Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 23:45


Bergen 25/1

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

1lillofan

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 29 Nov 2021, 15:26

Bergen 25/1

Innlegg26 Jan 2022, 11:59

Imponerende av DeLillos i går i Bergen.
Salen på halv kapasitet, men med sitteplasser og bord gav det likevel inntrykk av at det var bortimot fult.

Nye albumet gjør seg virkelig live, og som flere har poengtert så er det mye gitar i fokus. Begge to på 6 strengere får vist seg frem hele veien.
Fra første til siste låt flyter det naturlig og fint, og det er bare å bøye seg i støvet for hvor uanstrengt bandet får dette til å høres ut.
Nok en gang er jeg veldig imponert over hvor tight de er, spesielt mtp hvor relativt lite de har spilt siden mars 2020.

Ikke noe introduksjon av konserten, rett på. Før "Tre små ord" fortalte LLS kort om at de hadde spilt inn låtene sålangt denne kvelden i Halden for ca 1.år siden, og de lurte på hva de skulle gjøre med materialet. Så bestemte deg seg for å spille inn en side 2 også. (ikke et ordrett sitat, men sånn ca).

Etter Evige Dager (og en herlig utstrakt jam på siste låt) kom de tilbake to ganger.
LLS poengterte først at arbeidsdagen var over, men de kunne ta noen gamle ukjente låter.
Først ut var Venter på Telefon, og til slutt Utkaster.

Skulle gjerne hatt mer, men rammene for konserten var tydelig skissert på forhånd. Hadde hørt albumet mange nok ganger på forhånd til at alt var velkjent materiale. (takke være streaming, da PK sin forhåndsbestilte vinyl enda har et stykke vei i postgang før den når meg....)
Det er vel for mye å håpe på at dette blir spilt inn enten på lyd eller helst film, av bandet selv?
Det burde det absolutt bli, for jeg syns det bekrefter deres posisjon som norges beste band.

Til slutt; terningkast 6 til lydmannen. Strøken lyd fra første til siste tone
Avlogget
Brukerens avatar

Hibbitt

  • Innlegg: 798
  • Registrert: 03 Feb 2009, 16:05
  • Bosted: Stockholm

Re: Bergen 25/1

Innlegg26 Jan 2022, 19:56

Har också tänkt på det på senare år - hur otroligt samspelta de är. Som en självgående maskin som både spelar välkomponerat/välarrangerat precist och perfekt och samtidigt känns fullständigt fria i vad de driver med, avslappnade och jamorienterade om så andan faller på.
Fantastiskt band på alle måter. 8-)
...men jeg har sovet så lite jeg at jeg har levd ekstra lenge i våken tilstand...
Avlogget

EspenF

  • Innlegg: 33
  • Registrert: 05 Nov 2017, 13:39

Re: Bergen 25/1

Innlegg27 Jan 2022, 02:09

Takk for rapport, 1lillofan, bekrefter at dette var store greier. Og heldig som fikk høre Venter på telefon og Utkaster.
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Bergen 25/1

Innlegg27 Jan 2022, 13:04

Takk for flott rapport, ser Engelen i Bergens Tidene var godt fornøyd med konserten også han ga konserten en 5 er.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Bergen 25/1

Innlegg27 Jan 2022, 16:57

Tusen takk til 1lillofan for flott rapport!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 19 gjester

cron