Dato/klokkeslett: 27 Apr 2024, 16:48


Ordentlig Radio-konsert med bl.a. LLS

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

aks23

  • Innlegg: 48
  • Registrert: 31 Mai 2021, 01:24

Ordentlig Radio-konsert med bl.a. LLS

Innlegg04 Feb 2024, 17:45

"KONSERT FOR EN RADIO SOM TAR NORSK MUSIKK PÅ ALVOR

Frode Alnæs - Øystein Sunde - Hanne Krogh - Hilde Louise Asbjørnsen - Tove Bøygard
Lars Lillo-Stenberg - Terje Formoe - Elin Furubotn - Jon Solberg - Ottar Big Hand Johansen

Ordentlig Radio spiller bare norsk musikk og gjør det 24/7 med lyttere i alle verdensdeler. En lang rekke
artister er med som eiere og på denne konserten samles 10 av dem for å lage en sjelden musikalsk
opplevelse. Alle disse 10 artistene på 1 konsert er en unik begivenhet og heldig er de som sikrer seg
billetter. Dette er en engangs-konsert!"

I Kulturkirken Jakob i Oslo 6. mars:
https://www.jakob.no/program/konsert-fo ... -paa-alvor
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Ordentlig Radio-konsert med bl.a. LLS

Innlegg04 Feb 2024, 20:12

Tøft!!
Siden NRK P1 svikter sin oppgave totalt og nesten utelukkende spiller engelskspråklig musikk - og helst med utenlandske artister, skjønner jeg godt at skikkelige folk tar saken i egne hender og gjøre noe med elendigheten!
Denne kanalen skal sjekkes ut! Regner med det er en nett-radio og ikke noe dab-greier?
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

aks23

  • Innlegg: 48
  • Registrert: 31 Mai 2021, 01:24

Re: Ordentlig Radio-konsert med bl.a. LLS

Innlegg05 Feb 2024, 01:50

Var på DAB for en god del år siden, men har ikke dukket opp på lenge for meg i Oslo-området. Så i hvert fall nettradio, ja.
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: Ordentlig Radio-konsert med bl.a. LLS

Innlegg05 Mar 2024, 14:58

Vi i Ordentlig Radio mener at fremtiden innen radio er nettbasert. Derfor satser vi på å kun være tilgjengelig på nett og mobil.


Man kan laste ned en app også.

Det er fremdeles noen ledige billetter til morgendagens konsert.

12 ARTISTER SAMLES PÅ ENGANGS-KONSERTEN !
Onsdag 6. mars i Kulturkirken JAKOB kl 19.30.
Øystein Sunde, Frode Alnæs, Ottar Big Hand, Elin Furubotn, Hanne Krogh, Hilde Louise Asbjørnsen, Tove Bøygard, Terje Formoe, Jon Solberg, Lars Lillo-Stenberg, Jan Birger Akerhaugen, Bill Booth, kommer du neppe til å oppleve på samme konsert en annen gang. Og det kommer flere enn dem som allerede står på plakaten. Håvard Mathiesen har med seg Maria Solheim (bildet) på vokal og Arild Stav på sax!
Og så lover vi en spesiell overraskelse når Kai Robert Johansen som akkurat har mottatt platina-trofé for CD salg i Tyskland, kommer.
Avlogget

JIP

  • Innlegg: 178
  • Registrert: 24 Okt 2010, 11:39

Re: Ordentlig Radio-konsert med bl.a. LLS

Innlegg07 Mar 2024, 19:55

Flott variert konsert med høy gråhårfaktor hos publikum.

Lars spilte to bidrag: Torsdag og "en Stefar", begge to fra albumet Midt i begynnelsen.
I småsnakket mellom sangene nevnte han at han ofte begynte med melodien og så kom teksten etterpå.

Kanskje blir det en ny konsert på samme dato neste år, da gårdagens bidro til at husleien for radioen er betalt ut året.

Og Radioen har planer om å komme seg ut på DAB-nettet også i løpet av våren.
Det ble annonsert etter Øystein Sunde sin DAB-sang.

Hanne Krogh avsluttet konserten med å minne oss om tekster betydning og trakk linjene to år tilbake til 24. februar når Russland invaderte Ukraina. Hun sang sangen "Levende Lys" hvor teksten er skrevet av Dag Frøland.
Avlogget

aks23

  • Innlegg: 48
  • Registrert: 31 Mai 2021, 01:24

Re: Ordentlig Radio-konsert med bl.a. LLS

Innlegg07 Mar 2024, 20:01

Lars Lillo-Stenberg var nest siste artist ut i går kveld, før Hanne Krogh avsluttet det hele. Han spilte Torsdag og En stefar. Det ble drøyt to timer med en variert bunke norske artister, der personlige høydepunkt var nettopp Lillo-Stenberg, men også Jon Solberg og Jan Birger Akerhaugen fra bandet Ni Liv. De kjørte litt høyhastighets gitarduospill på en låt som såvidt jeg vet ikke er utgitt før, før de roet ned med Skogen fra fjorårets album Songen om i morgo. Ni Liv kan anbefales. Det er vel vågalt å sammenlikne noe band med deLillos på dette forumet, og det er heller ikke så altfor dekkende (Ni Liv har f.eks. mer country-/americana-preg og bruker fele på en del låter), men noen likhetstrekk i produksjon, lydbilde og musikk mellom Ni Liv-album fra 2010 og framover og deLillos-plater fra samme tid vil jeg påstå at det er. Sjekk f.eks. ut Ting me veit, Love song frå ein bufast bøhering, Noko ved deg eller Bumerang. Så får dere unnskylde dette ikke direkte-deLillos-snakket. :)

Hehe, fikk "et nytt innlegg har kommet"-melding da jeg skulle sende dette. Bra du kom med den oppsummeringen, JIP, siden jeg hoppet ned i et "rabbit hole"!

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 116 gjester