 5 år gamle låten hadde en sammenheng. Hu trodde rett og slett at de hadde hørt på hennes forespørsel i etterkant av Hamar-konserten, men da Lars Lillo spurte meg etter låten om frieriet gikk bra, så skjønte hun at dette var nøye planlagt.

Etter dette var jeg og min forlovede i litt annen modus enn vi pleier under deLillos-konsert, og jeg fikk ikke med meg alt som skjedde på scenen, men jeg opplevde hvertfall at stemningen var stigende, og gutta ble bare bedre og bedre utover kvelden. Publikum tok som vanlig av under "Neste Sommer", "Kokken Tor" og "Smak av Honning", og slagere som "Tøff i Pyjamas" og "Hjernen er Alene" var også høydepunkt blant publikum. Et overraskelsesmoment for meg og forloveden var at de på slutten spilte "Hva har du tenkt", som også er en av min forlovedes favoritter, og dette var en veldig fin versjon som passet veldig inn denne kvelden. Av ekstranumrene husker jeg ikke nøyaktig hva som var, men etter de avsluttet skjedde det noe annet som var ganske spesielt; Ved siden av oss under hele konserten stod en mor og en sønn fra Bærum som hadde tatt den lange turen, og gutten på ca. 10 år storkoste seg. Han fikk stå foran inngjerdingen, og hadde skikkelig orkesterplass der han stod. Da bandet takket for seg stod han der med penn og papir i håp om å få autografen til sine helter, og hele bandet tok seg god tid til dette. Et stort øyeblikk for gutten, og det er gøy å se at et band kan gi så mye glede til både store og små, slik jeg, min samboer og den lille gutten fikk denne kvelden. Men noe som var litt ekstra spesielt under denne autografskrivinga, var at Lars Lillo helt impulsivt begynte å spille en vakker versjon av "Seng" mens han satt og skrev sin autograf, og resten av bandet ble litt satt ut. Lindstrøm hentet en tamburin og joinet, mens Beckstrøm og Ludde var litt passive, men Lars Lillo instruerte de mens han spilte på keyboardet, og de ble etterhvert med. En koselig avslutning på konserten, med en låt jeg personlig elsker, og som skapte en trivelig atmosfære på en nydelig kveld, med et herlig publikum, og et herlig band. Og ikke minst; en herlig forlovede som takket ja til å en dag bli min supermodell.

Med det avslutter jeg et (altfor?) langt referat, som mer ble en referat av min opplevelse den kvelden, og arbeidet i forkant, og ønsker å takke bandet som igjen gjorde en knalljobb på scenen, og som ellers skapte en uforglemmelig opplevelse for meg og min kjære. Rune fikk en ekstra god klem av meg etter konserten, og det var veldig velfortjent etter all energi han har lagt ned for å få dette til. At deLillos alltid har brydd seg ekstra om fansen sin er ikke noe nytt, men at de valgte å gjennomføre dette er ganske rørende, og noe jeg og min supermodell er evig takknemlig for.

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron