Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 19:39


Kveldens hendelser i Oslo 30 nov. 2010

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

kristian

  • Innlegg: 742
  • Registrert: 26 Jan 2009, 17:23

Kveldens hendelser i Oslo 30 nov. 2010

Innlegg01 Des 2010, 01:35

Først filmvisning på Gimle.
Før filmen sang Mannskoret Hjernen er alene.
Så var det noen ord fra produsent Håvard Hernes som ba div folk som har jobbet med filmen frem på scenen. Lars L-S var og oppe og sa noen ord.
Fin film var det, må si den var noe kanskje var noe anderledes enn jeg hadde forestilt meg. Men skal ikke utdype dette mer med tanke på de som ikke har sett den enda.
Så var det tid for konsert, travet nedover til Palace Grill sin bakgård Skaugum.
De begynte å spille ca. 2100 og spilte vel ca 50 minutter. Tenkte i forkant på at det kan vel være vanskelig å få noe el-gitar til å fungere bra i 12 minusgrader, eller hvor kaldt det nå var.
Var faktisk ikke så kaldt å stå der, men klart det stod da ganske tett med folk der og. Kjekt og at det er mildere i Oslo enn hjemme.. var nok 5-6 grader kaldere her enn der.
Uansett så spilte da både Lars L og Lars L-S akustisk gitar hele konserten hvilket og gjorde dette ekstra stas igrunn.
Beckstrøm hadde el-bass, og ellers de 3 første sanger var Rune på trommer og resten var Øystein Paasche på trommer.
Ellers trakterte de to sistnevnte tamburin og lignende rytmeinstrumenter kan man kalle det.
Var ikke veldig varmt å stå på scenen, men de spilte en bra konsert. Og ekstra moro syns jeg det var med 2 akustiske gitarer.
Så nå er det bare å se frem til neste konsert på torsdag, og det gjør igrunn ikke mye at den er innendørs :)

Setliste:
Skulle bare være morsom
Voodoo
Utkaster
Jenter fra en liten plass
Mine peanøtter er ikke gode
1984
Glemte minner
Sveve over byen
Vår
Hjernen er alene
jeg gikk og så på den pingvinfilmen
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Kveldens hendelser i Oslo 30 nov. 2010

Innlegg01 Des 2010, 01:50

Bra jobba Kristian, takk for rapport!
Jeg orker ikke mere grønlandsk film
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Kveldens hendelser i Oslo 30 nov. 2010

Innlegg01 Des 2010, 02:44

Hei Kristian og alle dere andre bra rapport jeg et på palace grill enda og skal skrive noen ord når jeg kommer hjem men FAKTIsK har jeg tenkt å være ganske full å gå midt i Bygdø Allé (som jo starter her) før jeg tar taxi hjem og ha det var kaldt. Noterte litt men ga opp da autokorrektur på tlf insisterte på å oversette "1984" med "18,1". F... Der gjorde den det igjen bare prøv dere med iphone. Men enig filmen var annerledes enn jeg hadde trodd, men en positiv overraskelse!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron