Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 14:10


Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Christian

  • Innlegg: 10
  • Registrert: 18 Mar 2010, 02:27

Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg14 Des 2010, 16:49

deLillos spiller sin eneste utekonsert denne sommeren på denne flotte scenen. Billetter ute nå!!
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg14 Des 2010, 17:03

Der slo du meg med et par minutter, Christian! Skulle akkurat skrive om det - bra det er flere detektiver her! Dette blir nok en fin kveld på Oslos tak...
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg14 Des 2010, 17:14

Alftfor seint ute jeg også ;)

Link:
http://www.grefsenkollensvenner.no/inde ... r&Itemid=7

NB! Denne konserten blir nok fort utsolgt!

Edit: Da er billetter bestilt
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg14 Des 2010, 19:35

JIP skrev:Alftfor seint ute jeg også ;) Link:
http://www.grefsenkollensvenner.no/inde ... r&Itemid=7 NB! Denne konserten blir nok fort utsolgt! Edit: Da er billetter bestilt


Noen som vet hvor mange det er plass til her? Er det kun spiseplasser, eller er det en tradisjonell utescene med plass til mange hundre mennesker? :?:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Christian

  • Innlegg: 10
  • Registrert: 18 Mar 2010, 02:27

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg14 Des 2010, 21:16

Tror ikke det er spiseplasser i det hele tatt ute. Flere hundre plasser, sittende og stående. Hvor mange hundre vet jeg ikke.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg14 Des 2010, 23:37

Christian skrev:Tror ikke det er spiseplasser i det hele tatt ute. Flere hundre plasser, sittende og stående. Hvor mange hundre vet jeg ikke.


Flott, Christian! Greit å vite!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg15 Des 2010, 11:11

Kapasitet Grefsenkollen utendørs: 1500 stykker

Større plass en jeg trodde - så da får flere gleden av denne konserten.

Hvordan er utsikten?
Bilde

Som det skrives - få steder passet det bedre å spille sveve over byen.
Avlogget

SceneGrefsenkollen

  • Innlegg: 2
  • Registrert: 27 Des 2010, 14:43

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg27 Des 2010, 15:02

Litt nyttig info om sommerens eneste deLillos-konsert i Oslo: Sommeramfiet vårt på Grefsenkollen har plass til ca 1500 mennesker. Scenen er plassert i bunnen av et naturamfi med fantastisk utsikt over hele byen. Det er sitteplasser i tribune, på krakker foran scenen eller hva med et medbragt teppe på en knaus i naturamfiet? Selvsagt serverer vi mat og drikke, enten du velger å bestille deg plass på bordene i bakhagen eller kjøper noe enklere.

Langt å reise sier du? Neida, bare ta banen til Storo, så kjører vi deg den siste biten opp med busser.

Flott blir det - og vi er veldig stolte av at vårt norske favorittband valgte oss som sommerarrangører. Velkommen!

Lars
Scene Grefsenkollen
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg11 Jan 2011, 17:05

Gleder meg til denne konserten... Og det kan ligge til rette for en utenomjordisk opplevelse av mer enn én grunn: denne kvelden får vi nemlig total måneformørkelse! Kan bli magisk. Bra timing med konsert akkurat her... Vi får bare be om pent vær! Formørkelsen har flere faser, det første starter kl 19:24, mens totaliteten starter kl 21:22.

Les mer her

Perfekt bakteppe med mørkerød fullmåne! Kanskje dette kan inspirere låtvalget... Hvor mange sanger har med noe om månen? Månemann må jo selvsagt komme! Ellers kan jeg ikke komme på noen... Så en oppfordring er på sin plass: månen fortjener en deLillos-låt, Lars! 8-)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg18 Mar 2011, 13:21

Har du kjøpt billetter til deLillos-konserten 15. juni, får du nå en ekstra grunn til å glede deg.
Ingrid Olava holder konsert med hele bandet sitt før deLillos går på scenen.

Hun sjarmerte og imponerte stort da hun holdt intimkonsert hos oss i 2009. Ifjor utga hun det kritikerroste albumet "The Guest", et album som medførte at hun ble kåret til årets kvinnelige artist under årets Spellemannpris. 15. juni får du altså to flotte konserter for prisen av en!

http://www.grefsenkollensvenner.no/inde ... s&Itemid=6
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg18 Mar 2011, 13:28

Utrolig bra! Dette blir litt av en kveld! La oss håpe på pent vær....
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg07 Jun 2011, 12:04

Desverre får ikke vi til å ta turen til Oslo denne gangen. Litt surt, dette er mitt i uka og mye skal klaffe osv.
Håper på fyldig referat etterhvert her på forumet, med bilder etc. Kanskje noen får anledning til å snakke med noen av gutta om hvordan det er å være med på det som skal skje i sommer med festivaler omkring i landet. Sikkert veldig forskjellig publikum f.eks. Kos dere!
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg14 Jun 2011, 23:11

Jeg må også melde pass. Det er høytidelig avslutningsfest for 7.klassingen min på skolen. Samme kveld er det også konsert på kulturskolen der yngstemann skal spille gitar og danse hip-hop.
Skulle gjerne vært i Oslo også onsdag, men lever godt på minnene fra NW fram til neste konsert. Røyken 13. august ser ut som neste mål for meg.
Gleder meg til å lese erfaringene til dere gutta på forumet som skal til Grefsenkollen.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg14 Jun 2011, 23:20

Arne, da!! Aaaaarne!
Ok, flere enn jeg som skal, eller?
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg15 Jun 2011, 19:14

Wow vilken underbar scen!
Stuck inside of Stockholm...
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg16 Jun 2011, 01:21

Akkurat kommet tilbake fra Grefsenkollen, her er settlisten - kommentarer kommer i morgen, nå må jeg sove litt...

    1. Sveve over byen
    2. Nå lever den av seg selv
    3. Alt du vil
    4. Søster
    5. Søt og svensk
    6. Tøff i pyjamas
    7. Morgenstund med naken mann
    8. Glemte minner
    9. Smak av honning
    10. Finnes det en kvinne
    11. Nittenåttifire
    12. Stum
    13. Pingvinfilmen
    14. Hjernen er alene
    15. Kokken Tor
    -- Ekstra --
    16. Flink (m/Ingrid Olava)
    17. Neste Sommer
Marius Pettersen var med på synth også her.
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget

Christian

  • Innlegg: 10
  • Registrert: 18 Mar 2010, 02:27

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg16 Jun 2011, 01:33

Hmm, da var et av forsommerens store høydepunkt over... Hva skal vi si? Det føltes som det var brått over.
Scenen var i år flyttet langt nedover i skråningen, og var en stor og flott festivalscene, bra lyd og lys. Satt i skråningen og så greit over de som stod foran. Savnet utsynet gjennom scenen slik vi hadde i fjor, men dette skulle jo være en helt annen type konsert og mulighet for langt flere publikummere. I tillegg vil vel Scene Grefsenkollen også bli større og kanskje etablere en minifestival på (kort)sikt, så er dette veien å gå.
Uansett; mye plass å fylle, mye sittende publikum gir også et noe dødt publikum, samt endel rom mellom hver og en, særlig når alle reiser seg for å strekke ryggen.
Så dL; jeg opplevde vel ikke at de klarte å løfte eller dra i gang publikum heller. Vet ikke helt årsaken det.
Noe rolig tempo på en del av låtene. Samtidig ikke intim nok scene til å holde konsentrasjonen og kontakten med publikum oppe på de rolige låtene. Irriterende med folk som prater høylydt om "annet tull" , med mye armbevegelser i tillegg, rett foran deg. (den var jo til publikum igjen.)
Jeg (vi) konkluderte med terningkast 3 på vei ned. Liker eg ikke terningkast, men jeg er litt skuffet. Synes settlisten på mange måter blir litt for lik fra gang til gang. Føler dL har så mye mer å by på. En del klassikere kommer en jo aldri utenom; Neste sommer, sveve over byen, kokken tor, finnes det en kvinne, glemte minner, 1984, smak av honning, hjernen er alene, disse er vel med på alle konserter? i tillegg spilte de som så ofte før, pingivfilmen, søster, nå lever den av seg selv, flink. manlget litt entusiame fra dL i dag også - ikke bare publikum. Kanskje prate enda mer mellom sangene, Lars - gir god stemning og opprettholder kontakten med et litt sløvt publikum på den måten...
likte best tøff i pysjamas og naken mann. gi oss mer gamle sanger som ikke er spilt for ofte.

Men, men... alt i alt er det jo bare fantastiks stas med dL konsert! Utrolig mye bra gitarspill, god pianist eller keyboardist. und so weiter...
Er jo fornøyd, forventer bare så mye mer av Norges beste band!
Sees i Kjerringvik??
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg16 Jun 2011, 10:22

DeLillos har mange ganger sagt at de er avhengig av responsen fra publikum for å prestere.
Kanskje klarte de ikke å nå opp i konkurransen med utsikten fra Grefsenkollen denne gangen?
Etterhvert når regndråpene ga seg og folk kunne nyte vårkvelden så blir kanskje utsikten og sola en for sterk konkurrent? For det var absolutt ikke bare det tradisjonelle DeLillos-publikummet på denne konserten men en mix av Oslos "vestkantbefolkning"? Kanskje tar mange turen opp for å se på utsikten en annen gang - slik at neste gang DeLillos spiller her, så kommer publikum for musikken og ikke for utsikten?

For min del, så valgte jeg å stå på feltet i forkant av scenen. Her var det fyllt opp med granbar på bakken, noe som gjorde det særdeles behagelig under konserten. I vårt område var fokuset på musikken og det var minimalt med prating. Uvant å stå midt foran scenen i samme høyde som bandet - kun 10-15 meter unna.

Sangvalget syns jeg var helt kurrant - med tanke på publikumsmixen.

Bilder fra konserten: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... eTheater=1

Jeg velger da å gi konserten en 5. Den ultimate allsangen runget ikke over Grefsenkollen i går. Likevel - kommer DeLillos tilbake hit, da kommer også æ.
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg16 Jun 2011, 11:51

Jeg må si jeg ikke helt kjenner igjen beskrivelsene av konserten i går. Jeg hadde en helt strålende konsertopplevelse, koste meg glugg ihjel og var oppriktig lei meg da det var over! Lyden syntes jeg var veldig bra, og opplevde et deLillos i storform. (Takk, gutter!!! :) ) Det var også utrolig gøy at setlisten var med så mange andre sanger enn på lørdag, noe som selvfølgelig beviser bandets tyngde når de stadig kan dra frem flere og flere godlåter som publikum kjenner, er glad i og kan synge med på. Jeg syntes også det var bra mix av nytt og gammelt!

Jeg var på konserten med venner som hørte mye på dL i studietid, og ikke har gjort det så mye etterpå. Absolutt ingen blodfans, altså, men dette ville de få med seg. De koste seg også og fikk også kjempebra inntrykk av de nye låtene som de ikke hadde hørt før. Til og med tekstene var lett å få med seg, som vel egentlig er honnør til lydfolket som gav oss så krisp og fin lyd!

Stemningen kan jeg være enig i at var varierende etter hvor man satt eller sto. Jeg befant meg sånn ca midt på, noen meter foran mixepulten. Rundt meg satt de fleste og det ville føltes dårlig gjort å reise seg å skygge for de som satt bak, som helt tydelig storkoste seg og nøt musikken og sang med (selv om de satt ;) ). Jeg kunne riktignok gått litt frem for å få stått og danset som jeg ville, men valgte å sitte med vennene mine. Kan hende vi så ut som "dødt" publikum der vi satt, men vi pratet i allefall minimalt, og klappet, bevegde på oss og sang med. Heldigvis reiste alle seg mot slutten så jeg fikk hoppet og danset litt fra meg! Det hjalp sikkert min konsertopplevelse at jeg var sammen med en gjeng som hygget seg og absolutt var der for musikken. At det var litt prating rundt innimellom, er jeg heldigvis god til å blokkere ut tror jeg, for jeg opplevde det ikke som sjenerende i går.

Høydepunktene satt tett for meg i går, men Sveve over byen, Nå lever den av seg selv (glad for at den kom i går, siden den ble byttet ut på NW), Søster, Morgenstund med naken mann, Alt du vil og Finnes det en kvinne!!! Ellers er det vanskelig å ikke bli revet med av de selvsagte låtene som 1984 og Kokken Tor for å nevne noen. Ja, når jeg begynner å tenke på det, har jeg egentlig lyst til å nevne alle låtene... :lol:

At været hadde så mye å si... Må vel egentlig si at jeg synes at en litt laydback festivalstemning med noen som sitter å nyter været og konserten (kanskje i den rekkefølgen?), mens andre hopper og danser med, kler bandet og musikken ganske godt. Tar meg i å lure på hva gutta synes selv..

Vel, jeg har nok fortsatt ikke landet helt etter en fantastisk konsert på Frognerbadet lørdag og at opplevelsen ble ytterligere toppet med konserten i går. Jeg blir gjerne med og svever over byen en annen gang også!!! :)
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Scene Grefsenkollen 15/6 2011

Innlegg16 Jun 2011, 17:08

Utan att varit där - såna utomhusspelningar i vacker miljö kan liksom inte bli röjarparty. Säkert en fantastisk kväll ändå. (Men tråkigt att oturligt hamna vid folk som pratar högt o länge i sånger ja.)
Riktig crazy lillomaniaextas blir det väl bara med inomhus på små trånga klubbar eller studentbarer med scen. Och sanningen att säga är väl att vi alla inte är så unga och galna längre... ;)
Och så klart och inte minst - stämning, tärningskast och konsertkvalitet har förstås många fler dimensioner än hur mycket party o allsång det är.
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Neste

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron