Dato/klokkeslett: 28 Apr 2024, 01:32


Blinkfestivalen, Ålgård - Torsdag 3. august 2023.

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 89
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Blinkfestivalen, Ålgård - Torsdag 3. august 2023.

Innlegg04 Aug 2023, 11:14

deLillos spilte på Blinkfestivalen på Ålgård i går kveld. Bandet hadde med seg da samme to (beklager har helt jernteppe på navn) som var med på Evige Dager turnen. Så det ble mye orgel og en del velkjente synthpartier på f.eks "Hva har du tenkt" og "Fullstendig oppslukt av frykt". "Perkusjonisten" som også fungerer som gitartekniker fikk litt å gjøre i starten av showet da Ludde hadde noe trøbbel med gitarpedalene og lydene. Kjedelig men sånt kan jo skje. Så ikke ut som det påvirket spillegleden noe særlig.

MIne høydepunkt:

Forelsket: Knallfin åpningslåt. Bandet fortsetter med de sømløse overgangene fra låt til låt.

Nå lever den av seg selv: Gleda meg til å høre denne live. Litt fordi det er en liten tass som nylig har flytta inn i magen til konemor. Så det blir etterhvert "nye tider" for u.t. "Jeg gjorde det med vilje men jeg kan ikke helt forstå det".

Tre små ord: En av de låtene fra "Evige Dager" som jeg synes fungerer bra for seg selv og en veldig fin sang. Fine riff og veldig fin tekst. En av Beckstrøms beste? Kunne gjerne tenke meg å høre mer fra "Evige Dager" live. Får visst sette på skiva i løpet av helgen.

Dette var en gratiskonsert i forbindelse med Blinkfestivalen så det var godt med folk i alle aldre tilstede hvilket var kjekt. Bandet har nok en ganske "satt" setliste de spiller i sommer så det var i grunnen ingen overraskelser for oss som nerder på setlister og sånn. Men godt variert liste med "litt av alt". Åpningen med de tre første er veldig kul men mange kommer nok for å høre de litt mer kjente låtene? Her følger lista:

Forelsket
Hva har du tenkt
Konger og keisere
Sveve over byen
Fullstendig oppslukt av frykt
1993
Nitten Åttifire
Nå lever den av seg selv
Nå er jeg inspirert av Veronica Maggio
Neste Sommer
Min beibi dro avsted
Tre små ord
Hjernen er alene
Smak av honning
Ut
Kokken Tor

Tøff i pysjamas
Suser avgårde.
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 161
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Blinkfestivalen, Ålgård - Torsdag 3. august 2023.

Innlegg05 Aug 2023, 10:45

Flott anmeldelse :D Gratulerer med den lille på vei!


Var på blinkfest i Sandnes i 2017 for å høre bandet. Samme festivalen det da ?
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Blinkfestivalen, Ålgård - Torsdag 3. august 2023.

Innlegg05 Aug 2023, 16:26

Härlig läsning från Blinkfestivalen. Tack!
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Nils1982

  • Innlegg: 89
  • Registrert: 17 Sep 2016, 16:16

Re: Blinkfestivalen, Ålgård - Torsdag 3. august 2023.

Innlegg05 Aug 2023, 21:41

Stian A skrev:Flott anmeldelse :D Gratulerer med den lille på vei!


Var på blinkfest i Sandnes i 2017 for å høre bandet. Samme festivalen det da ?


Tusen takk. Samme arrangementet. Torsdag var det langdistanseløp i Gjesdal og omegn med målgang i Ålgård sentrum. Arrangementet fortsatte i Sandnes fredag/lørdag.

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 125 gjester