Dato/klokkeslett: 27 Apr 2024, 23:42


Moelv 26. august 2023

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Moelv 26. august 2023

Innlegg24 Jun 2023, 17:50

Overskrift i Ringsaker Blad:
Slår på stortromma etter sykehusvedtaket – inviterer til folkefest i Moelv med band fra øverste hylle

Det er ingen hvem som helst som kommer til Moelv når Ringsaker skal feire sykehusvedtaket.

Det ble lovet storfeiring i Moelv etter sykehusvedtaket og storfeiring skal det bli. For under Innlandsmarkedet inviterer Ringsaker kommune og Moelv Handelsstand til folkefest og konsert på Herredshusplassen.

Kommunedirektør Jørn Strand hadde med seg Monica Olsen Østenheden, Monica Rylander og Henriette Enger, alle fra Ringsaker kommune, samt Moelv-kremmer Dagfinn Dulsrud, da nyheten ble røpet i Moelv mandag formiddag. De kan fortelle at det har blitt plukket fra øverste hylle med tanke på dem som skal stå på scenen.

– Det blir konsert med deLillos, var beskjeden som møtte lokalpressen.

– Vi trenger en fest
deLillos er et av Norges mest anerkjente og populære band gjennom mange tiår. Kommunedirektøren beskriver at festen markerer et vendepunkt for Moelv og håper at folk møter opp i hopetall.

– Vi forventer en skikkelig folkefest, med høy stemning og mye folk, sier Jørn Strand til Ringsaker Blad.
– Folk får komme som de vil. Enten de kommer i sommerkjole eller tøff i pysjamas, sier Strand med et smil.

Dagfinn Dulsrud fra handelsstanden i Moelv gleder seg stort til festen i byen sin.

– Nå må vi feire. Det at vi får sjukehuset er en stor hendelse, en massiv etablering, en virkelig gigant i lokalsamfunnet og da trenger vi en fest. Vi har en kulturell kapital, og en fantastisk historie med jazz, rock og viser. Derfor har vi invitert deLillos hit for å spille og de er svaret på alt vi ønsker oss i en slik konsert, forteller den musikkglade kremmeren.

Sett av datoen
Kommunen bidrar med en god pengesum til å subsidiere billettene.

Såkalte Early Birds-billetter er lagt ut for salg, i forbindelse med Moelvdagene denne uka. De som sikrer seg billetter tidlig kan få dem for 350 kroner. Det er gode priser når det kommer et så kjent band som deLillos.

Arrangørene håper på opp mot 3000 publikummere på Herredshusplassen lørdag 26. august.

For min del er billetter nå i boks! Det gledes!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg25 Aug 2023, 22:24

På plass på hytta og klar for morgendagens konsert. Dårlig vær som vi har blitt vant til denne sommeren/høsten.
Spilte et amatørband fredag kveld på samme scenen. Svært god lyd!
Håper på god lyd og god stemning i morgen kveld!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg27 Aug 2023, 17:26

Gutta i form og i godt humør til tross for masse regn.
Settliste kommer etterhvert.
Her er en smakebit:

https://youtu.be/anjKF-hjmlM
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg28 Aug 2023, 00:42

Her er en ny video med de to forrykende ekstranumrene. deLillos er best og råest live - men det vet vi jo svært godt fra før! :D
https://youtu.be/C40Zbjgqgho
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg30 Aug 2023, 18:40

Suveränt. 8-) Tack!
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg31 Aug 2023, 00:12

Flotte videoklipp! Filmet på stativ ? Hehe stødig

Gøy å se kule litt nye overganger og avslutninger på noen av låtene da :D synd med været, men tenker det gikk bra likevell 8-)
Når du er hos meg så blir jeg så grei
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg31 Aug 2023, 23:09

Stian A skrev:Flotte videoklipp! Filmet på stativ ? Hehe stødig

Gøy å se kule litt nye overganger og avslutninger på noen av låtene da :D synd med været, men tenker det gikk bra likevell 8-)

Filmet med mobilen, iphone 12 pro max uten promille innabords. :lol: Men ble skumpet borti noen ganger av naboen til høyre for meg. God stemning der i første rekke foran scenen!
Været gjorde ingenting, det er bare å kle seg!
Jeg hadde håpet på flere spennende overganger mellom ulike låter, men det var det ikke så mye av denne gangen.
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1445
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg06 Sep 2023, 23:22

Jeg lovte settliste, og her kommer den. Grunnen til at det tok så lang tid er at vi for andre gang opplevde å få vann i hele underetasjen. Ikke rent vann, men avløpsvann! :evil: :evil:
Sist røk hele platesamlingen, inkludert alt jeg hadde av deLillos. Masse sjeldent som ble ødelagt den gangen.
Siden første gangen har jeg satt både nyinnkjøpt vinyl og alt utstyr høyere opp fra gulvet. Men som for 11 år siden må hele underetasjen rives. Gulv og vegger - alt strippes, så skal det tørkes i et par måneder før de gjenoppbygger.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Men så til settliste fra Moelv. De spilte tre døgn etter at underetasjen ble ødelagt. Deilig å tenke på noe annet.

Startet med intro fra scenen - vet ikke hvem hun var.
1. Suser Avgårde Alle Mann
2. Glemte Minner
3. S'il Vous Plait
4. Balladen Om Kåre Og Nelly
5. Hjernen Er Alene
6. Finnes Det En Kvinne
7. Tre Små Ord
8. Sveve Over Byen
9. Ut
10. Fullstendig Oppslukt Av Frykt
11. 1993
12. Neste Sommer
13. Min Beibi Dro Avsted
14. 1984
15. Smak Av Honning
Så en minkort pause i regnet før ekstranumre
16. Tøff I Pysjamas
17. Kokken Tor

Ingen store overraskelser, men lurt valg siden dette var en konsert for å feire plassering av nytt sykehus i Innlandet. Da kommer det ikke bare blodfans, men helt perifere vanlige mennesker som ønsker en fin musikalsk opplevelse.
Regner med det var et bevisst valg av gutta og kanskje et ønske fra arrangør.
Folk koste seg og sang med i drittværet. En fin kveld!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 799
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg08 Sep 2023, 15:27

Aj trist värre med flom igen... :? ...beklagar.
Denne sommaren borde guttene plockat fram Ny Paraply i setlistan, given succé som udda delikatess vissa kvällar. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

EspenF

  • Innlegg: 33
  • Registrert: 05 Nov 2017, 13:39

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg09 Sep 2023, 00:14

Takk for oppdatering, Arne. Vurderte å reise oppover (fatter'n bor på andre sida av brua), men værmeldinga var noe avskrekkende. God filming!
Avlogget

Stian A

  • Innlegg: 160
  • Registrert: 03 Feb 2009, 00:15
  • Bosted: Haugesund

Re: Moelv 26. august 2023

Innlegg09 Sep 2023, 09:19

Det var jo en veldig bra set-liste :) rene hit praden. Som du sier, ikke helt for blodfans men likevel :)
Forferdelig synd med kjelleren da :(
Når du er hos meg så blir jeg så grei

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 102 gjester