Dato/klokkeslett: 26 Apr 2024, 09:28


Gromkonsert lørdag 4 desember

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg05 Des 2010, 05:39

Er man en del av nerdehælvete som dette nå kalles så man da innom litt her før man sier god natt.
Fantastisk kveld, veldig hyggelig å møte alle sammen.
Storveis konsert var det og.
Setliste lik som torsdag, bortsett fra slutten med vår , neste sommer og helt til slutt flink med Ingrid Olava på gjestevokal.
En super avslutning på en fantastisk uke.

God natt.
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg05 Des 2010, 06:25

Jeg er målløs her jeg sitter på nattbuss på vei hjem til Mjøndalen! For en fantastisk konsert og for noen flotte mennesker forumfolket er! Toppen av alt er at Lars L-S lot oss bli med på party etterpå! Tusen takk alle sammen. Nå må jeg hjem og sove...
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

cschack

  • Innlegg: 1
  • Registrert: 05 Des 2010, 12:56

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg05 Des 2010, 13:05

Gårsdagens konsert var rett og slett knallbra. Var også på a-ha på torsdag, så dette har vært en fantastisk konsertuke for mitt vedkommende; to bautaer i norsk musikkliv. CDen ble også meget bra, og jeg er behørig imponert over at de fikk det til uten større problemer. Må jo strengt tatt ha vært et logistikkmessig helvete. Kudos!
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg05 Des 2010, 17:16

Fantastisk godt med hvitvin sånn i 03-tida, Arne!!
Som sagt veldig artig å møte dere, og så hyggelige folk da gitt!
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg05 Des 2010, 17:21

For meg topper dette her det meste, både hva gjelder konsertopplevelser og det meste annet også, faktsisk. Jeg fikk faktisk med meg mer av filmen i starten og koste meg med det. Gjenhør med låtene jeg allerede hadde rukket å høre på noen ganger var herlig, Ingrid Olava med Fullstendig oppslukt av frykt gav meg nesten frysninger (på en bra måte ;) ), energien og stemningen under "hoveddelen" av konserten og høy allsangfaktor på ekstranumrene (det var kanskje bare litt få av dem) var helt rått!!! INGEN kunne ha greid å tørke av meg gliset som satt på fjeset mitt under absolutt hele kvelden.

I tillegg komme på afterparty og bli så godt mottatt da jeg "mannet meg opp" og kom bort for å hilse på dere gutta fra forumet, det var stor stas!!! Skulle gjerne hengt mer med dere om jeg ikke var der med noen andre i utgangspunktet og jeg satser alt på at det blir flere muligheter i fremtiden!!! :) Dere virker som en bra gjeng, og med overmåte god musikksmak, må jeg si!!! :lol:

All ære også til bandet som virkelig gjorde sitt for å gjøre dette til en fantastisk opplevelse for publikum. Bare at de hadde tatt seg "bryet" med å ha nye platecover, overraskelser og ekstranummer til hver kveld, sier litt om at de ikke tar lett på jobben sin og genuint ønsket å gjøre dette til en så unik opplevelse som mulig for oss. DET VIRKET!!! Så deLillos, om dere leser dette, TAKK og 1000 smil fra meg! :D
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 00:37

Hører litt på "Trist Å Være Glad" nå,(slaår sammen konsert+plateutg. her) og dette høres meget bra ut. Ingen pause mellom sangene på lørdagskonserten var fornuftig, synes jeg.
Alt for tidlig til å danne meg et bilde av sangene ennå, men vil fremheve tittelsporet "Trist å være glad"
Positivt på plata er den overraskende gode lyden, dette er viktig på en live-utgivelse.

Ellers vil jeg trekke fram innsatsen til Rune Lindstrøm på slagverk! Synes han spiller mye mere "tight" enn for 3-4 år siden og han var med på løfte dette opp mange hakk på lørdag! Heia Rune!

"Trist aa vaere glad?"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 02:09

En STOR takk til delillos og Lars L. for at vi på forumet fikk spesial invitasjon til denne fantastiske kvelden, er svært takknemmelig. Dette var første gang jeg hører delillos på Rockefeller og det var virkelig på tide.
Skikkelig kjekt å møte dere på forumet også ,dette må gjentas. Leit at eg måtte dra rett etter konserten, skulle svært gjerne ha vært med på afterparty. Men uansett det var en flott kveld. Gleder meg til å høre på Live cd`en , fikk et veldig bra første intrykk av sangene. :) I tillegg til alle de flotte nye sangene og en fin settliste på del 2 av konserten vi jeg trekke frem den nydelige versjonen av Fullstendig oppslukt av frykt som Ingrid Olava sang, den var virkelig fin.
Sist endret av Brumm den 06 Des 2010, 10:45, endret 1 gang
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

Bankran

  • Innlegg: 11
  • Registrert: 03 Mar 2009, 16:08

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 10:40

Først, til gutta i deLillos:

Tusen takk for en fantastisk konsertopplevelse! Jeg hadde det utrolig gøy, og synes det var optimalt at det var Paasche som bestemte settlisten! Kult med Festreligiøs, flott med Ingrid Olava og tar av meg hatten for hvordan dere gjennomførte innspillingen! Jeg var veldig kritisk til det som skjedde med deLillos før '85-prosjektet, både ideen i seg selv, det musikalske utslaget og tekstene det resulterte i. Med lørdagens konsert og den nye plata (OK, ikke rukket mange høringer ennå, men tittelsporet sier sitt) så har dere gitt svar på tiltale og satt skapet der det skal stå! Gratulerer alle sammen!!

Må nevne noen høydepunkter også: Stakkars Oslo, Nå lever den av seg selv, Ikke gå, Hjernen er alene, Festreligiøs, En stefar, Trist å være glad og Brød.

Det som skuffet meg litt, betraktet fra midtveis mellom garderobe og scene, var publikum. Synes det var tamt med allsang og dans, og det pussige, syns jeg, var at jo nærmere scenen jeg kom jo bedre plass fikk jeg - og følte også jeg fikk noen unødvendige sure blikk for å bevege meg i takt med musikken og synge med. Lite som minnet om stemningen for 10-15 år siden. Hvor ble av svarene fra salen da LLS ropte etter hjernen f.eks?

Godt å lese over her at dere andre ikke hadde samme oppfatning, da har jeg sansynligvis kanskje stått litt på feil sted til feil tid. Faktum var iallfall at under FLINK så sto jeg og min kjære med MASSE plass omkring oss, 1,5 meter fra scenekanten. Skal det ikke være stinn brakke og svettefaktor her da?? Syntes gutta / dama fortjente en mer entusiastisk avslutningsrespons fra oss enn dette.

Uansett, dette var en fantastisk kveld, og jeg har sjelden vært mer glad i deLillos, fra jeg i syvårsalderen hørte Tøff i Pysjamas første gang og frem til idag, enn det jeg er akkurat nå! Tusen takk skal dere ha!!
Avlogget

Bankran

  • Innlegg: 11
  • Registrert: 03 Mar 2009, 16:08

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 13:17

Og så må jeg også få lov til å skyte inn nok en liten applaus for selve albumet!

Fire første låtene gir meg godklump i magen! Og tenk at jeg var med på denne innspillingen? Lyden er storartet til å være Live. Synes resten av platen følger opp, kult sound med orgel og rytmer, fra kosestemning til dommedagssound med enkelte høydepunkter og et eneste lite lavpunkt. Er spent på hva jeg kommer til å tenke om platen når den har modnet, men her er det udiskutabelt noen reale godbiter.

Tusen takk!
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 14:23

Jeg er til en viss grad enig med deg, Bankran, ang stemning/energi i salen. Det var lite som minnet om mine "ungdoms" deLilloskonserter hvor jeg og mange andre sto foran scenen og hoppet og danset og skrålte med i samfulle to timer. Dette har slått meg på flere av konsertene i det siste.

Men så slår det meg også at deLillos blir eldre og det bli nødvendigvis (og dessverre, for egen del ;) ) fansen også. Selv om det heldigvis kommer inn nye generasjoner som liker gutta, så er vel majoriteten av fansen fortsatt de som oppdaget deLillos på 80- og 90-tallet og de begynner jo å bli voksne folk mange av dem/oss. Det er vel ikke det at 30, 40 og 50 åringer ikke kan hoppe og rocke med, men det er nok likevel slik at det ikke er naturlig for alle. Så de som står lenger bak med armene i kors og nikker litt med hodet og smiler, nyter nok opplevelsen like mye som de som digger litt mer "utagerende", og antakelig er mange de samme som hoppet opp og ned foran scenen for noen år tilbake. :)

Selv hører jeg heldigvis med i kategorien som gjerne fortsatt hopper og danser, men som også fint kan sitte på stol på galleriet (i dette tilfellet) og nyte konsertopplevelsen til det fulle likevel!
Sist endret av Smilefjes den 06 Des 2010, 14:50, endret 1 gang
Avlogget

Smilefjes

  • Innlegg: 120
  • Registrert: 18 Okt 2010, 22:34
  • Bosted: Oslo

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 14:38

Artig kuriosa, kanskje (?), også fra lørdagskonserten:

Jeg la tidlig merke til at høyre side av galleriet var avstengt og at det var satt frem to bord og 4 stoler der. Første del av konserten sto dette tomt, og jeg tok meg selv i å nesten irritere meg litt over menneskene som var så heldig å få en slik kongeplass uten å benytte seg av den.

Men da del 2 av konserten startet var gjestene på plass, selveste statsministeren med frue og et annet par! :) Jens så ut til å kose seg skikkelig, som seg hør og bør, selvsagt! Han sang til og med med iblant. Ja, for jeg må innrømme at jeg smugtittet bort på dem innimellom, ikke hver dag jeg er på konsert sammen med et så celebert besøk! ;)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 14:52

Ja enig med smilefjes, synes faktisk det er flott jeg å gå på delillos konsert uten å bli klemt i hel og få utallige halvlitere ned etter ryggen. Nå er jo jeg også blitt litt eldre da, på lik linje med mange andre delillos fans. Husker i 93 på Hulen i Bergen , da var det så ille at Lars L. måtte flere ganger be folk å trekke bakover det var ikke fryktelig behagelig å stå fremst da.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 16:14

Ja vad ska man säga som inte är sagt redan. Det var 24 timmer intensivt deLillos från morgon till morgon. Fantastiskt! Nästan överdosering så man glömmer vad och vilket som är det viktigaste - den nya plattan, det spektakulära med inspelningarna och direktutgivningen, operaplattan/dvd:n, kinovisningarna, 25-årsjubileumet, tre fantastiska konserter med forskellige trummiser...
Flott att möta er alla forumister - wow liksom de finns på riktigt och inte bara som en galen signatur. :o 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg06 Des 2010, 16:22

Hehe, henger meg på diskusjonen angående "liv" foran scenen. Som en av de eldre i fansen syntes jeg det var behagelig der framme. Husker en del konserter der en ble stående og spenne fra mot gjerdet for ikke å bli skviset flat.
Enda verre for de småvokste damene som måtte reddes ut for å få luft. Ikke slik denne gang..

Under spillingen av de nye låtene fant jeg det naturlig å lytte rolig for å få med mest mulig av det ukjente "stoffet".
Men synes da vi var veldig ivrige da paradedelen med gamle sanger kom! :)

Smilefjes, tror vi alle var like blide som deg etter denne kvelden!!! :D
Et av høydepunktene i mine 25 år med deLillos!!!

Vi sees igjen folkens!!!!
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg07 Des 2010, 01:35

Johnny Fredrik skrev:Under spillingen av de nye låtene fant jeg det naturlig å lytte rolig for å få med mest mulig av det ukjente "stoffet".
Men synes da vi var veldig ivrige da paradedelen med gamle sanger kom! :)


Her kjenner jeg meg igjen! Har aldri vært på konsert der et nytt album lages på direkten, det er fantastisk og et supert konsept. Det er jo umulig å hoppe og danse og synge med på sanger du aldri før har hørt...! Men jeg merket at sangene satt bedre på lørdag etter å ha vært på fredagens konsert og lyttet et par ganger på cd'en. Stemningen var god foran scenen. Det er opplagt at man trenger tid til å la nye låter synke inn. Syns Beckstrøms Naken Mann satt straks, det samme med tittellåten. Lars Lillos drikkevise var også umiddelbart deilig for øret.

Merket meg forresten hvor flott det er med Live Roggens klokkeklare vokal. Den dama har jo stålkontroll på stemmebåndene. Har alle jazz-platene hennes og har hørt henne en gang på solokonsert. Helt fantastisk vokalist!

At stemningen steg når bandet kom på scenen etter innspillingen er riktig. Og ikke det minste rart. Disse sangene kan vi jo utenat alle mann (og Smilefjes :D )
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

Trond

Site Admin

  • Innlegg: 97
  • Registrert: 17 Jan 2009, 02:31
  • Bosted: Gjøvik

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg07 Des 2010, 02:04

Jeg må bare slenge meg på her;

Det var to helt fantastiske konserter jeg fikk lov til å være med på.
Og i tillegg var det en gjeng med helt fantastiske mennesker som var med på å løfte lørdagen til å bli enda mere ekstraordinær enn den ellers uansett også ville vært! Skulle skrevet mer, men har ikke helt "landet" enda etter helga.. ;)

Tusen, tusen takk for at jeg fikk møte dere alle sammen :)
..finne nye stemninger, inni gamle meninger..
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1308
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg07 Des 2010, 12:50

Gratulerer deLillos, og hjertelig takk for en fantastisk uke - jeg var på ikke mindre enn 4 konserter... først minikonserten etter filmfremvisningen tirsdag, deretter torsdag, fredag og lørdag på Rockefeller. Så nå har jeg fått litt overdose, og må komme meg litt før jeg orker å skrive så mye. Men en fantastisk konsertserie! Lager en egen tråd for selve Trist å være glad, så vi kan skille diskusjonen mellom konsert og ny plate. Er vel fornuftig.

Men igjen, hjertelig takk, og veldig morsomt med forum-vorspiel :)
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg10 Feb 2011, 01:08

Med fare for å poste på feil sted: her er [url]Ingrid Olavas bidrag! http://www.youtube.com/watch?v=oZBFXbdkk1s[/url]
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg10 Feb 2011, 01:33

arne skrev:Med fare for å poste på feil sted: her er [url]Ingrid Olavas bidrag! http://www.youtube.com/watch?v=oZBFXbdkk1s[/url]

Fint innlegg, god bildekvalitet og bra lyd!
Vi har snakket tidligere om bråk blant publikum. Ekstra flaut når vi tenker over at det nesten kun var forummedlemmer rundt deg, Arne.... :P Var vel litt i overlag skråling på det klippet og jeg skal være den første som legger meg flat.
Men du verden for en lørdag!!!!!!
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1444
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Gromkonsert lørdag 4 desember

Innlegg10 Feb 2011, 11:13

Takk, Asmund!
Jo, mangt kan sies om publikumsstøy. Men her var det jo velvillig allsang, var det ikke? 8-)
Er noe ganske annet med amøber som står med ryggen til scenen og høylytt diskuterer uinteressante, private ting! Hørte forresten litt av Ingrid O i Herreavdelingen tirsdag. Hun skal være pratevikar for Ingrid Bjørnov. Jeg slo på radioen midt i en sekvens der hun tydeligvis sa litt om akkurat det der med skravlete publikum. Ligger sikkert som podcast på NRK.
Nå får vi glede oss til ny cd og ny Rockefellerfilm, Asmund! :D
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Neste

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Stian A og 38 gjester