Dato/klokkeslett: 28 Mar 2024, 13:47


Bergen 2/12

Her kan man ytre seg angående konsertopplevelser.

Moderatorer: arne, kristian, thomasrino

  • Forfatter
  • Melding
Avlogget

1lillofan

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 29 Nov 2021, 15:26

Bergen 2/12

Innlegg29 Nov 2021, 15:27

Forrige gang de var i Håkonshallen var det unplugged.
Blir det akustisk denne gangen også, eller full on elektrisk?
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Bergen 2/12

Innlegg29 Nov 2021, 21:10

Elektrisk! Bokstavelig talt! :D
God fornøyelse, 1lillofan!
Håper du kommer med en liten stemningsrapport!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

1lillofan

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 29 Nov 2021, 15:26

Re: Bergen 2/12

Innlegg03 Des 2021, 17:27

Veldig bra konsert i Bergen.
Sittekonsert med ca 400 plasser, uten at det var utsolgt. (arrangør Bergenlive kjørte faktisk en 2for1 billett-kampanje på Black Friday...)
LLS kommenterte hvordan Bergen hadde vært omtrent siste stoppested før lockdown i fjor, og at Bergen denne gang kanskje kom til å bli siste stoppested på en stund, mtp utviklingen i smittetrykk rundtom. La oss håpe de får fullført turneen....

Sist DeLillos var i Håkonshallen var det unplugged, og det er antagelig et bedre format for denne hallen. LLS bemerket noen ganger hvordan økt tempo og høyere lyd gjorde at det ble veldig gjenklang i den spesielle salen....
Men; all honnør til lydmannen, som alltid ble det servert god og balansert lyd, antagelig ingen lett oppgave akkurat i går.

Syns nye låten, Tre små ord, lover veldig godt, og håper de får gjort alvor av å komme tilbake i januar, for å spille hele nye platen.
Så langt jeg kan se, og uten at jeg noterte noe, så var set listen stort sett den samme som på Jessheim. Et unntak helt på slutten; kveldens desidert yngste publikummer, en liten jente, gikk frem foran scenen med en hjemmelaget plakat hvor det stod "Finnes det en Kvinne", så selv om Neste Sommer stod oppført på setlisten som siste låt, så ble det Finnes det en kvinne :)
Etter den ble spilt var klokken blitt 22, og antagelig er det deadline på akkurat denne arenaen?

Finfin kveld, hvor DeLillos nok en bekrefter sin status som Norges beste band ;)

Håper de kan få filmet og gitt ut en ny konsert nå, det er lenge siden sist gang. Og sist gang var det også lenge siden sist gang....
Avlogget

EspenF

  • Innlegg: 33
  • Registrert: 05 Nov 2017, 13:39

Re: Bergen 2/12

Innlegg04 Des 2021, 18:49

Takk for rapport! Høres ut som en fin opplevelse, skulle gjerne ha vært der. Enig i at en live-skive hadde vært noe. Har fortsatt et håp om at de 10 albumkonsertene i 2015 blir gitt ut i en eller annen form, selv om sjansen for det sikkert er liten. Forhåpentligvis kortvarig "nedstengning" denne gangen, så de kan peise på igjen over nyttår.
Avlogget

1lillofan

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 29 Nov 2021, 15:26

Re: Bergen 2/12

Innlegg04 Des 2021, 20:52

nydelig ramme for konsert i Håkonshallen.
Sjekk NRK-journalist Finn Tokvam sin twitter;

https://twitter.com/FinnTokvam/status/1 ... 06/photo/1
Avlogget

1lillofan

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 29 Nov 2021, 15:26

Re: Bergen 2/12

Innlegg04 Des 2021, 20:54

EspenF skrev:Takk for rapport! Høres ut som en fin opplevelse, skulle gjerne ha vært der. Enig i at en live-skive hadde vært noe. Har fortsatt et håp om at de 10 albumkonsertene i 2015 blir gitt ut i en eller annen form, selv om sjansen for det sikkert er liten. Forhåpentligvis kortvarig "nedstengning" denne gangen, så de kan peise på igjen over nyttår.


de 10...ble det filmet, eller "kun" spilt inn lyd?
noen som vet?
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Bergen 2/12

Innlegg05 Des 2021, 23:18

1lillofan skrev:
EspenF skrev:Takk for rapport! Høres ut som en fin opplevelse, skulle gjerne ha vært der. Enig i at en live-skive hadde vært noe. Har fortsatt et håp om at de 10 albumkonsertene i 2015 blir gitt ut i en eller annen form, selv om sjansen for det sikkert er liten. Forhåpentligvis kortvarig "nedstengning" denne gangen, så de kan peise på igjen over nyttår.


de 10...ble det filmet, eller "kun" spilt inn lyd?
noen som vet?


Alle ble behørig filmet av generalen på Popsenteret! Mener han hadde 3 kameraer satt opp alle kveldene. Hadde vært morsomt med et gjensyn!
For øvrig; takk for referat fra Bergenskonserten, 1lillofan!
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget

1lillofan

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 29 Nov 2021, 15:26

Re: Bergen 2/12

Innlegg06 Des 2021, 11:16

arne skrev:
1lillofan skrev:
EspenF skrev:Takk for rapport! Høres ut som en fin opplevelse, skulle gjerne ha vært der. Enig i at en live-skive hadde vært noe. Har fortsatt et håp om at de 10 albumkonsertene i 2015 blir gitt ut i en eller annen form, selv om sjansen for det sikkert er liten. Forhåpentligvis kortvarig "nedstengning" denne gangen, så de kan peise på igjen over nyttår.


de 10...ble det filmet, eller "kun" spilt inn lyd?
noen som vet?


Alle ble behørig filmet av generalen på Popsenteret! Mener han hadde 3 kameraer satt opp alle kveldene. Hadde vært morsomt med et gjensyn!
For øvrig; takk for referat fra Bergenskonserten, 1lillofan!


høres jo ut som en finfin boks, som bare venter å bli gitt ut....
Avlogget
Brukerens avatar

arne

  • Innlegg: 1442
  • Registrert: 21 Jan 2009, 23:51
  • Bosted: Mjøndalen

Re: Bergen 2/12

Innlegg06 Des 2021, 14:51

Her er en smakebit fra onsdag 4. november 2015.
Favorittlåten min fra FVDMMS er utvilsomt denne.
Racerbåt
"Faen som det regner ute
Jeg lurer på om det er i natt det begynner å snø"
Avlogget
Brukerens avatar

Brumm

  • Innlegg: 386
  • Registrert: 02 Feb 2009, 17:01

Re: Bergen 2/12

Innlegg07 Des 2021, 09:59

Takk for referat , jeg fikk desverre ikke med meg denne konserten. Satser på at det ikke blir altfor lenge til neste gang.
"La oss slutte å lure på meningen."
Avlogget

1lillofan

  • Innlegg: 16
  • Registrert: 29 Nov 2021, 15:26

Re: Bergen 2/12

Innlegg08 Des 2021, 16:41

LLS sine kommentarer fra scenen om retur til Bergen i januar henger antagelig i en syltynn tråd akkurat nå :(

Gå til Konserter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester