Dato/klokkeslett: 27 Apr 2024, 08:54


Fiskepiren, Stavanger - Lørdag 9. desember 2023.

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 89
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Fiskepiren, Stavanger - Lørdag 9. desember 2023.

Innlegg10 Des 2023, 01:47

Ikke nok med at forumets utsendte fra Stavanger var til stede på Rockefeller i går så hadde han jammen billett til konsert i Stavanger påfølgende aften. Med tanke på at setlisten denne kvelden skulle vise seg å være identisk med den fra kvelden før så er det ikke så mye å skrive herfra. Men må nevnes at jeg merker at det er en viss forkjell på Stavanger-publikummet kontra Oslo-publikumet. Og jeg tror det handler mye om kultur her. Og det er ikke noe særlig delillos kunne gjort annerledes. De spilte omtrent like bra som på Rockefeller kvelden før. Men jeg mener at 40 prosent av publikum på Fiskepiren fint kunne gått en tur på en pub i stedet for for her var det irriterende mye prating og hojing fra en del publikummere som er på byen for "å se og bli sett" i stedet for å se/høre på et band. Dette er en ukultur og bare å beklage. Ja jeg blir nesten flau. Uansett virket det som delillos koste seg som vanlig og tok det hele med godt humør. Siste sangen Neste Sommer munnet ut i en inpromptu instrumental versjon av "Glade jul" eller "Stille natt". Det vil si at Lars Lillo improviserte og bandet heiv seg på. Den fikk vi ikke på Rockefeller i går så det må jo definitivt nevnes.

Denne konserten får terningkast 5 av meg. Men det handler ikke så mye om bandet. Rockefeller i går var en sekser.

Suser avgårde alle mann
Glemte minner
Elskling
Søster
Finnes det en kvinne
Superslapp (nye låta som hadde live debut på Rockefeller i går. Det viser seg at sangen visstnok ble øvd inn denne uka.).
Hjernen er alene
Det er havet som er størst
Bare gråte
Sveve over byen
Fullstendig oppslukt av frykt
Nitten åttifire
1993
Min beibi dro avsted
Tøff i pysjamas
Fornøyd
Smak av honning

Kokken Tor
Neste sommer


En siste betraktning. Med tanke på dama som fikk låtønske innvilget i Haugesund forrige helg: Kanskje vi burde begynne å ha med oss plakater på konsertene? Og når kommer egentlig "delillos Ønskekonsert"?
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Fiskepiren, Stavanger - Lørdag 9. desember 2023.

Innlegg11 Des 2023, 10:39

Heldig du er som fikk med deg begge dagene da :D

Er desverre ofte slik at mange drar på en konsert før en bytur, og at det blir mye prating. Veldig irriterende for oss som vil få med oss alt!

At det spilles par nye låter på konsertene lover jo bra :D

deLillos ønskekonsert ja! Plakater kan hjelpe :lol: Det gledes hvertfall til ``deLillos vakreste`` til våren. Kan jo bli spilt endel perler da:)
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 89
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Fiskepiren, Stavanger - Lørdag 9. desember 2023.

Innlegg11 Des 2023, 17:22

Heldige meg ja. I retroperspektiv hadde jeg nok klart meg med konserten på Rockefeller. men har man billett så har man billett. Synes kanskje det er litt rart at det er veldig få eller ingen endringer på setlistene. Men det er sikkert mest komfortabelt for bandet det.

Kan leve med noe snakking på konsert hvis det er mellom sangene hehe. Men at forskjellen på konsertpublikum i Oslo og Stavanger er så merkbar gjør meg veldig betenkt. Men det er nok en kulturell greie.

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 91 gjester