Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 23:26


Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.august

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.august

Innlegg24 Okt 2010, 11:57

Endelig har sikkerhetsnivået på forumet blitt senket litt - slik at en som følte seg blind med det gamle sikkerhetsnivået fikk registrert seg på nytt igjen.

Jeg har ventet lenge på å få lagt inn Avisa Nordland sin reportasje fra konserten på Furøy camping lørdag 7. august, spilletid 1 t.,40 min. Publikum: 720
**************************

Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.august

Avisa Nordland Mandag 9. august 2010 av Rune Slyngstad

Tre av fire heter Lars i De Lillos. Lenge leve Lars!

Meløy: Tre kvarter før midtnatt gikk de på scenen. De Lillos begynte med ”Suser av gårde” og fortsatte med ”Glemte minner”. En flott start med to avbandets beste og mest kjente låter.

Så valgte De Lillos å spille en del fra sitt siste album, pluss en helt ny låt. Da ble deler av publikum litt mindre interesssert, og trakk seg følgelig bakover på denstore grassletta.

Uforstyrret. Bandet lot seg ikke afffisere av det, og Larsene gjorde som de hadde planlagt. En kjerne med fans stod trofast helt framme ved scenesperringen hele tiden, mens mange andre ikke brydde seg så mye om musikken. Det er slik det er når det er utekonsert og festival en lørdagskveld i Norge.

Men de Lillos hadde selvsagt spart de mest fristende godsakene til den siste halvtimen. Det begynte med ”Smak av honning” og fortsatte med ”Ut (og drike meg full)”.

Maktdemonstrasjon. Versjoenen av ”Tøff i pysjamas” og ”Min beibi dro av sted” var tøff og rocka, og de Lillos viste nok en gang hvilket fantastisk liveband de er.

En blodfan av de Lillos hadde ropt på låten ”Kjørlighet” hele kvelden. Lars Lillo-Stenberg forklarte tidlig i konserten at det er lenge siden de hadde spilt den.
Men, som første ekstranummer skjedde det likevel. Han kom på scenen alene og sang ”Kjærlighet”. Gode rockemenn gjør slikt.

Så fikk vi ”Kokken Tor” og ”Neste sommer”. Jubelen og stemningen ville ingen ende ta.

De kom på scenen enda en gang. Vi fikk ”Si`l vous plait”. Det betyr vær så snill.

Vi sier bare vær så snill å komme tilbake neste sommer.

*************

En flott konsert - vel verdt å ta med seg den lille 3-timers kjøreturen fra Bodø når man først er i nabolaget. Morsomt med utekonsert når man så fikk med seg hele lydsjekken som en del av voerspielet. En konsert jeg kommer til å huske lenge.
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.aug

Innlegg24 Okt 2010, 12:36

Så flott, JIP. Er litt Gamle Minner dette her, men alt ulest er gull!
I nabolaget = en liten 3 timers kjøretur... :lol:
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.aug

Innlegg25 Okt 2010, 16:43

Flott, JIP, takk for referatet! Han som stod og ropte minner meg (uten sammenlikning) på han du kan høre på "Mere"... som under "Intro Rune" roper på "Frognerparken" :-D ... Like morsomt hver gang!
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.aug

Innlegg25 Okt 2010, 16:51

Bjørn Ivar skrev:Flott, JIP, takk for referatet! Han som stod og ropte minner meg (uten sammenlikning) på han du kan høre på "Mere"... som under "Intro Rune" roper på "Frognerparken" :-D ... Like morsomt hver gang!


Er det ikke Frognerbadet han roper på da ? :D
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.aug

Innlegg25 Okt 2010, 20:03

Ja han roper på "Frognerparken", jeg er 100 % sikker på det.....

Jeg har selv hørt noen rope "Jørn Ivar" gjennom en halv konsert
Ellers viser jeg til videoen fra en kro et sted oppe i Finnmark. Når Lars introduserer "Tøff I Pyjamas" så svarer en fyr "...Syk i Pyjamas".... :shock: Vanskelig å huske titler seint tidlig på natta.
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Ivar

  • Innlegg: 1307
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:47
  • Bosted: Bekkestua (Bærum)

Re: Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.aug

Innlegg25 Okt 2010, 22:22

Sikkert en full vestkantgutt på sin første deLillos-konsert :) men det er parken og ikke badet, det er jo det som er festlig. Høres ganske godt, rett etter at Lillo sier "Nå må dere høre etter her....", fordi han skal introdusere Rune som skal inn på scenen.... Da finner denne fyren det for godt å brøle "FROGNERPARKEN"... :D
- Bjørn Ivar
(en helt uvanlig kar)
Avlogget
Brukerens avatar

Asmund

  • Innlegg: 639
  • Registrert: 04 Feb 2009, 15:25
  • Bosted: Levanger (Nord Trøndelag)

Re: Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.aug

Innlegg28 Jan 2011, 01:44

Brumm skrev:
Bjørn Ivar skrev:Flott, JIP, takk for referatet! Han som stod og ropte minner meg (uten sammenlikning) på han du kan høre på "Mere"... som under "Intro Rune" roper på "Frognerparken" :-D ... Like morsomt hver gang!


Er det ikke Frognerbadet han roper på da ? :D


Det er også en plass til at det blir ropt etter "Frognerbadet" på MERE. Det er på CD 2 før sangen "Balladen om Kåre og Nelly" Høres ut som en litt hes jente med sørlandsdialekt om roper det. Det blir også ropt flere ganger "Frognerbadet" i mellom nevnte sang og Sveve over byen.....Bare hør etter. Samme dama som roper og kanskje vennnina slenger seg med....
Avlogget

Johnny Fredrik

  • Innlegg: 323
  • Registrert: 05 Feb 2009, 21:01
  • Bosted: Brønnøysund

Re: Vidunderlige Larser – Konsert Furøy camping lørdag 7.aug

Innlegg28 Jan 2011, 12:10

Artig referat fra denne konserten JIP! Ikke så ofte deLillos spiller i de strøkene der tror jeg.
3 timers kjøretur ja..Nordland er fryktelig laangt..

Har faktisk hørt om at folk dagpendler fra Meløy og inn til Bodø. Stønn.
Jeg orker ikke mere grønlandsk film

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron